Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ochraňte si dveře před odřením: Jaké jsou účinné způsoby?

Tomáš Hadač Tomáš Hadač 28. 2. 2021 • 03:08
29
14
Zobrazit náhledy (29)
Ochraňte si dveře před odřením Ochraňte si dveře před odřením Ochraňte si dveře před odřením Za první krok vždy platí místo důkladně vyčistit (potažmo i odmastit) a následně vysušit Ochraňte si dveře před odřením Ochraňte si dveře před odřením Ochraňte si dveře před odřením Ochraňte si dveře před odřením Ochraňte si dveře před odřením Ochraňte si dveře před odřením Ochraňte si dveře před odřením Ochraňte si dveře před odřením Průhledná ochrana se prodává i ve formě fólií na kliky. Ochraňte si dveře před odřením Ochraňte si dveře před odřením Ochraňte si dveře před odřením Ochraňte si dveře před odřením Ochraňte si dveře před odřením Průhledné chrániče lze nastříhat na menší kousky a nalepit například na zrcátka, kde svůj účel také splní. Ochraňte si dveře před odřením Plastové chrániče mají solidní životnost, odrazky ovšem pokládáme za zbytečnost U řady novějších vozů jsou (plastové) chrániče součástí základní výbavy. Jejich krytí však lze zvýšit. Ať už průhlednými proužky, či nalepovacími chrániči. Ochraňte si dveře před odřením Ochraňte si dveře před odřením

Odřené hrany auta můžou pěkně pocuchat vaše nervy. Přitom existuje levné řešení, jak se tomu vyvarovat. Které chrániče použít a kterým se vyhnout obloukem?

Prosím, sepište už něco o ochraně dveří, přistálo už poněkolikáté v poslední době v redakční poště. Prosbu jsme vyslyšeli. Na co všechno při výběru chráničů myslet a čeho se v každém případě vyvarovat? Vše navíc v dostupné cenové relaci do 120 korun!

Vždy vyčistit!

U aplikace téměř všech chráničů je důležité prostředí, respektive teplota. I my jsme se přesvědčili o tom, že přírodu jaksi obelhat neumíme. Drtivá většina z nich to má dokonce striktně uvedené v návodech montáže. „K docílení pevného a trvalého spoje je zapotřebí, aby okolní teplota při lepení byla alespoň dvacet stupňů Celsia,“ píše se v jednom z nich. Z vlastní zkušenosti víme, že teploty kolem 15 stupňů žádný vliv nemají. Níže už však nedoporučujeme jít, mrazivé hodnoty jsou již opravdu zbytečné riziko. Další důležitý bod představuje čistota vozu, respektive prostoru, kam se chránič dá. Místo byste tak vždy měli důkladně vycídit (u některých chráničů i odmastit) a konečně také pečlivě vysušit. Což platí především pro (samo)lepicí chrániče. Právě s nimi začneme.

Pozor na natrhnutí!

Jako první jsme zvolili pryžový chránič se samolepicí fólií 3M. Cenově se bavíme o 80 korunách za čtveřici kusů. U nalepovacích chráničů záleží dvakrát tolik na tom, aby místo bylo důkladně vyčištěné a vysušené. Pak už stačí jen opatrně stáhnout pásku (neboť hrozí její natržení) a následně ochranu nalepit a po celé ploše přimáčknout po čas dvaceti vteřin na zvolenou hranu. Černý osmnáct centimetrů dlouhý „krunýř“ drží, a hlavně chrání solidně, byť ne úplně každému musí sedět kvůli výraznosti.

Svět motorů 08/2021 Svět motorů 08/2021

Využití i jinde

Právě požadavek nenápadnosti přivedl firmy k výrobě průhledných ochranných pásků. Jejich ceny se pohybují kolem 100 Kč – náš konkrétně vyšel na sto dvacet, přičemž v balení se zjevily dva kusy délky 65 centimetrů. V porovnání s výše zmíněným pryžovým jde o daleko delší plochu ochrany, složitější to ovšem bylo s aplikací. Lepicí páska 3M se zkrátka a dobře „přicucla“ lépe. Na druhou stranu lze ultra dlouhé transparentní proužky rozstříhat a využít na více místech. Naším tipem jsou zrcátka, na kterých nás průhledná pásma dokonce stihla od odřenin již dvakrát uchránit. Čili fungují.

