Testovali jsme čínské naháče CF Moto 400NK a 650NK: Nabídnou něco víc než jen nízkou cenovku?
Naháče vystavující motor na odiv jsou atraktivní skupinou motorek. Jednostopé labužníky chce svými novinkami osloviti čínské CF Moto a chybějící image dohání super cenou.
Čínská značka CF Moto je u nás známá hlavně díky terénním čtyřkolkám. Se svým gladiatorem neohroženě vládne prodejnímu žebříčku a pomalu vystrkuje růžky i do světa motorek. Tedy abychom se vyjádřili zcela správně – ani v něm není nováčkem, naopak. Doma v Číně je největším výrobcem a nabízí vše od skútrů po velké kubatury. Ale do Evropy si hledá cestičku pomalu a zdlouhavě.
Aktuálně má však pro úspěch ideální předpoklady. CF Moto si nechalo navrhnout design nových mašin u rakouského studia Kiska, kde si nechává „šít“ i KTM. S tou zase spolupracuje na technickém vývoji a bude pro ni některé modely dokonce vyrábět. Taková důvěra motocyklové ikony je jedním z důkazů, že čínská značka už má potenciál zaujmout i evropské jezdce, kteří si motorku nekupují coby levný dopravní prostředek, ale zdroj zábavy.
My jsme loni vyzkoušeli první stroj nové éry, cestovní enduro 650 MT. A byli mile překvapeni. Letos jej doplňuje elektrický skútr a dva naháče: čtyřstovka a šestsetpadesátka shodné konstrukce.
Značková skládačka
Kdekdo si v minulosti vylámal zuby na čínských strojích pochybné kvality, které se prodávaly doslova v obchoďácích mezi rohlíky. Takové zkušenosti se jen obtížně přebíjejí, jenže CF Moto je vážně úplně jiný příběh.
Prohlížíme si dva nahé fešáky a musíme uznat, že mají vše potřebné: vyvážené proporce, agresivně nahrbený postoj, dravou masku a efektní diodové osvětlení. Ani předsudky směřující k použitým komponentům nepadnou na úrodnou půdu, CF Moto totiž sází na špičky v oboru. Motor vlastní konstrukce dostal německé vstřikování Bosch, brzdy dodala španělská značka J.Juan a jejich vášeň krotí ABS od Continentalu. Nezklame ani podvozek s důvěrně známým logem KYB. Až se nechce věřit, že CF Moto takové značkové puzzle nabízí za bezkonkurenčních 109.990 Kč v případě 400NK a 129.990 Kč u 650NK. Na druhou stranu motorkáři jsou srdcaři nakloněni té které značce, takže absenci image musí nováček něčím vyvážit. Kromě samotné ceny je to třeba i tříletá záruka a hustá dealerská síť, což jsou argumenty, na které CF Moto láká hlavně jezdce hledající původně mezi ojetinami.
Ale teď už do sedel, protože nás hodně zajímá, jak v Hangzhou všechno sladili dohromady.
Pevné v kramflecích
Oba naháče jsou po konstrukční stránce shodné. Rozdíly najdeme nanejvýš v designu masky či světlometu, barevném provedení a liší se zadní pružicí jednotky. Velikostně v nich není rozdíl, nejsou ani malé, ani velké, zkrátka tak akorát.
Posez nám připadá adekvátně sportovní, ale pořád dost pohodlný i na uvolněné projížďky. Naše pozadí hlásila spokojenost s tvarem a tuhostí sedla i po celém odpoledni v serpentinách.
Když se nás zeptáte na vystižení charakteru NK jedním slovem, odpovíme „tuhost“. Žádné známky kroucení, stroj působí jako jeden skálopevný, ale současně lehký ingot. Při sklápění do zatáček jako by nekladl žádný odpor a ovládá se nesmírně lehce a přesně.
Slovem „tuhý“ bychom popsali také podvozek. Sportovně tvrdý, takže se o něj na kvalitním asfaltu můžeme bez obav opřít, ale na strupaté okresce nás už dost natřásl. U silnější verze 650 budiž, ale v případě menšího čtyřkila nám připadá podvozek zbytečně o řád „rychlejší“ než motor. Jestliže má menší z dvojice sloužit hlavně méně zkušeným motorkářům a motorkářkám, podle nás by mu slušelo poddajnější naladění. Čtyřstovka je krotká jako beránek, jejích 30 kW a 34 Nm vás příjemně povozí, ale s kdovíjakým adrenalinem logicky nepočítejte. Nicméně cenným bonusem je u malého motoru dospělá dvouválcová koncepce, byť zvuk a razance jsou prostě spíš dorostenecké.
Plnotučnou, prosím
Skoro se nechce věřit, co udělá pouhých 150 kubíků zdvihového objemu. Po přesednutí na „šest-pade“ se ocitáme v jiném světě. Masitý zvuk si nás okamžitě získává, nesrovnatelně ostřejší reakce na plyn pak jasně potvrzují, že příplatek 20.000 Kč je skoro povinnost.
I s větším NK se dá jezdit pomaličku a defenzivně, ani k tomu nepotřebujete aktivovat mírnější režim motoru. Rozdíl proti tomu sportovnímu je zanedbatelný. Ale když za to vezmete, okamžitě víte, že sedláte charismatický dvouválec, který vám vykouzlí na tváři úsměv. Síla nastupuje pěkně plynule, ale razantně. Kolem sedmi tisíc otáček, v oblasti maximálního točáku, se probudí lehké vibrace, my však šplháme dál k devítce na otáčkoměru, kde vrcholí výkonová křivka i naše radost. Jo, ten motor nás prostě baví.
My máme jasno. Nahé CF Moto jede, brzdí, zatáčí a vypadá tak, jak má. Chybí mu „jen“ zvučné jméno. V Česku bohužel dost sledovaný parametr. Tak uvidíme…
Plusy
- Atraktivní design
- Hbitý a jistý podvozek
- Charismatický dvouválec
- Značkové komponenty
- Bezkonkurenční cena
- Tříletá záruka
Minusy
- Lehké vibrace od 7000 min-1
- Tvrdší odpružení
Základní údaje | NK400 | NK650 |
Motor | čtyřtaktní řadový dvouválec DOHC | |
Chlazení | kapalinou | |
Zdvihový objem (cm3) | 400 | 649,3 |
Výkon (kW/min-1) | 29,5/9500 | 45/9000 |
Točivý moment (Nm/min-1) | 34,4/7650 | 56/7000 |
Maximální rychlost (km/h) | 155 | 170 |
Převodovka, sekundární převod | 6°, řetěz | |
Brzdy P/Z (mm) | kotoučové s ABS 2x300/240 | |
Zdvih pérování P/Z (mm) | 120/45 | |
Pneumatiky P a Z | 120/70 R17 a 160/60 R17 | |
Rozvor (mm) | 1415 | |
Světlá výška (mm) | 150 | |
Výška sedla (mm) | 795 | |
Provozní hmotnost (kg) | 206 | |
Objem nádrže (l) | 17 | |
NK400 Cena (Kč) | 109 990 | 129 990 |