Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testovali jsme čínské naháče CF Moto 400NK a 650NK: Nabídnou něco víc než jen nízkou cenovku?

Jiří Baborský
Diskuze (10)

Naháče vystavující motor na odiv jsou atraktivní skupinou motorek. Jednostopé labužníky chce svými novinkami osloviti čínské CF Moto a chybějící image dohání super cenou.

Čínská značka CF Moto je u nás známá hlavně díky terénním čtyřkolkám. Se svým gladiatorem neohroženě vládne prodejnímu žebříčku a pomalu vystrkuje růžky i do světa motorek. Tedy abychom se vyjádřili zcela správně – ani v něm není nováčkem, naopak. Doma v Číně je největším výrobcem a nabízí vše od skútrů po velké kubatury. Ale do Evropy si hledá cestičku pomalu a zdlouhavě.

Aktuálně má však pro úspěch ideální předpoklady. CF Moto si nechalo navrhnout design nových mašin u rakouského studia Kiska, kde si nechává „šít“ i KTM. S tou zase spolupracuje na technickém vývoji a bude pro ni některé modely dokonce vyrábět. Taková důvěra motocyklové ikony je jedním z důkazů, že čínská značka už má potenciál zaujmout i evropské jezdce, kteří si motorku nekupují coby levný dopravní prostředek, ale zdroj zábavy.

My jsme loni vyzkoušeli první stroj nové éry, cestovní enduro 650 MT. A byli mile překvapeni. Letos jej doplňuje elektrický skútr a dva naháče: čtyřstovka a šestsetpadesátka shodné konstrukce.

Značková skládačka

Kdekdo si v minulosti vylámal zuby na čínských strojích pochybné kvality, které se prodávaly doslova v obchoďácích mezi rohlíky. Takové zkušenosti se jen obtížně přebíjejí, jenže CF Moto je vážně úplně jiný příběh.

Prohlížíme si dva nahé fešáky a musíme uznat, že mají vše potřebné: vyvážené proporce, agresivně nahrbený postoj, dravou masku a efektní diodové osvětlení. Ani předsudky směřující k použitým komponentům nepadnou na úrodnou půdu, CF Moto totiž sází na špičky v oboru. Motor vlastní konstrukce dostal německé vstřikování Bosch, brzdy dodala španělská značka J.Juan a jejich vášeň krotí ABS od Continentalu. Nezklame ani podvozek s důvěrně známým logem KYB. Až se nechce věřit, že CF Moto takové značkové puzzle nabízí za bezkonkurenčních 109.990 Kč v případě 400NK a 129.990 Kč u 650NK. Na druhou stranu motorkáři jsou srdcaři nakloněni té které značce, takže absenci image  musí nováček něčím vyvážit. Kromě samotné ceny je to třeba i tříletá záruka a hustá dealerská síť, což jsou argumenty, na které CF Moto láká hlavně jezdce hledající původně mezi ojetinami.

Ale teď už do sedel, protože nás hodně zajímá, jak v Hangzhou všechno sladili dohromady.

Pevné v kramflecích

Oba naháče jsou po konstrukční stránce shodné. Rozdíly najdeme nanejvýš v designu masky či světlometu, barevném provedení a liší se zadní pružicí jednotky. Velikostně v nich není rozdíl, nejsou ani malé, ani velké, zkrátka tak akorát.

Posez nám připadá adekvátně sportovní, ale pořád dost pohodlný i na uvolněné projížďky. Naše pozadí hlásila spokojenost s tvarem a tuhostí sedla i po celém odpoledni v serpentinách.

Když se nás zeptáte na vystižení charakteru NK jedním slovem, odpovíme „tuhost“. Žádné známky kroucení, stroj působí jako jeden skálopevný, ale současně lehký ingot. Při sklápění do zatáček jako by nekladl žádný odpor a ovládá se nesmírně lehce a přesně.

Slovem „tuhý“ bychom popsali také podvozek. Sportovně tvrdý, takže se o něj na kvalitním asfaltu můžeme bez obav opřít, ale na strupaté okresce nás už dost natřásl. U silnější verze 650 budiž, ale v případě menšího čtyřkila nám připadá podvozek zbytečně o řád „rychlejší“ než motor. Jestliže má menší z dvojice sloužit hlavně méně zkušeným motorkářům a motorkářkám, podle nás by mu slušelo poddajnější naladění. Čtyřstovka je krotká jako beránek, jejích 30 kW a 34 Nm vás příjemně povozí, ale s kdovíjakým adrenalinem logicky nepočítejte. Nicméně cenným bonusem je u malého motoru dospělá dvouválcová koncepce, byť zvuk a razance jsou prostě spíš dorostenecké.  

