Nová Škoda Fabia se začíná oficiálně odhalovat. Nabídne třeba větší kufr
Čtvrtá generace Škody Fabia se světu oficiálně představí letos na jaře. Nabídnuta bude výhradně se zážehovými motory.
Škoda Fabia je ve své třetí generaci na trhu již od roku 2014, a tak je nejvyšší čas na příchod nástupce. Fabia čtvrté generace letos opravdu přijde, začne se prodávat na podzim, k jejímu odhalení však dojde už na jaře. Škoda přitom jako již tradičně začala s jejím postupným odhalováním, když zveřejnila první snímek její siluety.
Na zveřejněném snímku se ukazuje pětidveřový hatchback, který bude debutovat jako první. Na kombi si naopak počkáme až do roku 2023, do té doby se bude vyrábět stávající Fabia Combi ve verzi Tour.
Automobil využije směrem vzad postupně se zvedající linii oken, do boků prostupující koncová světla pak navazují na obdobný detail z větších modelů značky. Nechybí ani výrazný prolis propojující světlomety se zadními světly.
Fabia i ve čtvrté generace zůstane typickým hatchbackem, její proporce se ale lehce promění. Může za to modulární platforma MQB A0 známá třeba ze soudobého Seatu Ibiza a Volkswagenu Polo. I díky ní vůz vyroste všemi směry, což třeba přispěje ke zvětšení zavazadelníku o významných 50 litrů, tedy na výsledných 380 litrů. MQB A0 navíc zajistí vyšší tuhost karoserie nebo možnost aplikace moderních bezpečnostních asistentů.
Z hlediska motorů už Škoda dříve avizovala, že nová Fabia bude dostupná výhradně se zážehovými jednotkami. Turbodiesely zkrátka z malých aut postupně mizí, zákazníci už o ně nemají v tomto segmentu zájem. Portfolio tudíž bude primárně stát na tříválci 1.0 TSI, zda však bude k dispozici i čtyřválec 1.5 TSI, však není v tuto chvíli jasné. Do budoucna pak není vyloučena elektrifikace portfolia v podobě mildhybridů eTSI. Na výběr každopádně bude jak manuální převodovka, tak dvouspojkové DSG. Poháněná každopádně budou vždy jen přední kola.
Škoda Fabia čtvrté generace (s interním označením SK270) bude mít ambice navázat na obchodní úspěchy předchůdce, který je na českém trhu dlouhodobě druhým nejprodávanějším vozem značky. Oslovovat chce hlavně mladé rodiny a čerstvé řidiče, případně chce být druhým autem do rodiny.