Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Renault Mégane za rohem. Prototypy crossoveru vyrážejí na silnice

David Bureš
Diskuze (17)

Modelovou řadu Mégane nově doplní kompaktní crossover s elektrickým pohonem. Automobilka aktuálně vyráží s jeho prototypy na silnice.

Renault se chce v následujících letech zaměřit na dvě oblasti, elektrifikovaný pohon a větší modely. Tyto cíle se protnou i v jednom modelu, v podobě kompaktního crossoveru s elektrickým pohonem, nazvaném Renault Mégane E-Tech Electric. Vůz poprvé naznačený loňským konceptem Mégane eVision už se postupně odhaluje.

Automobilka totiž aktuálně vyráží s prototypy vozu na silnice. Ve flotile 30 automobilů se budou střídat inženýři značky, aby připravovanou novinku pečlivě otestovali a finálně naladili.

Spolu s tím se Renault pochlubil i oficiálními snímky prototypu vozu. Ten následuje po dříve odhalených detailech auta, díky čemuž Renault opět potvrdil, že sériové auto bude mít hodně blízko loňskému konceptu Mégane eVision. Ostatně už při jeho premiéře vedení přiznávalo, že je z 95 % hotový.

Automobil tudíž skutečně bude crossoverem, v tomto případě kombinujícím prvky klasického hatchbacku a SUV. Vpředu jej ozdobí nízké světlomety protažené o nově pojatou diodovou „hokejku“ a hlavně dominantní logo Renaultu. Jedná se už o nový znak, na který automobilka postupně přechází. Jeho motiv se mimochodem objevuje také na netradičně pojaté kamufláži, navržené u Renault Design.

Na bocích zaujmou výsuvné kliky předních dveří a kliky zadních dveří ukryté u C sloupků, podobně jako je tomu u Clia. Vzadu pak nechybí vodorovná koncová světla protažená ke středu víka zavazadelníku.

Kompaktní crossover označovaný též jako MéganE bude založen na nově vyvinuté alianční platformě CMF-EV vyhrazené automobilům s elektrickým pohonem. Sdílet ji bude mimo jiné s již odhaleným Nissanem Ariya.

Podobně jako v jeho případě budou zřejmě nabídnuty různé koncepce pohonu. Zatím Renault přiznává, že Mégane E-Tech Electric dostane elektromotor o výkonu 160 kW a baterie s kapacitou 60 kWh, které mají vystačit na ujetí až 450 kilometrů podle metodiky WLTP.

Renault Mégane E-Tech Electric se má představit ještě letos s tím, že jeho prodej bude zahájen až v roce 2022. Jedná se o součást budoucí strategie značky, která do roku 2025 hodlá na trh uvést 14 nových modelů, z toho sedm elektromobilů. Mégane E-Tech Electric má být přitom doplněním nabídky, nikoliv náhradou za stávající Mégane. Oproti němu se každopádně odliší nejen svým pohonem a technickým základem, ale i designem.

David Bureš
Diskuze (17)

Doporučujeme

9. 6. 2021 22:57
Re: Bude velmi zajímavé a hlavně poučné...
kapacita dvojnasobne proti roku 2015 ne 2010
v 2010 moc elektromobilu nebylo
tesla z 2012 mela zakladni aku 40kWh
doted u zakladnich modelu "lidovych" aut nedoslo k poklesu cen z duvodu narustu kapacit aku kvuli zvyseni dojezdu (viz. e-golf z 2015 a id.3 z 2020), a nulove konkurenci

trend pro pristich 5 roku je jasnej - zakladni modely si vystaci se stavajici kapacitou AKU zarucujici dojezd +- 300km, coz s klesajici cenou AKU a rostouci konkurenci povede k padu ceny k 600tis u auta velkosti golfa a k pul mega u auta velikosti fabie.
vedle toho porostou kapacity aku top modelu, ktere diky poklesu cen aku i konkurenci zachovaji stavajici ceny
Avatar - del42sa
9. 6. 2021 21:46
Re: Renault logo
Protože ti chybí smysl pro humor ;-)
9. 6. 2021 12:30
Re: Renault logo
Tak zrovna o tebe som si nemyslel, že si taký primitív. :no:
9. 6. 2021 12:25
Re: Bude velmi zajímavé a hlavně poučné...
Napísal si: 2010 - $1191/kWh a 2020 - $137/kWh. Menej ako desatinová cena. Vzhľadom na to, že kapacita bateriek v EV sa podľa teba zdvihla dvojnásobne, kde je ten zbytok ušetrených peňazí?
"Nádrž" je vsíce väčšia, ale cena prakticky rovnaká. Nech mi ponúknu nový EV s dojazdom 300 km za 350-400 tisíc, potom zmením názor.
Avatar - del42sa
9. 6. 2021 09:15
Renault logo
bylo by super, kdyby v další evoluci loga přidal Renault okolo svého loga paprsky, pak by byl ještě snadněji rozpoznatelný :D