Nový pick-up značky Jeep nakonec dostane jiné jméno, než se čekalo
Jeep na loňském autosalonu v Los Angeles představil novou generaci modelu Wrangler. Letos se máme na přelomu listopadu a prosince na stejném místě dočkat premiéry pick-upu, vycházejícího právě z techniky modelové řady Wrangler.
Premiéra nového pick-upu značky Jeep je netrpělivě očekávána již řadu měsíců a podle informací zveřejněných začátkem letošního listopadu Autoevolution je právě na letošní autosalon v Los Angeles potvrzena přímo od jeho pořadatelské společnosti.
Nyní zde máme nové informace o pojmenování tohoto pick-upu. Podle JeepScramblerForum se totiž přímo na stránkách koncernu Fiat Chrysler Automobiles objevilo na krátkou dobu označení Gladiator pro blíže nespecifikovaný Jeep modelového roku 2020. Podle oficiálně zveřejněných plánů značky Jeep se předpokládá, že se jednalo právě o pick-up.
Jeep přitom jméno Gladiator využíval v letech 1963 až 1988 pro pick-up, který byl odvozen od modelu Wagoneer. Znovu se toto označení objevilo v souvislosti se značkou Jeep, když bylo použito v roce 2005 pro koncept pick-upu Gladiator.
Podle příznivců značky je pro pick-up na základech modelové řady Wrangler mnohem vhodnější označení Scrambler, protože je v letech 1981 až 1986 nesl pick-up Jeep CJ-8 Scrambler odvozený od klasického typu CJ-7, přímého předchůdce první generace modelové řady Wrangler. Koncern Fiat Chrysler Automobiles práva na toto jméno navíc obnovilo v březnu roku 2015 a jistotu ohledně jména nového pick-upu značky Jeep budeme mít nejspíš až s oficiálním vyjádřením automobilky nebo při jeho premiéře.
Bez ohledu na jméno můžeme očekávat pick-up, který má sdílet techniku i design s aktuální generací modelové řady Wrangler. Podle starších zpráv má být nabízen s turbodieselem 3.0 V6 nové generace. Podle novějších informací pak máme v nabídce pohonných jednotek počítat i se zážehovým šestiválcem o objemu 3,6 litru. Zmiňován byl i nový dvoulitrový čtyřválec Hurricane a vyloučeno údajně není ani pozdější uvedení verze s hybridním pohonným systémem.
Podle informací, které koncem loňského roku získal Automotive News přímo z automobilky Jeep má být pick-up stejně jako modely Wrangler k dispozici se odnímatelnou střechou, jejíž plastové panely budou v černé barvě nebo stejném odstínu jaký bude mít lak karoserie a rovněž má být k dispozici i lehká plátěná střecha.
V souvislosti s karoserií připravovaného pick-upu bylo většinou zmiňováno pouze jedno provedení, které má čtyřdveřovou kabinu, ale údajně se můžeme dočkat i provedení s dvoudveřovou kabinou a delší ložnou plochou. V obou případech mají být k dispozici všechna tři provedení střechy a stejně jako u modelů Wrangler možnost sundat z vozu dveře.
Díky své velikosti a zaměření nemá být pick-up Jeepu přímou konkurencí pro Ram Trucks a jeho modelovou řadu 1500, ale naopak vyplnit prostor po již nenabízeném pick-up Dodge Dakota a do jisté míry se postavit proti Chevroletu Colorado a GMC Canyon.
Posledním skutečným pick-upem v nabídce značky Jeep byl model Comanche nabízený v letech 1985 až 1992, který sdílel techniku i karoserii prakticky až po B-sloupky s tehdejším Cherokee generace XJ.
Za koncem tohoto modelu bez nástupce stojí skutečnost, že Jeep ve druhé polovině osmdesátých let spolu se svým mateřským AMC zamířil pod křídla Chrysleru. Tomu patřil i Dodge, který měl na tehdejším severoamerickém trhu s pick-upy stabilní pozici a Comanche byl konkurencí pro model Dakota. Ten byl ve své první generaci nabízen v letech 1987 až 1996 a dočkal se ještě dvou dalších generací, než v roce 2011 opustil nabídku své značky.
Jeep se myšlenek na vlastní pick-up nikdy úplně nevzdal, což nejlépe dokumentují koncepty, z nichž k těm nejznámějším a nejmladším patří již zmiňovaný Gladiator z roku 2005, dvojice J-12 a Mighty FC z roku 2012 a rovněž paket JK-8, který je nabízen od roku 2011 divizí Mopar a umožňuje přestavbu Wrangleru Unlimited na dvoumístný pick-up s krátkou korbou.