Odrazky? Spíš zbytečnost

Pro ty, jimž nevoní lepení, jsou na trhu k dispozici chrániče, které zacvaknete za hranu dveří. Opět pro ně platí pravidlo kvalitních povětrnostních podmínek, neb v mrazu je tam prostě nenasunete – ba co víc: můžete si lak ještě poškodit. Nabídka „zacvakávací“ ochrany je nepřeberná. My jsme si pořídili balení dvou chráničů za 65 korun. Navíc s reflexními odrazkami. Byť ty jsou podle nás spíš pro efektní než efektivní a v zásadě doporučujeme nákup bez nich. Přestože jejich nasazení žádné speciální nářadí nevyžaduje (stejně jako u všech ostatních probíraných), měli byste dbát zvýšené obezřetnosti před poškrábáním laku. Pakliže se vám to povede, životnost těchto plastových chráničů patří k nejlepším.

Klika s klikou?

Průhledná ochrana se prodává i ve formě fólií na kliky. My jsme si pořídili čtyřkusové balení za 80 korun, přičemž v podstatě vždy byste se měli vejít do stokoruny. Aplikace je jednoduchá – stačí rukojeť dokola oblepit. Nicméně se podle nás vyplatí raději koupit chrániče na dveře, rozšmiknout je na menší kousky a jako v případě zrcátek jimi vybavit i kliky.

Související články

Témata
Avatar - Otrava
1. 3. 2021 19:26
Re: Bude odreny
Taky se snažím... ale i tak se povedlo, že jsem se vrátil k autu a podle výšky šrámu nejspíš někdo blbnul s nákupním vozíkem po parkovišti... to člověk nevymyslí.
Podobně jako když jsem se vracel z Itálie - když už jsem přejel hranice do Čech, oddychl jsem si, že se pobyt v zahraničí udál bez nehod a že jsem přežil všechny ty šílené Italské řidiče... o 10km později si se mnou plácnul zrcátky nějaký šílenec v protisměru a vesele si pokračoval dál.
Avatar - palix
1. 3. 2021 13:43
Re: Bude odreny
Bolo isté obdobie, kedy sa robili veľmi úzke miesta. Niekedy na také narazím napr v Nemecku (hlavne parkovacie domy v centrách miest). Dnešné nové parkovacie miesta sú pomerne široké. Aj tak sa ale vždy nájde individum, ktoré zaparkuje veľmi blízko a ako naschvál trafí auto stojace vedľa dverami.

Kedysi som stretol jednu pani, ktorá sa pochválila, že aké nádherne Polo si kúpila. Vraj nemá ani jeden škrabanec a hľadala také auto dlho. Išlo jej hlavne o vzhľad - kľudne by kúpila aj vrak, hlavne, že bude pekný :-)
1. 3. 2021 13:16
Re: Bude odreny
Presne tak, delam to samy. Nicmene za tech 5 let stejne sramy vzdycky budou.
Ve vetsich mestech je to samozrejme horsi, protoze parkovani na vetsich anonymnich mistech je obecne castejsi.

Pro zajimavost mi auto otriskaji vic v Praze nez v Londyne, prestoze v Londyne jsou znatelne stisnenejsi parkovaci mista. Takze i samotna natura/ohleduplnost lidi ma vliv, ale s tim nic udelat nejde, ziju tam kde jsem :-)

Jinak v bazaru pokud sramy nejsou, je to temer jiste bourany, tak to proste je.
Znamy autobazarista kdyz mu lidi ukazou na oderky apod. a chteji za to slevit tak jim rika “nojo, tak to jde vyresit snadno, ale musite si koupit novy auto” :-)
Avatar - pradeda777
1. 3. 2021 12:08
Re: ochrana
Tak ona existuje. Kdysi se takové věci dávaly na auta už ve fabrice. Od jisté doby se to už nedělá. Nevím proč. Pravdou ale je, že ani ty ochranné lišty vůz od poškození na 100% neochránily. Především byly málo účinné před poškozením zadními dveřmi, které mají jiný profil.
Avatar - palix
1. 3. 2021 11:58
Re: Bude odreny
Presne tak to robím aj ja. Za cca 4 roky je auto "obúchané" minimálne. To čo tam je, auto väčšinou schytalo na miestách, kde sa nedalo zaparkovať ináč.
Pre veľa ľudí je ich auto takmer poslednou vecou, na ktorej im nezáleží. Tou naozaj najposlednejšou vecou pre podobných ľudí je auto, ktoré parkuje vedľa ;-\

Na druhej stane, ak človek vidí niekde v bazáre 6 ročné auto bez bežného poškodenia, tak je to nápadné :-!
Články odjinud