Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Ford Tourneo Connect oficiálně: Dárce nezapře, poprvé dostává 4x4

Stanislav Kolman
Diskuze (20)

Modrý ovál představuje novou generaci víceúčelového osobního vozu Tourneo Connect. Příbuznost s Volkswagenem Caddy nikterak netají.

Není žádným tajemstvím, že značky Ford a Volkswagen intenzivně spolupracují na vývoji nových užitkových vozů. Prvním hmatatelným výsledkem této kooperace je právě nový Tourneo Connect, jenž se dnes oficiálně představuje v nové generaci.

Zatímco příď novinky s LED světlomety přijíždí se svébytným stylem, boční profil a hlavně zadní partie s vertikálně umístěnými svítilnami propojenými černým pásem jasně naznačují, kdo že propůjčil užitkové novince Fordu svou techniku. Značka nabídne dvě různé verze – L1 a L2 s prodlouženým rozvorem, přičemž obě mají až sedm míst k sezení. Sedačky ve druhé řadě lze sklopit, překlopit i zcela vyjmout, čímž vznikne obrovský prostor pro náklad či zavazadla. A sklopit se umí i sedadlo spolujezdce, takže se do vozu vejdou předměty o délce až tři metry. Po vyjmutí druhé a třetí řady sedadel vznikne uvnitř prostor 3,1, respektive 2,6 m3.

Video se připravuje ...

Základní výbavový stupeň Trend doplňují luxusněji pojaté Titanium a hlavně verze Active, jež se inspiruje světem SUV a crossoverů. Vyznačuje se 17“ koly z lehké slitiny, šestiúhelníkovou maskou, prahovými lištami s metalickým efektem či dodatečnými ochrannými prvky nárazníků, prahů a podběhů. Pro tuto výbavu je vyhrazeno taktéž modré lakování Boundless, celkově mají zákazníci na výběr z deseti odstínů.

Na obou stranách má Tourneo Connect posuvné dveře, uvnitř zase potěší nespočtem úložných prostor, ale i možností bohaté výbavy. Zákazníci si mohou připlatit třeba za panoramatickou prosklenou střechu či dvouzónovou klimatizaci, což jsou prvky, na které jsme v této automobilové kategorii nebyli ještě před pár lety zvyklí. Uvnitř lze mít rovněž ergonomická sedadla s nastavitelnou délkou sedáku a certifikací od německé organizace AGR.

Multimediální systém má 8,25“ obrazovku, na přání však můžete sáhnout po desetipalcovém displeji. V obou případech jsou doplněny o dotykovou lištu, jež supluje klasické otočné ovladače pro ovládání klimatizace či hlasitosti. Dobře ji známe z již zmiňovaného VW Caddy, případně osmé generace Golfu. Namísto analogových ukazatelů mohou zákazníci sáhnout po plně digitálním přístrojovém štítu s úhlopříčkou 10,25 palce.

Vůz lze propojit s aplikací v chytrém telefonu, takže máte všechny informace o jízdě či servisu při ruce. Majitel se může těšit také na 19 asistenčních systémů, namátkou předkolizní asistent s autonomním nouzovým brzděním, asistent pro jízdu v pruzích, sledování bdělosti řidiče, adaptivní tempomat, asistenta pro rozjezd ve svahu či parkovací senzory vpředu a vzadu. Další sady asistenčních technologií pak umí výbavu rozšířit o parkovacího pomocníka či asistenta pro couvání s přívěsem.

Nabídka motorů kopíruje palety agregátů Volkswagenu Caddy. Zážehové motory zastupuje 1.5 EcoBoost s výkonem 84 kW a 220 newtonmetry točivého momentu. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, připlatit si však lze za samočinnou dvouspojku. Je to vůbec poprvé, co se benzinový agregát v tomto modelu pojí s automatickou převodovkou.

Alternativu tvoří turbodiesel 2.0 EcoBlue s výkonem 75 kW a 280 newtonmetry, případně 90 kW a 320 Nm. I tady se standardně pojí s manuálním šestikvaltem, jenž lze navíc obohatit o pohon všech kol (rovněž poprvé). Dvouspojkový automat se pojí jen a pouze s předokolkou. Naftové čtyřválce jsou vybaveny technologií twin-dosing, která ke snižování emisí oxidů dusíku využívá vstřikování aditiva do segmentu výfukové soustavy předřazeného před dva SCR katalyzátory. I tuto technologii si Ford propůjčuje od Volkswagenu.

Novinku mohou zákazníci objednávat počátkem roku 2022, první kusy se na českých cestách objeví na jaře. Toho času už budeme znát i veškeré podrobnosti o cenách.

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (20)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
14. 10. 2021 17:23
Re: Motory
Právě. Oproti předchůdci je to katastrofa.
13. 10. 2021 20:52
3 autosedačky
V těchto typech vozidel považuji za povinnost, aby se do druhé řady daly umístit tři dětské autosedačky. Protože tenhle typ aut kupují zejména rodiny se třemi dětmi (rodina s jedním či dvěma takovou krabici nepotřebuje, pro rodinu se čtyřmi či více je už malé). Berlingo, Rifter atd. tam ty tři isofixy mají, ale Caddy (a tudíž asi ani tento nový Ford) z nějakého pro mě nepochopitelného důvodu ne. Proč???
13. 10. 2021 13:19
Re: Motory
VW ponúka tiež len dva motory - 1,5 TSI/84 kW a 2,0TDI/75 kW alebo 90 kW. 55 kW verzia u nás z ponuky vypadla. Myslíš, že ten rozdiel v objeme motorov hrá až tak veľkú rolu? Berlingo má benzíny 1.2 s 84 a 96 kW a diesle so 75 a tiež 96 kW. Podobne porovnateľné sú aj maximá krútiaceho momentu. Takže podpriemer, čo sa týka ponuky pohonov, VW nie je, to máš asi pravdu, ale ani opačným smerom podľa mňa zvlášť nevytŕča. Má naviac dvojspojku s dieslom, u Francúzov tuším kombináciu diesel-automat zrušili a tiež ponúka štvorkolku - za bratských 30 tisíc v najnižšej výbave...
13. 10. 2021 13:13
Re: Motory
Caddy má dosť failov, napr. pevné neotváravé okná od B-stlpikov dozadu, predpotopný a nepraktický systém sklápnia zadných sedadiel, voči predchodcovi výrazne menšiu užitočnú hmotnosť. Dotykové ovládanie alebo zvuk zatvárania dverí ako na Š120, to už sú len čerešničky na torte.
13. 10. 2021 09:58
Re: Ford novinky
Fordem tam, zpátky pěšky, peníze šly do servisu :-)