Plnotučnou, prosím

Skoro se nechce věřit, co udělá pouhých 150 kubíků zdvihového objemu. Po přesednutí na „šest-pade“ se ocitáme v jiném světě. Masitý zvuk si nás okamžitě získává, nesrovnatelně ostřejší reakce na plyn pak jasně potvrzují, že příplatek 20.000 Kč je skoro povinnost.

I s větším NK se dá jezdit pomaličku a defenzivně, ani k tomu nepotřebujete aktivovat mírnější režim motoru. Rozdíl proti tomu sportovnímu je zanedbatelný. Ale když za to vezmete, okamžitě víte, že sedláte charismatický dvouválec, který vám vykouzlí na tváři úsměv. Síla nastupuje pěkně plynule, ale razantně. Kolem sedmi tisíc otáček, v oblasti maximálního točáku, se probudí lehké vibrace, my však šplháme dál k devítce na otáčkoměru, kde vrcholí výkonová křivka i naše radost. Jo, ten motor nás prostě baví.

My máme jasno. Nahé CF Moto jede, brzdí, zatáčí a vypadá tak, jak má. Chybí mu „jen“ zvučné jméno. V Česku bohužel dost sledovaný parametr. Tak uvidíme…  

Plusy

  • Atraktivní design
  • Hbitý a jistý podvozek
  • Charismatický dvouválec
  • Značkové komponenty
  • Bezkonkurenční cena
  • Tříletá záruka

Minusy

  • Lehké vibrace od 7000 min-1
  • Tvrdší odpružení
Základní údaje NK400 NK650
Motor čtyřtaktní řadový dvouválec DOHC
Chlazení kapalinou
Zdvihový objem (cm3) 400 649,3
Výkon (kW/min-1) 29,5/9500 45/9000
Točivý moment (Nm/min-1) 34,4/7650 56/7000
Maximální rychlost (km/h) 155 170
Převodovka, sekundární převod 6°, řetěz
Brzdy P/Z (mm) kotoučové s ABS 2x300/240
Zdvih pérování P/Z (mm) 120/45
Pneumatiky P a Z 120/70 R17 a 160/60 R17
Rozvor (mm) 1415
Světlá výška (mm) 150
Výška sedla (mm) 795
Provozní hmotnost (kg) 206
Objem nádrže (l) 17
NK400 Cena (Kč) 109 990 129 990
Jiří Baborský
Diskuze (10)

Doporučujeme

14. 6. 2019 13:53
Re: Malá chybička v počtech
I mistr tesař se někdy utne
7. 5. 2019 13:11
Re: PR článek na čínské moto
Tak urcite, ty reklamy tady ale maji >:D
Boze to jsou kecy, fakt ubohy... Evidetne o tom nevis vubec nic, ale hazet
spinu ti jde. Kup si kolem stromu dvakrat vomotanou desetiletou hondu a budes
happy :yes:
7. 5. 2019 12:10
PR článek na čínské moto
Klasický PR článek platícího inzerenta.
Udělali nějaké kšefty ve čtyřkolkách a tak hurá do motorek. Srovnání
s japonskou konkurencí končí u designu, zpracování, materiály
i technologie, stejně jako u čtyřkolek, velmi mizerná, neuspokojující
náročného klienta a tím český motorkář určitě je.
Ale podobně jak u zmiňovaných čtyřkolek se to zkusí dohnat reklamou.
V motocyklech je ale trh přeplněn japonskými ojetinami a co si budeme
povídat, desetiletá Honda je stále někde úplně jinde, jak super nový
číňan....
6. 5. 2019 11:05
Re: Twl... dejte už pokoj.
Odpověď na první otázku je už vcelku známá, šmejd to není.
K japonskému standardu tomu už zase tak moc nechybí, je to tak možná
o generaci, což není špatné. Motor 650 je v podstatě z Kawasaki ER-6N.
Průměrnému Evropanovi možná trochu nebude sedět pozice stupaček nebo
výška štítku (u MT). Čína se ale rychle učí a u nové generace může
klidně i tohle fungovat.
A to je tak všechno. Zbývá tedy už jen jméno značky a s tím spojená
ztráta při případném dalším prodeji.
Jestli a jak vůbec je to všechno dotované - těžko říct. V Číně se ty
motorky vyrábějí v takových počtech, že to na nákladech musí být
znát. V prodeji je už CF Moto u nás už na druhém až třetím místě
(ale je to spolu se čtyřkolkami).
6. 5. 2019 05:29
Re: Malá chybička v počtech
Taky jsem si hned všiml, že pan redaktor neumí počítat.