Nové Alpine R5 se rýsuje. Chystaný hot hatch dostane motor z Méganu
Budoucnost sportovní značky Renaultu bude ve znamení tří modelů. Vedle nástupce A110 Alpine pracuje na crossoveru a hot hatchi.
Alpine má díky novému vedení skupiny Renault zajištěnou budoucnost. Stala se sportovním specialistou francouzské automobilky, když převzala aktivity divize Renault Sport, což s sebou přineslo účast ve Formuli 1 a plány pro 24 hodin v Le Mans. Co se týče silničních aut, chystá Alpine pro následující léta tři novinky.
Pro rok 2024 je připravován nový hot hatch, který bude postaven na základech připravovaného novodobého Renaultu R5, poprvé prezentovaného letos ve formě konceptu. Není to velký div, protože Alpine se do budoucna stane značkou nabízející výhradně elektromobily. To platí jak pro rovněž připravovaný crossover, tak nástupce A110, který vzniká ve spolupráci s Lotusem.
Už se přitom začala rýsovat technika připravovaného hot hatche. Základem bude nová platforma CMF-BEV určená pro elektromobily menších kategorií. Odvozena bude od CMF-B známé z aktuálního Clia, přičemž právě s malým hatchbackem s konvenčními agregáty má architektura sdílet většinu komponentů, které nesouvisí přímo s elektrickým pohonem.
Také základní tvar je daný a leccos naznačil letošní koncept Renault 5. Odlišností ale budou sportovní doplňky jako třeba na upoutávce avizovaný střešní spoiler. Dojde také k rozšíření náprav. To má přitom pomoci nejen jistějším jízdním vlastnostem, ale také vzhledu.
V útrobách se má pak představit elektromotor o výkonu 160 kW, který využije i připravovaný crossover Mégane E-Tech Electric, jehož premiéra se má odehrát na podzim. Naopak výchozí Renault 5 vsadí na elektrický motor s výkonem rovných 100 kW. Baterie mají u hot hatche dosáhnout kapacity 52 kWh, u výchozího auta mají být k dispozici i menší, pro snížení cenovky.
Alpine R5 bude přitom návratem do minulosti podobně jako výchozí pětka. Původní hatchback Renaultu byl totiž nabízen i ve sportovních verzích s logy této značky založené Jeanem Rédélé. Renault 5 Alpine s jedna čtyřkou o výkonu 68 kW patří mezi první hot hatche světa, uveden byl ve stejném roce jako první VW Golf GTi. V roce 1982 pak dorazil Renault 5 Alpine Turbo s přeplňovanou čtrnáctistovkou o výkonu 82 kW, který třeba na britském trhu nesl označení Gordini. Na rozdíl od legendárního Renaultu 5 Turbo však tato verze měla motor pořád pod přední kapotou.