Nová Mazda 6 s pohonem zadních kol je tu! Je na elektřinu i se spalovákem
V Číně se představuje nový elektrický sedan Mazda EZ-6. Má elektromotor na zadních kolech a k dispozici bude také se spalovacím motorem, fungujícím pouze jako prodlužovač dojezdu.
Dnešní Mazda 6 se pomalu vytrácí z globálních trhů a z Česka oficiálně zmizí již brzy. Už se s námi „rozloučila“ stylovou speciální edicí 20th Anniversary Edition a japonská automobilka z Hirošimy zatím bohužel mlčí o budoucnosti modelu. Větší SUV v posledních letech zažívají obrovský boom a Mazda právě představila novou vlajkovou loď CX-80, která je prodlouženou sedmimístnou variantou dosavadní největší Mazdy CX-60.
Mazda se inspiruje německým BMW a chce být více prémiovou automobilkou. A už v minulosti se objevily informace o údajném budoucím debutu nástupce Mazdy 6, který by byl novou konkurencí mnichovské trojky/pětky. Mohl by totiž zakládat na nejmodernější platformě značky s podélně uloženým motorem a preferencí pohonu zadních kol. Sama automobilka se však k těmto spekulacím nijak nevyjadřuje.
A teď se v Číně přestavila nová „Mazda 6“, jež částečně reflektuje spekulace milovníků značky. Oficiálně se jmenuje Mazda EZ-6 a je elektrickým sedanem, který bude k dispozici také jako plug-in hybrid. Novinka vznikla ve spolupráci s čínskou automobilkou Changan, zakládá na tradičním designovém jazyku značky Kodo a údajně vychází z čínského sedanu Changan Shenlan SL03.
Standardem modelu je elektrický pohon s elektromotorem na zadních kolech, který v nabídce doplňuje hybridní varianta s range-extenderem pro nabíjení vysokonapěťového akumulátoru za jízdy. Mazda však nevyužila svůj wankel 8C, vyvinutý jako prodlužovač dojezdu pro elektromobil MX-30, ale pod kapotou je zážehová čtyřválcová patnáctistovka.
Automobilka zatím nezveřejnila detailní technickou specifikaci, ale uvádí, že standardně Mazda EZ-6 ujede až 600 kilometrů na jedno nabití v čínském cyklu CLTC. S range-extenderem pod kapotou se pak maximální dojezd prodlouží až na 1000 kilometrů. To už je solidní vzdálenost. Pohon zadních kol pak doplňuje i zadní náprava s víceprvkovým zavěšením.
Nová Mazda EZ-6 se poprvé představuje veřejnosti na autosalonu v Pekingu a s největší pravděpodobností nikdy neopustí čínský trh. Pokud tedy očekáváte budoucí odhalení Mazdy 6 s pohonem zadních kol, stále musíte hlavně doufat.