Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Omlazená Kia XCeed oficiálně: Decentní změny doprovází zcela nová verze

Filip Melich Filip Melich 18. 7. 2022 • 13:23
56
6
Zobrazit náhledy (56)
Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed GT-Line Kia XCeed PHEV Kia XCeed PHEV Kia XCeed PHEV Kia XCeed PHEV Kia XCeed PHEV Kia XCeed PHEV Kia XCeed PHEV Kia XCeed PHEV Kia XCeed PHEV Kia XCeed PHEV Kia XCeed PHEV Kia XCeed PHEV Kia XCeed PHEV Kia XCeed PHEV Kia XCeed PHEV Kia XCeed PHEV Kia XCeed PHEV Kia XCeed PHEV Kia XCeed PHEV Kia XCeed PHEV Kia XCeed PHEV Kia XCeed PHEV

Jihokorejská automobilka Kia se pochlubila modernizovanou podobou modelu XCeed. Největší novinkou je provedení GT-line, ale došlo i na úpravy exteriéru a výbavy.

Kia představila facelift crossoveru XCeed, jehož se dosud v Evropě prodalo přes 120 tisíc kusů. Podle Sjoerda Knippinga, viceprezidenta pro marketing a produktové plánování Kia Europe, jde dokonce o nejprodávanější verzi v rámci širší modelové řady Kia Ceed. Aby automobilka zajistila vozu pokračující úspěch, kromě osvěženého vzhledu a výbavy pro něj připravila nové provedení GT-line

Modernizaci vzhledu XCeedu, na níž dohlížel Gregory Guillaume, viceprezident pro design Kia Europe, dostalo na starosti frankfurtské návrhářské centrum značky. Na přídi najdeme nové LED světlomety se začleněnými mlhovými světly a přepracovanou masku a přední nárazník. Místo po přesunutých mlhovkách zaujaly nové průdechy v nárazníku, které přispívají k nižšímu aerodynamickému odporu vozu.

Video se připravuje ...

Na zádi našel místo přepracovaný difuzor s leskle černým povrchem a imitací koncovek výfuku na obou stranách. Pro faceliftovaný XCeed jsou také připravena specifická 18“ kola, ale pořídit si ho budete moci i s menšími 16“ koly. V obou rozměrech mají lité disky broušený povrch. Co se barev karoserie týče, na výběr bude z dvanácti odstínů, přičemž tři z nich jsou nové: žlutá Lemon Splash, zelená Celadon Spirit Green a ocelově šedá Yuca Steel Gray.

Nové sportovnější provedení GT-line od výchozího faceliftovaného XCeedu poznáme podle jiných mřížek na přídi a detailů předního nárazníku, včetně průdechů orámovaných tmavým chromem. Okrasné lišty v prazích a difuzor v zadním nárazníku jsou pak lakovány v barvě karoserie. Naopak leskle černou barvou jsou lakovány střešní ližiny a vnější zpětná zrcátka. Největší novinkou na zádi jsou však LED světla s přepracovanou grafikou. Pro XCeed GT-line jsou připravena 18“ litá kola s broušeným povrchem.

Uvnitř XCeedu na řidiče čeká digitální přístrojový štít Supervision o úhlopříčce 12,3“ s přepracovanou grafikou. Nové je také leskle černé provedení středového tunelu kolem řadicí páky a výměny se dočkalo vnitřní zpětné zrcátko. Čalounění sedadel může být například textilní nebo z umělé či pravé kůže. Verze GT-line má vlastní specifická sedadla a sportovní volant se zploštělou spodní částí. Hlavice řadicí páky je potažena perforovanou kůží a použita je černá stropnice.

S novinkou jsme se už měli možnost staticky setkat, a to ve Frankfurtu při příležitosti prvních jízd s druhou generací elektrifikovaného modelu Niro. Změny oproti dosavadnímu provedení XCeedu nejsou výrazné, ale vozu dodávají svěžejší výraz. Nové sportovněji pojaté provedení XCeed GT-line působí o něco dravěji než standardní verze modelu, ale obejde se bez přehnaných dramatických prvků, takže si zároveň zachovává určitou dávku elegance. Modernizovaný XCeed zkrátka i naživo působí sympaticky.

Faceliftovaná Kia XCeed: Rozměry vs. Kia Ceed
  Kia XCeed – facelift 2022 Hatchback Kia Ceed Rozdíl
Délka (mm) 4.395 4.310 +85
Šířka (mm) 1.826 1.800 +26
Výška (mm) 1.495 1.447 +48
Rozvor (mm) 2.650 2.650 -
Přední převis (mm) 905 880 +25
Zadní převis (mm) 840 780 +60
Světlá výška (mm) 184 140 +44
Zavazadlový prostor – základní/se sklopenými sedadly (l) 462/1.378 395/1.291 +67/+87

 

 

 

 

 

 

 

Co se motorizací týče, pro faceliftovaný XCeed jsou připraveny tři přeplňované přímovstřikové zážehové motory, naftový mild-hybrid (MHEV) a plug-in hybrid (PHEV) se zážehovou jednotkou. MHEV je možné kombinovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, kdy dosahuje maximálního točivého momentu 320 Nm, nebo s šestistupňovou inteligentní manuální převodovkou (iMT), s níž je maximum točivého momentu omezeno na 280 Nm.

V případě ústrojí iMT pracuje spojka čistě na elektronické bázi, což XCeedu umožňuje krátkodobě plachtit na volnoběh s vypnutým motorem, aniž by řidič sám musel vyřazovat. Systém má v reálných jízdních podmínkách snižovat spotřebu paliva a emise CO2 zhruba o 3 %.

Omlazený XCeed v provedení PHEV krom zážehového motoru disponuje lithium-polymerovým akumulátorovým modulem o kapacitě 8,9 kWh a elektromotorem o výkonu 60,5 koní. Čistě elektrický dojezd má být až 48 kilometrů, respektive až 60 kilometrů v městském provozu. PHEV je výhradně vybaven šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Pro kompletnost ještě uveďme, že nejvýkonnější pohonná jednotka T-GDi o objemu 1,6 litru je určena pro XCeed GT-line.

Video se připravuje ...

Technické údaje jednotlivých pohonných jednotek si můžete prohlédnout v níže uvedené tabulce. Kia však upozorňuje, že jde o předběžné hodnoty vycházející z metodiky WLTP. XCeed totiž ještě čeká homologace a konečné technické schválení.

Faceliftovaná Kia XCeed: Technické údaje
Motor 1.0 T-GDi 1.5 T-GDi 1.6 T-GDi 1.6 GDi (PHEV) 1.6 CRDi (MHEV)
Palivo Benzin Benzin Benzin Benzin, elektřina Nafta, elektřina
Zdvihový objem (cm3) 998 1.482 1.591 1.580 1.598
Převodovka 6MT 6MT / 7DCT 7DCT 6DCT 6iMT / 7DCT
Max. výkon (k / ot. za min.) 120 / 6.000 160 / 5.500 204 / 5.500 105 / 5.700 136 / 4.000
Max. točivý moment (Nm / ot. za min.) 172 / 1.500-4.000 253 / 1.500-3.500 265 / 1.500-4.500 147 / 4.000 280 / 1.500-3.000, resp. 320 / 2.000-2.250 (6iMT/7DCT)
Elektromotor (k / Nm) - - - 60 / 170 -
Kapacita baterie (kWh) - - - 8,9 -
PHEV – systémový výkon (k / ot. za min.) - - - 141 / 4.000 -
PHEV – systémový toč. moment (Nm / ot. za min.) - - - 265 / 4.000 -
Spotřeba (l/100 km) 5,9-6,3 6,0-6,4 7,1 1,4 5,0-5,3
Emise CO2 (g/km) 134-143 136-145 161 31,9 130-139
Max. rychlost (km/h) 186 208 220 188 196/198 (6iMT/7DCT)
Zrychlení 0-100 km/h (s) 11,5 9,0/9,2 (6MT/7DCT) 7,5 11 10,6/10,1 (6iMT/7DCT)
Dojezd na elektřinu (km) - - - 48-60 -
Palivová nádrž (l) 50 50 50 37 50
Max. pohotovostní hmotnost (kg) 1.393 1.416 1.456 1.596 1.484
Max. celková hmotnost (kg) 1.820 1.840 1.880 2.030 1.920

Po stránce konektivity nový XCeed spoléhá na nejnovější verzi systému Kia Connect, se kterým můžete pracovat na dotykové obrazovce infotainmentu nebo v mobilní aplikaci. V jeho rámci jsou přístupné služby Kia Connected Services poskytující aktuální dopravní informace, předpovědi počasí, body zájmu a podrobnosti o volných parkovacích místech. Kia Connect řidičům také umožní vytvořit si až dva personalizované profily, které s sebou může přenášet do jiných vozů vybavených tímto systémem.

Dále je dostupná například audiosoustava JBL Premium, dvouzónová klimatizace, vyhřívaná a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, vyhřívání volantu a čelního skla, vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla nebo vyhřívaná zadní sedadla. Porty USB-C jsou připraveny pro cestující vepředu i vzadu. Novinkou je funkce Sports, která na centrálním displeji pro všechny pasažéry zobrazuje průběžně aktualizované výsledky a nejzajímavější informace z utkání, přičemž je možné přidání vlastních oblíbených týmů.

V oblasti asistenčních a bezpečnostních systémů došlo k řadě úprav. Například adaptivní tempomat SCC je nyní propojen s navigací a nově označován zkratkou NSCC. Jeho funkce Auto-set sleduje data z navigace a upravuje podle nich rychlost XCeedu. Nejde jen o hlídání maximální povolené rychlosti na dané silnici, ale například také o zpomalení před blížící se zatáčkou. Systém dále rozpoznává tzv. bezpečné zóny označené v systému navigace, podle kterých rovněž upravuje rychlost vozu.  

Ve výbavě modernizovaného XCeedu nalezneme také systém sledování slepého úhlu (BCW), s nímž spolupracuje asistent pro odvrácení kolize s vozem ve slepém úhlu (BCA). Systém funguje tak, že když se řidič pokusí přejet do pruhu, v němž se v jeho slepém úhlu nachází jiné vozidlo, začne za doprovodu zvukových a optických výstrah přibrzďovat kola na opačné straně vozidla. Cílem je řidiče varovat a zároveň navádět vozidlo zpět do původního pruhu. Nechybí ani systémy jako je parkovací asistent, upozornění při couvání na přijíždějící vozidla, prediktivní varování před čelní srážkou a další.

Modernizovaný XCeed se bude vyrábět po boku ostatních zástupců modelové řady Ceed v Žilině na Slovensku. České ceny budou zveřejněny v průběhu srpna a prodej novinky začne v září letošního roku. A jak je již tradicí, na Kiu XCeed se bude vztahovat sedmiletá záruka s omezením na 150.000 kilometrů.

Doporučujeme

Témata
Avatar - donPedro
18. 7. 2022 17:26
Re: Kyja
Tož IMHO facelit FoFo prospěl vně, a hlavně uvnitř https://www.auto.cz/…t-s-mildhybridem?… myslím že si s Ceedem defacto nemají co vyčítat https://www.auto.cz/…zcela-nova-verze?… U FoFo však mají jeden takový dost podstatný problém - to auto je "paní Columbová" abych citoval přímo z jejich webu:"Z důvodu vysoké poptávky a omezení dodávek jsou vozy dostupné pouze skladem bez možnosti zadání vozu do výroby. Podívejte se na nabídku skladových vozů ..." Tedy krátky FoFo ve verzi Active, což by byla dejmetomu alternativa zde k XCeedu, jest čirá bychařina. Tož tak. ;-)
18. 7. 2022 15:38
Re: Kyja
Přesně :yes:
18. 7. 2022 15:32
Re: Velmi povedené auto,
Tak Kona po FL je rozhodně zkousnutelnější než Sportage ;-) Škoda jen, jak píše Kankunen, že Sportage nemá podobný předek jako Xceed, který se mimořádně povedl :yes:
Avatar - twistedTSD
18. 7. 2022 14:27
Kyja
Když se podívám na směšnou nabídku motorizací a tabletoidní interiér Focusu, tak myslím, že jsme dospěli do stádia, kdy Korejci překonali některé mainstreamové automobilky. I ve srovnání s PSA mi nabídka motorizací vyhovuje víc (byť má 1000x lepší PHEV za stejnou cenu). Je ale zvláštní, že Kia nechce používat 1.5 T-GDI MHEV. Výtku bych měl k interiéru, který je prostě nuda, ale v dnešní době je to vlastně ještě fajn.
Avatar - Emel
18. 7. 2022 13:17
Re: Velmi povedené auto,
Třeba každá značka musí mít povinně jedno SUV s hmyzím ksichtem... Hyundai má Konu, Škodovka Kamiq a u Kie to holt vyšlo na Sportage ;-)