Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Opel Astra odhaluje další detaily. Nabídne dva plug-in hybridy a bohatší prostor

David Bureš
Diskuze (9)

Nová generace Opelu Astra bude sdílet technický základ s nejnovějším Peugeotem 308. Podle očekávání se to podepíše i na nabídce motorů.

Opel se již čile připravuje na odhalení nové generace Astry, která bude dalším modelem této značky s technikou původem od francouzské Skupiny PSA. Automobilka již zveřejnila první detaily vozu a nechala s prototypy svézt první novináře. I díky tomu máme zase ucelenější přehled o tom, co od nové Astry očekávat.

Zveřejněné snímky sice již potvrdily shodný stylistický směr jako u Mokky, neprozradily však rozměry nového kompaktu. tak tedy, nová generace Astry hatchback bude takřka stejně velká jako předchůdce. Délka se natáhne jen o bezvýznamné čtyři milimetry, zato se však rozvor natáhne o 13 mm, kvůli zvětšení vnitřního prostoru. Navíc bude o 51 mm širší a 15 mm nižší, což pomůže sportovnějším proporcím. Sníží to také těžiště, spolu se snížením ukotvení sedadel o 12 mm níže.

Zapracovalo se také na zavazadelníku, s údajným objemem 422 litrů, zatímco dosavadní hatchback uvádí objem 370 litrů.

Technický základ podle očekávání poskytne platforma EMP2, vyvinutá ještě v době Skupiny PSA. Konkrétně jde už o třetí generaci této architektury, kterou vůz sdílí s nejnovějším Peugeotem 308 a DS 4. Ta je přizpůsobena nejnovějším asistenčním systémům i moderním řešením pohonu, díky čemuž je polovina použitých komponentů odlišná proti dosavadní generaci EMP2.

Konkrétně se tak nová Astra dočká asistenta pro jízdu na dálnici, spojující funkce adaptivního tempomatu a udržování v jízdním pruhu, nejnovější generace hlídání mrtvého úhlu nebo třeba 360° kamery.

Technický základ sdílený s 308 se podle předpokladů podepíše také na nabídce motorů. Standardem bude benzinový tříválec 1.2 Turbo, známý z francouzských značek jako 1.2 PureTech, dostupný ve dvou variantách s 81 kW a 96 kW. Doplní jej turbodiesel 1.5 CDTI (BlueHDi) naladěný na 96 kW, který bude jedinou vznětovou možností. K dispozici nicméně bude výběr mezi šestistupňovým manuálem a osmistupňovým automatem.

Z 308 bude shodná také dvojice plug-in hybridních derivátů. Oba použijí kombinaci benzinové šestnáctistovky s elektromotorem, osmistupňovým automatem a pohonem předních kol. V závislosti na naladění spalovacího motoru však poskytnou kombinovaný výkon 132 nebo 162 kW.

Co se týče karosářských variant, tak vedení Opelu již potvrdilo příchod pětidveřového hatchbacku a kombíku. V posledních dnech se však spekuluje také o příchodu odvozeného crossoveru, v tuto chvíli však není jasné, zda půjde o zvýšený karosářský derivát (třeba ve stylu Fiatu Tipo Cross nebo VW Golf Alltrack) nebo samostatně stojící model.

Prodej nového Opelu Astra má každopádně odstartovat na podzim 2021. O výrobu se pak postará domovský závod značky v Rüsselsheimu.

David Bureš
Diskuze (9)

Doporučujeme

17. 6. 2021 16:32
Celkové pojetí
Ovšem celkové pojetí dnešní Astry, kterým má navrch vůči ostatním, už tu není - zdá se s fotografií..
17. 6. 2021 16:26
Rozměry?
Srovnání rozměrů je nejspíš míněno vůči dnešnímu Peugeotu 308 a ne vůči dnešní Astře. Ta přeci měla nejdelší rozvor ze všech hatchhbacků nižžší stř. tř., a proto měla na běžné jejich délce nejmenší kufr (370 litrů - vůči největšímu u Fiatu Tipo 430 litrů).
16. 6. 2021 11:38
Re: Obávám se, že čtu i o hybridním Tipu...
Mild mi nevadi.
Pokud je dobre udelanej.
16. 6. 2021 11:38
Re: Obávám se, že čtu i o hybridním Tipu...
No, nic se neji tak horke, jak se to uvarilo...
16. 6. 2021 10:07
Přesně jak jsem předvídal...
...jeden ubohý tříválec ve 2 výkonových verzích, jeden malý diesel a pak už jen hybridy a ještě větší hromada elektroniky :no: . Hnus... :-O :-( :-( :-(