Nový Opel Astra odhaluje další detaily. Nabídne dva plug-in hybridy a bohatší prostor
Nová generace Opelu Astra bude sdílet technický základ s nejnovějším Peugeotem 308. Podle očekávání se to podepíše i na nabídce motorů.
Opel se již čile připravuje na odhalení nové generace Astry, která bude dalším modelem této značky s technikou původem od francouzské Skupiny PSA. Automobilka již zveřejnila první detaily vozu a nechala s prototypy svézt první novináře. I díky tomu máme zase ucelenější přehled o tom, co od nové Astry očekávat.
Zveřejněné snímky sice již potvrdily shodný stylistický směr jako u Mokky, neprozradily však rozměry nového kompaktu. tak tedy, nová generace Astry hatchback bude takřka stejně velká jako předchůdce. Délka se natáhne jen o bezvýznamné čtyři milimetry, zato se však rozvor natáhne o 13 mm, kvůli zvětšení vnitřního prostoru. Navíc bude o 51 mm širší a 15 mm nižší, což pomůže sportovnějším proporcím. Sníží to také těžiště, spolu se snížením ukotvení sedadel o 12 mm níže.
Zapracovalo se také na zavazadelníku, s údajným objemem 422 litrů, zatímco dosavadní hatchback uvádí objem 370 litrů.
Technický základ podle očekávání poskytne platforma EMP2, vyvinutá ještě v době Skupiny PSA. Konkrétně jde už o třetí generaci této architektury, kterou vůz sdílí s nejnovějším Peugeotem 308 a DS 4. Ta je přizpůsobena nejnovějším asistenčním systémům i moderním řešením pohonu, díky čemuž je polovina použitých komponentů odlišná proti dosavadní generaci EMP2.
Konkrétně se tak nová Astra dočká asistenta pro jízdu na dálnici, spojující funkce adaptivního tempomatu a udržování v jízdním pruhu, nejnovější generace hlídání mrtvého úhlu nebo třeba 360° kamery.
Technický základ sdílený s 308 se podle předpokladů podepíše také na nabídce motorů. Standardem bude benzinový tříválec 1.2 Turbo, známý z francouzských značek jako 1.2 PureTech, dostupný ve dvou variantách s 81 kW a 96 kW. Doplní jej turbodiesel 1.5 CDTI (BlueHDi) naladěný na 96 kW, který bude jedinou vznětovou možností. K dispozici nicméně bude výběr mezi šestistupňovým manuálem a osmistupňovým automatem.
Z 308 bude shodná také dvojice plug-in hybridních derivátů. Oba použijí kombinaci benzinové šestnáctistovky s elektromotorem, osmistupňovým automatem a pohonem předních kol. V závislosti na naladění spalovacího motoru však poskytnou kombinovaný výkon 132 nebo 162 kW.
Co se týče karosářských variant, tak vedení Opelu již potvrdilo příchod pětidveřového hatchbacku a kombíku. V posledních dnech se však spekuluje také o příchodu odvozeného crossoveru, v tuto chvíli však není jasné, zda půjde o zvýšený karosářský derivát (třeba ve stylu Fiatu Tipo Cross nebo VW Golf Alltrack) nebo samostatně stojící model.
Prodej nového Opelu Astra má každopádně odstartovat na podzim 2021. O výrobu se pak postará domovský závod značky v Rüsselsheimu.