Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Fiat 500 na prvních snímcích. Elektromobil poznáte na první pohled

David Bureš
Diskuze (9)

Fiat 500 se představuje v nové generaci, která bude čistě elektrická. Design je sice typický, jasně rozpoznatelné prvky ale nechybí.

Fiat si pro letošní ženevský autosalon představil zásadní novinku, napjatě očekávanou novou generaci populárního miniauta 500. Když se však výstava kvůli epidemii koronaviru konat nebude, představí automobilka novou 500 alternativní cestou. Jenže než se tak oficiálně stane, už na internetu kolují první fotografie vozu v otevřené verzi 500C. Unikly z italských stránek Fiatu.

A ty potvrzují předpoklad, že nová generace 500 bude kráčet v zavedeném směru a svým stylem přímo naváže na předchůdce, který se stal retro klasikou. Celkový tvar je tak jasně rozpoznatelný, zároveň jej však doplnil svébytný detail, díky němuž novou pětistovku na první pohled poznáte od předchůdce.

Známou tvář totiž nově místo znaku výrobce doplňuje číslovka 500, která naznačuje, že výrobce chce zdůraznit tuto populární řadu před značkou Fiat a zřejmě z ní vytvořit plnohodnotný subbrand. Jméno automobilky se tak objevuje jen na zádi. Proměnou prošla také světla – ta hlavní jsou diodová, koncová rovněž, navíc se vrátila k původnímu řešení a už nejsou uprostřed zaslepená jako u modernizovaného předchůdce.

Mnohem rozsáhlejší proměnou však prošel interiér. Ty tam jsou retro tvary předchůdce, je tu jen náznak tradiční palubní desky, kterou zdobí rozměrná dotyková obrazovka multimediálního systému.

Technická data zatím neznáme, z dřívějších vyjádření Fiatu ale vyplývá, že základem je zcela nová platforma navržená pro zástavbu elektrického pohonu. Po boku elektrické 500 mají pokračovat i modely s konvenčním pohonem – sice s novým designem, avšak s architekturou ze stávající generace.

Na rozdíl od předchůdce se novinka bude vyrábět v turínském závodě Fiatu Mirafiori, do něhož automobilka v této souvislosti investuje na 700 milionů eur (17,9 miliardy korun). Výroba je zpočátku projektována na 80.000 aut ročně, odstartovat má v druhém čtvrtletí roku.

Více se o novém Fiatu 500 dozvíme nejpozději zítra. Italská automobilka patří mezi ty výrobce, které novinky původně zamýšlené pro ženevský autosalon 2020 představí alternativním způsobem, prostřednictvím digitální tiskové konference, přenášené online.

David Bureš
Diskuze (9)

Doporučujeme

Avatar - xxc
3. 3. 2020 11:59
Re: Jediné štěstí Fiatu je,...
Možno bude lacnejší, ktovie. A ešte ako kabriolet :-)
3. 3. 2020 10:13
Jediné štěstí Fiatu je,...
...že nechávají ve výrobě i "starou" verzi se spalovacím motorem. Sice je částečně hybriizovaná, ale pořád lepší, než předražený elektrokrám! :'-(
Avatar - twistedTSD
3. 3. 2020 10:07
Re: Hmm
No jo, ale nikam to pořádně nedojelo a prodělali na tom jmění.
3. 3. 2020 08:19
Re: Hmm
Jazdil som s tým, keďže jedna firma sa zaoberá dovozom týchto elektrických Fiatov na Slovensko a na to, že išlo o elektro, ktoré vzniklo pred 10 rokmi, tak veľmi dobre spravené. Áno, pri prudšom rozbehu tomu hrabali kolesá, ale aj tak ma to auto veľmi príjemne prekvapilo.

Netvrdím, že také niečo nemá zmysel, ale skôr by som teraz očakával, že sa Fiat zameria na dôležitejšie modely.
3. 3. 2020 07:05
Re: Hmm
Původní 500e byla jen vykuchaný spalovak předělaný na elektro. Takže to sebou asi neslo hodně kompromisů. Tohle je os začátku postavený jako EV.