Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové ryto pro automobilky? Předplatné služeb a funkcí vydělá miliardy

Ondřej Mára
Diskuze (9)

Trh s předplacenými službami by se mohl stát významným zdrojem příjmů pro většinu světových automobilek.

Předplatná za legální přehrávání hudby, filmů nebo seriálů na mobilech, tabletech, počítačích a televizích se pomalu stala běžným standardem doby, a zřejmě také funkčním ekonomickým modelem, kterým by se měly v budoucnu inspirovat i automobilky. Předplatná různých služeb funkcí automobilů by jim totiž mohla vynést nemalé finance.

Například podle amerického koncernu General Motors by segment se softwarem a prodejem předplacených služeb mohl společnosti do konce roku 2030 vynést zhruba 25 miliard dolarů. Společnost Stellantis pak odhaduje, že by jí systém předplacených služeb mohl za stejné období vynést okolo 23 miliard dolarů.

Mamatha Chamarthi, šéfka divize softwarových obchodů společnosti Stellantis, v rozhovoru pro Auto News uvedla, že společnost plánuje vytvořit hlubší emocionální propojení mezi zákazníky a značkami, které milují. „Pokud byla minulost o zvyšování marží posouváním zákazníků výš v úrovních hardware a výbavy, pak je budoucnost o nabízení služeb založených na softwaru pro zákazníky.

Aby však společnost Stellantis mohla přejít na tento model, bude muset nejprve najít způsob, jak vyrábět automobily levněji, aby snížila náklady na jejich výrobní straně. Podle Carlose Tavarese, výkonného šéfa automobilky, je totiž zásadní, aby podobné technologie nevytvořily mobilitu pouze pro elity.

Stellantis ovšem věří, že funkce předplatných na různé softwarové služby citelně zvýší její provozní výnosy. A evidentně není jediná. Kromě již zmiňovaných společností Stellantis a GM totiž na vyšší výnosy z předplatných služeb sází také například automobilky BMW nebo Ford. Všichni ale tak optimističtí nejsou.

Jsme skeptický, že se některý ze zmiňovaných výrobců dostane na základě těchto služeb k částkám, o kterých mluví,“ uvedl pro Auto News Mike Ramsey, analytik segmentu automotive a chytré mobility ve společnosti Gartner. „Pokud se budou snažit dostat z lidí peníze například za vyhřívání sedaček, jako to zvažuje BMW, pravděpodobně to nepůjde moc dobře.“

Ve hře ale může být víc, než jen předplatné různých funkcí. Například společnost Stellantis by mohla v rámci svých platforem nabídnout zákazníkům za předplatné například zvýšení výkonu, zvýšení nosnosti nebo různé audio-vizuální služby. A to vše jen za poplatek a s využitím technologie bezdrátových aktualizací.

Ondřej Mára
Diskuze (9)

Doporučujeme

Avatar - legnaw (novy)
16. 12. 2021 11:59
ja se taky zaridim...
to je takovej light vendorlock na lidi... ja se podle toho zaridim... kam tohle speje? car smejdi
Avatar - Tomogo
16. 12. 2021 09:01
Re: Audi...
Aktivace Android auto stojí 25 táců... Přitom to auto to má ;-)
Avatar - Stejsn
16. 12. 2021 08:52
WTF?
Předplatné zvýšení nosnosti??? :-O
Avatar - Mikesus
16. 12. 2021 07:38
Re: Čo je to ryto?
:-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - lyon667
15. 12. 2021 23:02
Re: Čo je to ryto?
Koryto je ryto bez práce. ;-)