Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Fabia se začíná oficiálně odhalovat. Nabídne třeba větší kufr

David Bureš David Bureš 11. 2. 2021 • 05:22
33
90
Zobrazit náhledy (33)
Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Combi Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia

Čtvrtá generace Škody Fabia se světu oficiálně představí letos na jaře. Nabídnuta bude výhradně se zážehovými motory.

Škoda Fabia je ve své třetí generaci na trhu již od roku 2014, a tak je nejvyšší čas na příchod nástupce. Fabia čtvrté generace letos opravdu přijde, začne se prodávat na podzim, k jejímu odhalení však dojde už na jaře. Škoda přitom jako již tradičně začala s jejím postupným odhalováním, když zveřejnila první snímek její siluety.

Na zveřejněném snímku se ukazuje pětidveřový hatchback, který bude debutovat jako první. Na kombi si naopak počkáme až do roku 2023, do té doby se bude vyrábět stávající Fabia Combi ve verzi Tour.

Automobil využije směrem vzad postupně se zvedající linii oken, do boků prostupující koncová světla pak navazují na obdobný detail z větších modelů značky. Nechybí ani výrazný prolis propojující světlomety se zadními světly.

Fabia i ve čtvrté generace zůstane typickým hatchbackem, její proporce se ale lehce promění. Může za to modulární platforma MQB A0 známá třeba ze soudobého Seatu Ibiza a Volkswagenu Polo. I díky ní vůz vyroste všemi směry, což třeba přispěje ke zvětšení zavazadelníku o významných 50 litrů, tedy na výsledných 380 litrů. MQB A0 navíc zajistí vyšší tuhost karoserie nebo možnost aplikace moderních bezpečnostních asistentů.

Z hlediska motorů už Škoda dříve avizovala, že nová Fabia bude dostupná výhradně se zážehovými jednotkami. Turbodiesely zkrátka z malých aut postupně mizí, zákazníci už o ně nemají v tomto segmentu zájem. Portfolio tudíž bude primárně stát na tříválci 1.0 TSI, zda však bude k dispozici i čtyřválec 1.5 TSI, však není v tuto chvíli jasné. Do budoucna pak není vyloučena elektrifikace portfolia v podobě mildhybridů eTSI. Na výběr každopádně bude jak manuální převodovka, tak dvouspojkové DSG. Poháněná každopádně budou vždy jen přední kola.

Škoda Fabia čtvrté generace (s interním označením SK270) bude mít ambice navázat na obchodní úspěchy předchůdce, který je na českém trhu dlouhodobě druhým nejprodávanějším vozem značky. Oslovovat chce hlavně mladé rodiny a čerstvé řidiče, případně chce být druhým autem do rodiny.

video

Související články

Témata
Avatar - Ada je zase tady
12. 2. 2021 14:31
Re: Proč kombi tak pozdě?
Ve spoustě věcí. Jinak konstatuji, že neumíš česky. A dokonce se za to ani nestydíš. Umět dokonale rodný jazyk je základní atribut chytrých lidí. Jinak nevím, koho oslovuješ. Nejsem ani hloupý, ani Adolf. A to, že je diesel nejlepší motor pro osobní vozy je nabíledni. Stačí se podívat na průměrnou životnost a průměrné emise CO2 na každých 100 tis km... Jenže to hloupému sluníčkáři normální člověk nevysvětlí.
Avatar - Blue Sun
12. 2. 2021 08:38
Re: Proč kombi tak pozdě?
V čem nemám pravdu, hloupý Adolfku?
11. 2. 2021 22:16
Re: Proč kombi tak pozdě?
Kombík byl od počátku designově navržen spolu s hatchbackem, ale technicky byl poté vyvíjen jen hatchback. Když teprve loni na podzim kombík dodatečně dostal zelenou (jako pofoukání bebíčka Čechům a škodováckým odborům za přesunutí výroby budoucího Superbu do Bratislavy), začal technický vývoj jeho karoserie (a speciálního ladění jeho zadní nápravy).
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2021 22:15
Re: Jedno vím určitě
nie kazdemu to sedi na predok ci zadok na kamiqu to chapem ... ale mne to fakt pasuje .. ono vlastne aj scalu som relativne chvalil ked si spominas ... pisal som ze mi sedi jej face aj celkove tvary len proste ma nechava uz akymsi chladnym... zatial co kamiq ma skutocne zaujima a viem si ho predstavit aj ako sukromne auto ... scala je kusok uz proste za mna nuda... nie sice az taka ako nejaka octavka ale voci kamiqu je to pre mna vlastne uplne nazaujimave a nemastne neslane auto ... navyse s nejasnou buducnostou.... jedine co sa mi na scale fakt paci su snad tie zadne svetla... aj to ako je rieseny C stlpik ... ale inak vlastne je to docela podivny kombikohatch ... ktory akosi uz za mna rychlo aj vizualne zostarol a skutocne... nijako nelaka ma ...
11. 2. 2021 22:03
Re: Jedno vím určitě
Tak to já to mám obráceně. Scala ještě jakž takž, ale Kamiq mi nesedí vůbec. Řešením předních dělených světel a tím podivně uřizlým krátkým zadkem... :-O :-( :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud