Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Práce na VW ID.3 nekončí. Teď s ním budou jezdit zaměstnanci továren automobilky

David Bureš
Diskuze (11)

Napjatě očekávaného Volkswagenu ID.3 se první zákazníci dočkají na podzim. Ještě před tím si jej pečlivě vyzkoušejí i zaměstnanci továren německé automobilky.

Volkswagen ID.3 je napjatě očekávaným vozem. Sama automobilka ho přirovnává k Broukovi, když se má stát podobnou legendou jako on a naučit Evropany kupovat elektromobily. Má být totiž dostupný pro miliony zákazníků. Přípravy ale doprovázejí potíže, a tak výrobce chce tak klíčový vůz opravdu pečlivě otestovat, než zamíří k prvním zákazníkům.

Proto ho v rámci vývoje po testovacích jezdcích vyzkoušejí i sami pracovníci továren Volkswagenu. Automobilka totiž nabídne šťastným zaměstnancům závodů ve Cvikově, Chemnitzu a Drážďanech možnost vyzkoušet si ID.3 na denní bázi.

Součástí jízdních zkoušek novinky totiž bude i rozsáhlý test, v rámci něhož bude poskytnuto 150 exemplářů ID.3 vybraným zaměstnancům, kteří jej otestují v reálných podmínkách. Auta budou dobrovolně přihlášeným pracovníkům poskytnuta během následujících týdnů v několika vlnách. Volkswagen při tomto testu bude sbírat anonymizovaná data užívání vozu a jeho chování v běžném prostředí.

Video se připravuje ...

Sami zaměstnanci už se na jízdy s elektromobilem samozřejmě těší. „Jako častá řidička se těším na to, jak se ID.3 popasuje s každodenními úkoly, co se týče prostoru a dojezdu nebo digitálních služeb,“ prohlašuje třeba Carolina Pfeifferová z drážďanské továrny.

„Komplexní jízdní profily před zahájením evropského prodeje ID.3 jsou pro nás nesmírně cenné a otevírají další prostor pro optimalizaci,“ vysvětluje tuto součást vývoje Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, zodpovědný za elektromobilitu.  

Automobilka přitom přiznává, že během těchto testů bude vůz ještě ladit. Třeba software ještě nebude ve finální verzi a bude během testovací fáze průběžně aktualizován.

Právě software novinky způsobil vývojářům velké vrásky na čele. Zcela nově navržený multimediální systém v průběhu vývoje trápily obří potíže, které dokonce odsunuly zahájení prodeje ID.3. Původně měl vstoupit do prodeje už v první polovině letošního roku, nakonec ale budou dodávky zahájeny až na začátku září. Výroba ID.3 přitom odstartovala již loni v listopadu.

Volkswagen ID.3 na trh vstoupí v úvodní edici 1st, jejíž produkce bude limitována na 30.000 automobilů. O výrobu se postará závod ve Cvikově, který do budoucna bude vyrábět výhradně elektromobily. Podobně jsou na produkci elektromobilů v Německu přestavovány také závody v Emdenu a Hannoveru.

Už do roku 2025 chce totiž jen značka Volkswagen vyrobit na 1,5 milionu elektromobilů. Po hatchbacku ID.3 bude následovat SUV ID.4, které se stane globálním modelem, vyráběným na třech kontinentech. Verze pro Evropu bude vznikat ve Cvikově, po boku technicky spřízněného ID.3. Oba využijí modulární platformu MEB vyvinutou pro potřeby elektromobilů, s nimiž je bude mimo jiné sdílet také připravovaná Škoda Enyaq iV, o jejíž výrobu se postará továrna v Mladé Boleslavi.

David Bureš
Diskuze (11)

Doporučujeme

24. 6. 2020 17:51
VW tedy přejal osvědčený postup,...
...který od podzimu 1987 do srpna 1988 použila AZNP u nového Favoritu. V této době ještě nebyl v prodeji pro normální zákazníky, ale testovali ho pracovníci jeho hlavních subdodavatelů! :-)
23. 6. 2020 22:51
Re: Ještě trochu upravit cenu a hurá do nového věku
Přesně tak, pokud by šílená EU skutečna po roce 2030 chtěla zakázat prodej a provoz normálních aut, nezbude nám, než tento nyní neomarxisty ovládaný spolek bez milosti opustit! :-O ;-\ :no:
23. 6. 2020 16:43
Re: Ještě trochu upravit cenu a hurá do nového věku
"Úvodní edice je přitom poněkud netradičně nabízena ve třech pevně stanovených konfiguracích. Základ podle českého zastoupení stojí necelý 1.000.000 Kč a jeho výbava zahrnuje navigační systém, přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB+, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívání sedadel a volantu, světelný asistent nebo 18" kola z lehkých slitin. Už tuto auto je přitom možné dobíjet i stejnosměrných proudem o výkonu 100 kW." citace auto.cz
Avatar - xxc
23. 6. 2020 16:03
Re: Ještě trochu upravit cenu a hurá do nového věku
Super vec. Cez vikend som cistil Citigo, stacil nejaky sprej na plasty a jedna handra. Kde su tie casy, ked treba kozu impregnovat zvlast, potom sa zamaze plast, zase treba ocistit plast, ale to by nemalo prist do styku s kozou. Latkove calunenie na dverach treba po rokoch snad tepovat.
Avatar - twistedTSD
23. 6. 2020 15:26
Re: Ještě trochu upravit cenu a hurá do nového věku
K tomu interiér jak v městském mini. To chceš.