Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový koncept Renaultu 5 je elektrický driftující hot-hatch!

Filip Melich Filip Melich 23. 9. 2022 • 05:05
42
5
Zobrazit náhledy (42)
Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E Renault R5 TURBO 3E

Renault se chystá na návrat populárního hatchbacku (R)5 a zároveň slaví jeho padesátiny. Dalším dárkem k výročí je koncept elektrického driftujícího hot-hatche Turbo 3E.

Renault pokračuje v oslavách padesátých narozenin populárního malého hatchbacku (R)5 a zároveň se připravuje na jeho návrat v elektrické podobě. Po restomodu původního modelu s růžovým lakem a volantem z mramoru značka představuje koncept elektrického hot-hatche, který vychází z loňského konceptu Renault 5. Novinku Renault představuje s heslem „Born to Drift“, tedy volně přeloženo jako „Zrozen k driftování“.

Nový koncept se jmenuje Renault 5 Turbo 3E a již na první pohled je zřejmé, že si hlavní inspiraci bere z ikonického Renaultu 5 Turbo a Turbo 2. Trojka znamená, že jde o třetí „turbo“ v pořadí a písmeno E samozřejmě odkazuje na elektrický pohon studie. Hlavním poznávacím znamením konceptu je krom psychedelického barevného provedení dramaticky rozšířená karoserie a masivní křídlo na zádi.

Video se připravuje ...

Po vzoru předchůdců má Turbo 3E poháněná kola zadní nápravy, přičemž o roztáčení každého z nich se stará jeden elektromotor. Lithium-iontová baterie o kapacitě 42 kWh je pak kvůli rozložení hmotnosti uložena uprostřed vozu pod podlahou. Tím alespoň částečně odkazuje na uložení motoru uprostřed původního Renaultu 5 Turbo (2).

Podle Renaultu dvojice elektromotorů produkuje maximální kombinovaný výkon 280 kW a točivý moment 700 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h se má odehrát za 3,5 sekundy (3,9 s v driftovacím módu) a maximální rychlost činí 200 km/h. Hmotnost konceptu je 980 kilogramů, což na dnešní poměry zní skvěle, ovšem jedním dechem Renault dodává, že jde o hmotnost bez baterie. A ta váží kolik? 520 kilogramů. Hmotnost Renaultu 5 Turbo 3E tak je už nepříliš oslnivých 1.500 kg.

Na délku Turbo 3E měří 4.006 milimetrů (včetně křídla), na šířku 2.020 m a na výšku 1.320 mm, zatímco rozvor je dlouhý 2.540 milimetrů. Na přední nápravě jsou kola s pneumatikami o rozměrech 225/35 R19 a na zadní 325/25 R20. Základem vozu je trubkový rám s bezpečnostní klecí se schválením FIA. Uvnitř i vně je dokonce připraveno deset úchytů pro kameru, které se budou hodit zejména při jízdě s aktivovaným drift módem.

Výstavní premiéra Renaultu 5 Turbo 3E je naplánována na pařížský autosalon, který letos bude probíhat od 17. do 23. října. S produkční verzí úplně počítat nemůžeme, na druhou stranu elektrický hatchback s retro designem vycházejícím z Renaultu 5 na cestě je, a to včetně sportovnější verze upravené značkou Alpine.

Doporučujeme

Témata
Avatar - speedfred
25. 9. 2022 12:09
O tom, potom
ale vypadá to parádne nech to má pohon akýkoľvek.
23. 9. 2022 10:41
Re: Proč???
Marketing?

Elektricky Renault 5 je realna BLIZKA bodoucnost. ;-)

Mne se to moc libi. :yes:
Avatar - WinDiesel
23. 9. 2022 09:48
Příspěvek k ekologii ekopanáčkové.
520 kg baterka, to je zlej sen.
Avatar - WinDiesel
23. 9. 2022 09:45
Elektro a hot hatch? Výsměch!
Jděte s tím doprd_le
Avatar - KANKUNEN
23. 9. 2022 09:36
Proč???
Tohle scifi a ne reálná budoucnost.