Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Vybrali jsme nejlepší spolehlivá auta do 100.000 Kč pro spořivé začátečníky

Mirek Mazal
Diskuze (26)

Výběr aut cenově odpovídajících zhruba třem průměrným platům v ČR. Lze najít zánovní kusy pro spořivé začátečníky, kteří nemají úspory na velké modely a jejich údržbu.

Výběr vozidel obecně je aktuálně obrovský, o to větší oříšek je výběr levného a úsporného kusu pro začátečníka. Volba rozměrově malého vozu neznamená automaticky podobně malé náklady na servis, i agilní kompakty do města pohání soustava techniky náchylné k poškození. Z plejády městských či příměstských modelů vychází nejspolehlivěji níže popsaná sestava tvořena konkrétními výrobky napříč automobilovým portfoliem.

1. Toyota Yaris

Yaris pohledem německých měřítek kvality vykazuje příznivé hodnoty. Pětidveřová Toyota do ucpaných ulic je bezpečná, cenově dostupná a spolehlivá. Vizuálně diskutabilní verze XP90 vyráběná do roku 2011 nemusí přesvědčit každého, ale jistotu spokojenosti zde zastupuje životnost japonské výroby. Dokonce i přes deset let staré kusy jezdí s podprůměrnou intenzitou návštěv servisu. Schůdné nabídky začínají od 50 až 60.000 Kč.

2. Opel Agila

Neprávem vynechávaný kandidát jako prvotina začátečníka či další auto do rodiny. Agila je solidní výtvor s nadprůměrnou spolehlivostí. Kritiky překvapila výdrž výfukové soustavy a dobře udělané je řízení. Funguje zejména druhá generace z let 2007–2014, opět investice 50 až 60.000 Kč umožňuje spořit na benzín, nebo nešetřit na autodílech. Kompaktní Opel se odvděčí oddanou službou.

3. Peugeot 107

Peugeot 107 je solidní městská blecha s dobrými geny. Od roku 2005 do roku 2014 sjížděl z montážní linky vedle téměř identických sourozenců Toyota Aygo a Citroën C1. Miniaturní hatchbacky poletují městy v rámci kurýrních služeb, přesto dlouhodobé zkušenosti vykazují výdrž komponentů podvozku i pohonu. Menší odolnost mají kotouče pouze přední nápravy, které stojí pár korun. Ve srovnání s pořizovací cenou ojetiny okolo 35.000 Kč jsou nové brzdy schůdným výdajem.

4. Smart Fortwo

Stálice nejmenší kategorie v sobě skrývá bezpečnostní schránku Tridion. Prostorový rám chrání posádku v případě nehody, Smart Fortwo je tak možná nejmenší, ale zároveň dostatečně bezpečným modelem na krátké trasy. Odborníci vyzdvihují také životnost brzd a řízení u generace 451. Před koupí za 70 až 80.000 Kč je doporučované zkontrolovat spotřebu oleje a stav výfuku.

5. Seat Mii

Přestože je Seat Mii klonem Škody Citigo a Volkswagenu Up!, malý Španěl vede u německých techniků. Pánové od fochu dobře hodnotí brzdy a řízení, proti zbylé dvojici má Mii i lepší výsledky emisí u časově pokročilejších exemplářů. Zánovní kusy stojí západně od naších hranic kolem 70.000 Kč s každou tisícovkou se otevírají lepší možnosti volby začátečnického spořivce.

6. Fiat 500

Trochu temperamentu mezi racionálním výběrem zajišťuje Fiat 500. Kulatý hatchback lze pořídit do 100.000 Kč, zejména bez přímého vstřiku či turba jsou motory o objemu 1,2 litru schopné vydržet denní poskoky pod semafory. Svobodomyslné zájemce může přesvědčit barevnost interiéru, která je včetně nápaditého uspořádání typickým znakem veselé pětistovky.

7. Renault Clio

Třetí generace Clia disponuje bezproblémovou konstrukcí, kromě kontroly převodovky a elektroniky v případě vyšších výbav není třeba dlouze laborovat nad zbytkem zamýšlené ojetiny. V rámci prevence potíží se vyplatí hledat méně vybavené kandidáty se základním motorem o objemu 1,2 litru. Jedna česká průměrná výplata v hrubém by na výlet do německého bazaru mohla stačit.

Mirek Mazal
Diskuze (26)

Doporučujeme

5. 7. 2021 01:07
Re: Škoda Fabia
Mikesus jak ty to se Škodovkama děláš že se ti jenom sraly.Jako v rodině máme ibizu z 99 1.4 44kw(byla kupovaná nová) s metalízou ta pěkná zelená a rez je jen na levém zadním podběhu kde jsem se sťukl před asi 20lety s felckou.Proč jsi nekoupil 1.9tdi s tou by jsi jezdil možná do teď.
4. 7. 2021 21:49
Re: Škoda Fabia
Ten Yaris by v cene okolo 100 tisíc bolo tak 10-12 ročné auto, ktoré je aj v tomto veku obvykle oveľa spoľahlivejšie ako väčšina ostatných áut tejto cenovej triedy. Yarisku sme mali v rodine 10 rokov a celý čas okrem garančiek a výmeny spotrebáku nepoznala servis. Toľko k tej domnienke.
4. 7. 2021 21:41
Re: Škoda Fabia
Po 10-ročnom jazdení som predával Yarisa s porciou 140 tis. km bez jedinej dovtedajšej závady. Počítam, že rovnako bez závad naďalej slúži ďalšiemu majiteľovi.
4. 7. 2021 18:08
Re: Škoda Fabia
Tak ono to má i své výhody. S takovou extrémní spotřebou oleje už ani nemusí olej vyměňovat, protože olejová náplň se postupným doléváním oleje neustále obměňuje... :-[] Jen si dělám legraci... Já měl největší spotřebu 1,5 litru na 10 000 km u 1,8 turbobenzínu po 280 000 km a už mi to přišlo jako velká spotřeba oleje...
Avatar - Mikesus
4. 7. 2021 16:55
Re: Škoda Fabia
Já ho měl v jedničkové. K tomu se vyjádřili tak, že reklamace zamítnuta, že je to v mezích udávaných výrobcem. V manuálu opravdu bylo, že může být spotřeba oleje až 1l na 1500km. Já si taky myslím, že měl výrobní vadu, ale Škoda auto trvdila, že je v pořádku. Tak se to prodalo nějakému nebožákovi, který tvrdil, že mu to opraví každý Pepa v garáži a že mu to nevadí.