Modernizovaný Opel Insignia se konečně začíná vyrábět. Bratry nahradí Astra a nové DS
Vlajkovou loď Opelu v produkci doplňovaly Buick Regal a Holden Commodore. S nastupujícím faceliftem Insignie však její výroba v Německu končí.
Opel Insignia druhé generace se po třech letech výroby dočkala modernizace. Omlazené tvary jsme poprvé viděli už před koncem loňského roku, modernizované auto se ale začíná vyrábět až nyní, když z montážní linky v Rüsselsheimu sjel první jeho exemplář – kombi Insignia Sports Tourer v šedém odstínu Satin Steel. Zahájení produkce však doprovázejí významné změny.
Dosud se totiž Insignia v domovské továrně Opelu v Rüsselsheimu vyráběla po boku svých technicky spřízněných sourozenců, modelů Buick Regal a Holden Commodore. Trojice totiž vznikla ještě v době, kdy Opel patřil americkému koncernu General Motors. Německá automobilka pak jejich výrobu zajišťovala i po svém přechodu pod křídla Skupiny PSA. GM ale za produkci u Opelu v rámci dohody s PSA platil.
Americkému koncernu už se však takové řešení nevyplácí. A tak zatímco Opel Insignia byla pro letošní rok modernizována, Buick Regal a Holden Commodore v Rüsselsheimu končí.
Konec Commodore souvisí s ukončením aktivit australské značky Holden, s níž už GM nepočítá. Regal zase končí kvůli klesajícímu zájmu amerických zákazníků o vozy střední třídy. Platí to však jen pro severoamerickou specifikaci, na čínském trhu Buick Regal pokračuje. GM si ho ale pro Říši středu vyrábí ve spolupráci s automobilkou SAIC přímo v nejlidnatější zemi světa. Čínský Regal tak podobně jako Insignia prošla letos faceliftem.
Konec sourozenců Insignie však přinutil automobilku Opel hledat cesty, jak naplnit výrobní kapacitu domovské továrny v Rüsselsheimu. Řešení se nakonec našlo, když závod od roku 2021 bude po boku Insignie vyrábět další dva modely.
Prvním bude příští generace kompaktního modelu Opel Astra, kterého doplní zatím blíže nespecifikovaný model francouzské luxusní značky DS. Pravděpodobně ale půjde o nový crossover DS 4. Zatím víme jen to, že základem bude platforma EMP2 umožňující zástavbu elektrifikovaného pohonu. Architekturu vyvinutou Skupinou PSA přitom využije také budoucí generace Astry.
„Jsme rádi, že se zde bude i nadále vyrábět špičková vlajková loď Opelu. To zlepšuje využití závodu a pomáhá zajistit v Rüsselsheimu vysoce kvalifikovaná pracovní místa. Úspěch transformace směrem k elektromobilitě bude pro budoucnost rozhodující. Rádi bychom ze všech sil pokračovali v podpoře společnosti,“ komentuje primátor města Rüsselsheim am Main Udo Bausch, který se zúčastnil zahájení produkce modernizované Insignie.
Modernizovaný Opel Insignia se odlišuje lehce přepracovaným designem s full-LED světlomety v základu. Výrazněji se proměnila také nabídka motorů. Z benzinových Opel při premiéře mluvil o 1.4T (107 kW) a 2.0T (147 a 169 kW), turbodiesely zastoupí tříválec 1.5D (91 kW), poprvé představený v modernizované Astře, a 2.0D (128 kW).