Opel Astra se dočkal ostřejšího tuningu. Co na tom, že jde o plug-in hybrid
Opel zatím nemá v plánu tvořit ostrou variantu nové generace oblíbeného modelu Astra. Automobilka se spojila s německým úpravcem XS, aby ukázala, jak může nová Astra vypadat po tuningových úpravách.
Opel Astra nabízí v nové generaci nevšední design, příjemné svezení a dávku osobnosti, kterou možná předchozí generace trochu postrádala. K dokonalosti nové Astry chybí její ostřejší verze. Opel alespoň prozatím propojil síly s německým tuningovým úpravcem XS, aby společně vytvořili Astru XS založenou na plug-in hybridní verzi.
Základem pohonného ústrojí je 1,6litrový přeplňovaný čtyřválec s výkonem 110 kW a maximálním točivým momentem 250 Nm. Integrovaný elektromotor se chlubí výkonem 81,2 kW a hodnotou točivého momentu 320 Nm. Systémový výkon pak činí 133 kW (180 k) a točivý moment v hodnotě 360 Nm. Do úpravy pohonné jednotky XS nesahal, takže i upravená Astra XS má přesně tyto parametry.
Úpravce se zaměřil zejména na design. Astra má nová dvacetipalcová kola RVNT Forged a vzduchový podvozek Grinds, který umí upravenou Astru posadit, jak jen to je možné.
Opel Astra XS vychází z výbavy Ultimate, má světlomety IntelliLux LED Pixel Light, digitální kokpit, infotainment o velikosti deseti palců a sportovní sedačky. Jelikož už v základním provedení vypadá Astra lehce agresivně, úpravce se rozhodl do karoserie nijak nezasahovat. Astra XS už tak dostává pouze nálepky Opel Motorsport v ikonické žluté, stříbrné a šedé barvě.
Model bude vystaven na tuningové akci XS Carnight ‘20 Years of XSCN na olympijském stadionu v Berlíně a následně na tuningové akci u jezera Wörthersee v Rakousku. Opel chce ve spolupráci s XS svým zákazníkům ukázat, že i nové modely německé automobilky jsou otevřené různým tuningovým úpravám.