Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový koncept Mitsubishi MI-Tech je hybrid s plynovou turbínou místo motoru

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Mitsubishi se konečně pochlubilo novými informacemi o svém tajemném konceptu MI-Tech PHEV, který poprvé poodhalilo již v minulém týdnu. Na tokijském autosalonu toho však ukáže podstatně víc.

První snímek konceptu, který zachycoval pouze kousek zadní části, nám toho moc neodhalil. Nyní však automobilka odhalila takřka kompletní boční pohled na koncept a prozradila také několik velice zajímavých technických informací o jeho pohonném systému.

Začněme ale u designu, který rozhodně nepřipomíná běžné SUV. Vůz postrádá střechu i dveře a díky svým nafouknutým tvarům a vystouplým blatníkům, které budou s největší pravděpodobností z karbonu, působí spíše jako plážová bugina.

Vpředu i vzadu můžeme vidět moderní LED světla inspirovaná posledním designovým jazykem značky (stačí si vzpomenout na koncept Mitsubishi Engelberg Tourer) a uvnitř se rýsuje část minimalistické palubní desky s vystupujícím „plovoucím“ středovým panelem. Sedadla se pak mohou pochlubit anatomickým tvarováním a integrovanými opěrkami hlavy. Zkrátka sportovní teréňák.

Sama automobilka pak nový koncept popisuje jako „elektrické SUV, které poskytne bezkonkurenční radost z jízdy a sebevědomí v každém terénu za světla i větru.“ O pohon se přitom stará nová menší a lehčí plug-in hybridní pohonná jednotka, která napájí čtveřici elektromotorů.

Základem plug-in hybridního systému však není spalovací motor, ale plynová turbína sloužící jako generátor. Rázem se tak vysvětluje čtveřice ventilátorů za kabinou posádky, na které upozorňoval hned první snímek konceptu. Tento pohonný systém by pak měl být schopen nabídnout jak čistě elektrický režim jízdy, tak několik hybridních režimů. Vždy by však měl poskytovat „plynulé a výkonné vlastnosti, jaké jsou charakteristické pro elektrifikované vozy.“

Systém čtyř elektromotorů je oficiálně označován „Quad Motor with Dual Motor AYC,“ kdy AYC označuje Active Yaw Control (systém vektorování točivého momentu na kola s trakcí). Na každé nápravě jsou tak umístěny dva elektromotory, což by mělo maximalizovat manévrovatelnost a schopnosti vozu na silnici i v terénu.

Kromě sofistikované techniky však na palubě nemají chybět ani moderní technologické systémy, včetně různých asistentů řízení a bezpečnostních systémů. Koncept by měl nabídnout například rozhraní HMI (Human-Machine-Interface), které promítá informace získané řadou senzorů na čelní sklo a vytváří tak rozšířenou realitu.

O vyšší bezpečnost posádky se má starat asistenční systém MI-Pilot, který dokáže řidiče upozornit na hrozící riziko srážky a v případě potřeby je schopen řidiči pomoci s ovládáním volantu i brzd. Další aktivní bezpečnostní systémy by pak měly řidiči opět pomoci srážce buď úplně předejít, nebo alespoň minimalizovat její následky.

Video se připravuje ...

Koncept MI-Tech však není jedinou studií, kterou bude Mitsubishi na tokijském autosalonu prezentovat. Další zajímavou premiérou má být koncept Super Height K-Wagon, který má nastínit podobu budoucí generace automobilů kategorie Kei car. Malá městská dodávka se svým designem inspirovala u větších SUV a vředu se zřejmě dočkáme i výrazné masky ve stylu Dynamic Shield. Klika v přední části zadních dveří naznačuje otevírání proti směru jízdy (tzv. sebevražedné dveře), což by mělo usnadnit nastupování do tradičně prostorného a chytře řešeného interiéru. Z technologické výbavy nemá chybět například asistenční systém MI-Pilot.

Kromě dvou zcela nových konceptů by pak na stánku Mitsubishi neměl chybět ani výše zmíněný koncept Engelberg Tourer, pro který se bude jednat o premiéru na domácím trhu, minivan Delica D:5, Kei car eK Cross nebo systém Dendo Drive House (DDH) V2H, který se skládá z elektromobilu, adaptéru V2H (Vehicle-To-House), střešních solárních panelů a domácí baterie.

Ondřej Mára
Diskuze (1)

Doporučujeme

Avatar - 3_diamanty
4. 10. 2019 22:39
mitsu
len tak dalej... famozne projekty .. a uz sa tesim na seriovku outlandera v zeneve ... cas mitsu sa blizi :yes: