Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai i20 zná české ceny, pohodlně se vejde pod 300.000 Kč

Ondřej Mára
Diskuze (16)

Základní motorizaci v kombinaci se základní výbavou pořídíte již od 279.990 Kč, pokud ovšem zatoužíte po velkých obrazovkách a plném komfortu, snadno se dostanete na dvojnásobek.

Třetí generace malého hatchbacku Hyundai i20, jehož premiéra proběhla začátkem tohoto roku, zná konečně své oficiální české ceny. A hned na první pohled se chce říct, že nevypadá vůbec marně. Vždyť naprostý základ pořídíte již od ceny 279.990 Kč. Naprostým základem se přitom rozumí atmosférický čtyřválec 1.2i 62 kW v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou (jediná volba pro tento motor) a základní výbavou Start. Ta je přitom dostupná jen a pouze v kombinaci se základní motorizací.

Ve výbavě start pak najdeme například 6 airbagů, autonomní nouzové brzdění s detekcí chodců, asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích, asistent pro rozjíždění do kopce, multikolizní brzdu MCB, tempomat s inteligentním omezovačem rychlosti, palubní počítač, výškově nastavitelné sedadlo řidiče nebo dálkové ovládání centrálního zamykání.

Jak jste si nejspíš všimli, ve výbavě chybí například rádio nebo klimatizace. Ta je ale dostupná buď samostatně za příplatek 20.000 Kč, nebo od druhého výbavového stupně Comfort. Ten dále přidává například vyhřívaná vnější zrcátka a kliky v barvě vozu nebo podélně nastavitelný volant. V kombinaci se základní motorizací se přitom stále bavíme o ceně 299.990 Kč.

Video se připravuje ...

 

Výbava Comfort je navíc dostupná i s  přeplňovaným litrovým tříválcem 1.0 T-GDI o výkonu 74 kW (od 329.900 Kč) a speciálním paketem Club (+20.000 Kč). Paket Club rozšíří výbavu o rádio s RDS, MP3 přehrávačem, DAB, USB a 4 reproduktory (2 přední+2 výškové), ovládání autorádia na volantu, Bluetooth handsfree, kůží potažený volant a hlavici řadicí páky, elektricky ovládaná zadní okna, dojezdovou rezervu, boční blikače integrované ve zpětných zrcátkách, tónovaná skla a LED denní svícení.

Díky paketu Club lze navíc standardní 15“ ocelová kola vyměnit za 16“ lité disky (+10.000 Kč) a přeplňovaný litrový tříválec lze kombinovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT (+40.000 Kč), která je jinak dostupná až od vyšší výbavy Smart. Hyundai i20 Comfort Club 1.0 T-GDi tak s automatem pořídíte od 389.990 Kč (i20 Comfort 1.0 T-GDI 329.990 Kč + paket Club 20.000 Kč + 7.st převodovka DCT 40.000 Kč).

Hyundai i20 - Technické údaje a české ceny
Motor 1.2 MPi 1.0 T-GDi 1.0 T-GDi Mild Hybrid
Zdvihový objem [cm3] 1197 998 998
Válce 4 3 3
Největší výkon [kW/min] 62/6000 74/6000 88/6000
Točivý moment [N.m/min]  118/4000 172/1500 200/2000
Převodovka 5M 6M (7DCT) 6 iMT* (7DCT)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13,1 10,4 (11,4) 10,2 (10,3)
Cena Start [Kč] 279.990 - -
Cena Comfort  [Kč] 299.990 329.990 (389.990**) -
Cena Smart  [Kč] 359.990 389.990 (429.990) 429.990 (469.990)
Cena Style  [Kč] 419.990 449.990 (489.990) 489.990 (529.990)
*inteligentní manuální převodovka
** pouze s paketem Club (+20.000 Kč)

Pokud byste ale zatoužili po mild-hybridní motorizaci 1.0 T-GDI o výkonu 88 kW, budete muset v ceníku zabrouzdat na výše zmíněnou druhou nejvyšší výbavu Smart. Ta přitom oproti výbavě Comfort přidává: LED přední světlomety, LED denní světla, přední mlhovky, statické přisvěcování do zatáčky, 16" kola z lehké slitiny, pneumatiky 195/55 R16, rádio s 8" dotykovým displejem, ovládání autorádia na volantu, Bluetooth handsfree, kůží potažený volant a hlavici řadící páky, elektricky ovládaná zadní okna, zadní parkovací senzory + zadní parkovací kameru nebo dojezdovou rezervu, kterou ovšem nelze kombinovat s hybridním pohonem.

Výbava Smart je dostupná se všemi dosud zmíněnými motorizacemi, nejlevnější mild-hybrid ovšem pořídíte od částky 429.990 Kč v kombinaci s šestistupňovou inteligentní manuální převodovkou. Sedmistupňová dvouspojka je pak dostupná opět za příplatek 40.000 Kč.  V nabídce příplatkové výbavy přitom zaujme paket Climate (+15.000 Kč), který přidá vyhřívání předních sedadel, vyhřívání volantu, zadní tmavá skla nebo kapsy na opěradlech předních sedadel.

Vrcholný výbavový stupeň pak nese označení Style a jeho výbava je skutečně pozoruhodná. Oproti výbavě Smart totiž přináší automatickou klimatizaci, infotainment s 10,25“ dotykovou obrazovkou, navigací, DAB a Bluelink konektivitou; digitální přístrojovou desku Supervision s úhlopříčkou 10,25“, sledování mrtvého úhlu a upozornění na projíždějící vozidla při couvání, aktivní asistent pro odvrácení kolize s vozidly ve slepém úhlu (jen s DCT), přední parkovací senzory, ambientní osvětlení, bezdrátové nabíjení telefonů, zadní USB konektor, vyhřívání předních sedadel a volantu, inteligentní klíč se startováním tlačítkem, dešťový senzor, elektricky sklopná vnější zrcátka, nebo zadní tmavá skla.

Výbava Style je opět dostupná pro všechny motorizace, kdy se základní 1.2 MPi začíná od 419.990 Kč a v kombinaci s vrcholným mild-hybridem a dvouspojkovým automatem vrcholí na částce 529.990 Kč. Jenže ani to nemusí být konečný účet.

Výbavu Style lze totiž rozšířit ještě o panoramatické střešní okno (+20.000 Kč) a Paket Premium (+50.000 Kč). Ten obsahuje 17" kola z lehké slitiny, pneu 215/45/R17, zadní LED svítilny, sportovní přední sedadla, zadní vyhřívaná sedadla, audiosystém Bose vč. přídavného zesilovače a centrálního předního reproduktoru, aktivní parkovací asistent vč. odvrácení kolize nouzovým brzděním, inteligentní tempomat (jen s převodovkou DCT) nebo aktivní asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích.

Ještě před výběrem laků se tak můžete snadno dostat na téměř dvojnásobnou cenu. A jak jsme na tom vlastně s lakováním? Základní barvy červená Tomato a bílá Polar jsou bez příplatku. Za metalické laky si připlatíte 13.900 Kč a efektní lakování střechy, vnějších zrcátek a sloupků černou barvou (dostupné od výbavy Comfort Club s litými koly) přijde na dalších 12.000 Kč. Dvoubarevné lakování ovšem nelze kombinovat s panoramatickou střechou.

Automobilka navíc ke všem modelům přidává pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů, 5 let asistenčních služeb a kondičních prohlídek, sadu čtyř zimních pneumatik o rozměru R15 až R17 a bezpečnostní sadu povinného vybavení. Součástí je také slevová tankovací karta na 5 let.

Společnost Hyundai navíc v ceníku zmiňuje, které vozy budou skladem jako první. Nedočkavcům tak doporučuje sáhnout základní motorizaci 1.2i v kombinaci s výbavou Comfort a paketem Club (od 319.990 Kč) nebo výbavou Smart (od 359.990 Kč).

Ondřej Mára
Diskuze (16)

Doporučujeme

Avatar - iudex
2. 9. 2020 12:24
Re: Fail
Nepredbiehaj, slovenské ceny ešte nie sú. A podľa cenníka faceliftovanej i30ky naopak Hyundai naceňuje veľmi rozumne, i30 s najsilnejším motorom 1,5TGDi s výbavou Family stojí 18400, takže ceny 19t za i20ku s litrom by som sa nebál.
Ak ale prenesie české ceny i20 aj k nám, potom samozrejme okrem základnej atmosféry i20 moc cenový zmysel nebude mať a bude vhodné pozrieť sa o triedu vyššie.
2. 9. 2020 12:03
Fail
:-O
19000€ za malé auto s 88kw a prvou pouzitelnou výbavou?

Vám musí *** chlapci v hyundai.. :no:

Neveril som tomu, ale aktuálne v porovnaní s konkurenciou ma škoda fakt objektívne lepšie ponuky.
2. 9. 2020 09:19
Re: To vypadá na přestřel
No ale furt když dorovnáš výbavu, tak je to při podobně výkonných motorech, nějakejch 440t Yaris vs 540t I20. Samozřejmě jen koukám na ceníky, předpokládám že tato nesmyslná cena nemůže v reálu platit.
Avatar - iudex
2. 9. 2020 08:34
Re: Fíha, ale veď...
Ako píšeš, základné ceny fajn, ale s turbom a troškou výbavy to letí dosť vysoko, to už je hlboko v teritóriu i30ky. V tomto kontexte som zvedavý, ako nacenia hotheč i20N, keď príde. Nemôžu ísť príliš vysoko, pretože i30N začína dosť nízko to by kanibalizovali. Uvidíme.
2. 9. 2020 05:24
Re: To vypadá na přestřel
Tak v prvom rade Yaris, chce byť stále malým autom a nie rodinným autom B segmentu. A myslím, že hlavne pokiaľ chceš LED svetla, čo je asi vec čo manželke na súčasnom Yarise najviac chýba, tak s 1,5 si cez 15 tisíc a to nie je úplne ľudová cena. Rozdiel medzi hybridom a 1.5 sa ešte prehĺbil a v neposlednom rade sa jej končiaci Yaris páči viac ako nový.