Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový koncept Renaultu 5 je elektrický driftující hot-hatch!

Filip Melich
Diskuze (5)

Renault se chystá na návrat populárního hatchbacku (R)5 a zároveň slaví jeho padesátiny. Dalším dárkem k výročí je koncept elektrického driftujícího hot-hatche Turbo 3E.

Renault pokračuje v oslavách padesátých narozenin populárního malého hatchbacku (R)5 a zároveň se připravuje na jeho návrat v elektrické podobě. Po restomodu původního modelu s růžovým lakem a volantem z mramoru značka představuje koncept elektrického hot-hatche, který vychází z loňského konceptu Renault 5. Novinku Renault představuje s heslem „Born to Drift“, tedy volně přeloženo jako „Zrozen k driftování“.

Nový koncept se jmenuje Renault 5 Turbo 3E a již na první pohled je zřejmé, že si hlavní inspiraci bere z ikonického Renaultu 5 Turbo a Turbo 2. Trojka znamená, že jde o třetí „turbo“ v pořadí a písmeno E samozřejmě odkazuje na elektrický pohon studie. Hlavním poznávacím znamením konceptu je krom psychedelického barevného provedení dramaticky rozšířená karoserie a masivní křídlo na zádi.

Video se připravuje ...

Po vzoru předchůdců má Turbo 3E poháněná kola zadní nápravy, přičemž o roztáčení každého z nich se stará jeden elektromotor. Lithium-iontová baterie o kapacitě 42 kWh je pak kvůli rozložení hmotnosti uložena uprostřed vozu pod podlahou. Tím alespoň částečně odkazuje na uložení motoru uprostřed původního Renaultu 5 Turbo (2).

Podle Renaultu dvojice elektromotorů produkuje maximální kombinovaný výkon 280 kW a točivý moment 700 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h se má odehrát za 3,5 sekundy (3,9 s v driftovacím módu) a maximální rychlost činí 200 km/h. Hmotnost konceptu je 980 kilogramů, což na dnešní poměry zní skvěle, ovšem jedním dechem Renault dodává, že jde o hmotnost bez baterie. A ta váží kolik? 520 kilogramů. Hmotnost Renaultu 5 Turbo 3E tak je už nepříliš oslnivých 1.500 kg.

Na délku Turbo 3E měří 4.006 milimetrů (včetně křídla), na šířku 2.020 m a na výšku 1.320 mm, zatímco rozvor je dlouhý 2.540 milimetrů. Na přední nápravě jsou kola s pneumatikami o rozměrech 225/35 R19 a na zadní 325/25 R20. Základem vozu je trubkový rám s bezpečnostní klecí se schválením FIA. Uvnitř i vně je dokonce připraveno deset úchytů pro kameru, které se budou hodit zejména při jízdě s aktivovaným drift módem.

Výstavní premiéra Renaultu 5 Turbo 3E je naplánována na pařížský autosalon, který letos bude probíhat od 17. do 23. října. S produkční verzí úplně počítat nemůžeme, na druhou stranu elektrický hatchback s retro designem vycházejícím z Renaultu 5 na cestě je, a to včetně sportovnější verze upravené značkou Alpine.

Filip Melich
Diskuze (5)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
25. 9. 2022 12:09
O tom, potom
ale vypadá to parádne nech to má pohon akýkoľvek.
23. 9. 2022 10:41
Re: Proč???
Marketing?

Elektricky Renault 5 je realna BLIZKA bodoucnost. ;-)

Mne se to moc libi. :yes:
Avatar - WinDiesel
23. 9. 2022 09:48
Příspěvek k ekologii ekopanáčkové.
520 kg baterka, to je zlej sen.
Avatar - WinDiesel
23. 9. 2022 09:45
Elektro a hot hatch? Výsměch!
Jděte s tím doprd_le
Avatar - KANKUNEN
23. 9. 2022 09:36
Proč???
Tohle scifi a ne reálná budoucnost.