Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault 5 Turbo 3 je stylový restomod se spalovacím motorem o výkonu 400 koní

Ondřej Mára Ondřej Mára 27. 7. 2021 • 00:53
25
3
Zobrazit náhledy (25)
Renault 5 Turbo 3 Renault 5 Turbo 3 Renault 5 Turbo 3 Renault 5 Turbo 3 Renault 5 Turbo 3 Renault 5 Turbo 3 Renault 5 Turbo 3 Renault 5 Turbo 3 Renault 5 Turbo 3 Renault 5 Turbo 3 Renault 5 Turbo 3 Renault 5 Turbo 3 Renault 5 Turbo 3 Renault 5 Turbo 3 Renault 5 Turbo 3 Renault 5 Turbo 3 Renault 5 Turbo 3 Renault 5 Turbo 3 Renault 5 Turbo 3 Renault 5 Turbo 3

V poslední době jsme byli svědky oživení celé řady klasických sporťáků, řada z nich však nabízí už jen elektrický pohon. Nový restomod Renault 5 Turbo 3 je však správnou divočinou ze staré školy v moderním podání.

Nový Renault 5 Turbo 3, který by měl navázat na ducha zběsilého hot-hatche z osmdesátých let, je dílem francouzské společnosti Legende Automobiles – nováčka ve světě restomodů. Lepší vstup na scénu už ale společnost snad ani nemohla předvést. Stačí se totiž podívat na parametry vozu a všem musí být jasné, že tohle bude skutečná zbraň na kolech.

Začněme od karoserie, která svými tvary elegantně navazuje na ikonický třídveřový Renault 5. Celá karoserie je však vyráběná ručně a především z karbonu, který zaručuje vysokou tuhost a nízkou váhu. To ovšem není jediná modernizace.

Výrobce také vyměnil klasické přední reflektory se žárovkami za modernější LEDkové svítilny. Navíc se lehce zvětšily podběhy, do kterých se nastěhovala 16palcová litá kola vpředu a sedmnáctipalcová litá kola vzadu. Zájemci si navíc mohou vybrat ze dvou různých designů.

Karoserie dál zaujme například oranžovým lemováním zpětných zrcátek a A-sloupku, které se táhne po kraji střechy až k výraznému zadnímu střešnímu spoileru. Céčkový sloupek navíc dostal funkční aerodynamický prvek, usměrňující obtékání vzduchu, a plně funkční jsou i obří vytažené zadní podběhy.

Kromě již zmiňovaného zadního spoileru pak při pohledu na zadní partie zaujme ještě výrazný zadní difusor, ze kterého vystupují dvě pořádné koncovky výfuku, a opomenout nelze ani zadní svítilny s lehce moderními tvary. Podvozek pak vychází ze závodního speciálu Renault 5 Maxi Turbo.

Kabina byla pojata velmi minimalisticky, přesto moderně. V jednoduché palubní desce je umístěn plně digitální přístrojový štít a nechybí ani automatická dvouzónová klimatizace, s displeji integrovanými do ovladačů. Infotainment s obří obrazovkou byste ale hledali marně.

Namísto toho vůz zaujme spíše řadou drobných oranžových detailů, jakou jsou rámečky ventilace či popruhy ve dveřích. Zajímavé jsou taky netradičně tenké sportovní sedačky, slibující výraznou oporu, které jsou doplněny o čtyřbodové závodní pásy. Za sedačkami je pak výrazný rám, který kopíruje střechu i práh dveří.

Vysoký důraz na tuhost karoserie a bezpečí posádky je přitom plně namístě. Vzadu je totiž umístěn turbem přeplňovaný čtyřválec, v závislosti na volbě zákazníka spojený s manuálem či sekvenční převodovkou, který na zadní kola posílá údajně 400 koní.

Automobilka zatím drží řadu detailů pod pokličkou, což platí pro podrobnější parametry motoru, informace o hmotnosti, plánovaný počet kusů do výroby nebo cenu. Je však jasné, že půjde o velmi exkluzivní zboží. Ostatně Renault Turbo 1 se vyrobil v počtu 1.820 kusů a Turbo 2 v počtu 3.167 kusů.

Nový Renault 5 Turbo 3 z dílny Legende Automobiles tak bude nejspíš ještě větší raritkou za extrémní cenu. Automobilka totiž zmínila, že během vývoje ignorovala veškeré finanční rady a snažila se vytvořit nejlepší možnou verzi ikonického vozu B-segmentu. A to rozhodně nebude levná sranda.

Související články

Témata
Avatar - Barry Lyndon
27. 7. 2021 12:46
no vida,
když se chce, tak to jde nejen bez fejkových výfuků, ale i bez lakovaných nárazníků. Dobře oni.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud