Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Premiéra nového pick-upu značky Jeep potvrzena na autosalon v Los Angeles

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Jeep se má na letošním autosalonu v Los Angeles zařadit mezi automobilky, které zde ve světové premiéře odhalí zcela nový model. V případě severoamerického specialisty na terénní automobily se máme těšit na pick-up.

Jeep na loňském autosalonu v Los Angeles představil novou generaci modelu Wrangler. Letos se máme na přelomu listopadu a prosince na stejném místě dočkat premiéry pick-upu, vycházejícího právě z techniky modelové řady Wrangler.

Premiéra nového pick-upu značky Jeep je netrpělivě očekávána již řadu měsíců a podle Autoevolution je právě na letošní autosalon v Los Angeles potvrzena přímo od jeho pořadatelské společnosti.

V souvislosti s očekávaným představením nového zástupce značky Jeep lze připomenout a shrnout doposud známé informace, pocházející z více či méně důvěryhodných zdrojů. Pick-up má být pojmenován Scrambler, což bylo zveřejněno v létě loňského roku na JeepScramblerForum. Toto jméno pick-up značky Jeep nesl v letech 1981 až 1986, kdy se jednalo o model CJ-8 Scrambler odvozený od klasického typu CJ-7, přímého předchůdce první generace modelové řady Wrangler. FCA práva na toto jméno obnovilo v březnu roku 2015.

Pick-up má podobně jako výchozí Wrangler využívat klasický žebřinový rám a tuhé nápravy. Podle starších zpráv má být nabízen s turbodieselem 3.0 V6 nové generace. Podle novějších informací pak máme v nabídce pohonných jednotek počítat i se zážehovým šestiválcem o objemu 3,6 litru. Zmiňován byl i nový dvoulitrový čtyřválec Hurricane a vyloučeno údajně není ani pozdější uvedení verze s hybridním pohonným systémem.

Podle informací, které koncem loňského roku získal Automotive News přímo z automobilky Jeep má být pick-up stejně jako modely Wrangler k dispozici se odnímatelnou střechou, jejíž plastové panely budou v černé barvě nebo stejném odstínu jaký bude mít lak karoserie a rovněž má být k dispozici i lehká plátěná střecha.

V souvislosti s karoserií připravovaného pick-upu bylo většinou zmiňováno pouze jedno provedení, které má čtyřdveřovou kabinu, ale údajně se můžeme dočkat i provedení s dvoudveřovou kabinou a delší ložnou plochou. V obou případech mají být k dispozici všechna tři provedení střechy a stejně jako u modelů Wrangler možnost sundat z vozu dveře.

Díky své velikosti a zaměření nemá být pick-up Jeepu přímou konkurencí pro Ram Trucks a jeho modelovou řadu 1500, ale naopak vyplnit prostor po již nenabízeném pick-up Dodge Dakota a do jisté míry se postavit proti Chevroletu Colorado a GMC Canyon.

Posledním skutečným pick-upem v nabídce značky Jeep byl model Comanche nabízený v letech 1985 až 1992, který sdílel techniku i karoserii prakticky až po B-sloupky s tehdejším Cherokee generace XJ.

Za koncem tohoto modelu bez nástupce stojí skutečnost, že Jeep ve druhé polovině osmdesátých let spolu se svým mateřským AMC zamířil pod křídla Chrysleru. Tomu patřil i Dodge, který měl na tehdejším severoamerickém trhu s pick-upy stabilní pozici a Comanche byl konkurencí pro model Dakota. Ten byl ve své první generaci nabízen v letech 1987 až 1996 a dočkal se ještě dvou dalších generací, než v roce 2011 opustil nabídku své značky.

Jeep se myšlenek na vlastní pick-up nikdy úplně nevzdal, což nejlépe dokumentují koncepty, z nichž k těm nejznámějším a nejmladším patří Gladiator z roku 2005, dvojice J-12 a Mighty FC z roku 2012 a rovněž paket JK-8, který je nabízen od roku 2011 divizí Mopar a umožňuje přestavbu Wrangleru Unlimited na dvoumístný pick-up s krátkou korbou.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme