Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tento Peugeot 205 byl bestií pro závody do vrchu. Pomáhala mu technika Schumiho F1

Stanislav Kolman
Diskuze (3)
Raritní úprava vznikla v devadesátých letech jako testovací auto pro komponenty F1. Za stavbou unikátu stáli dva inženýři stáje Benetton.

Video se připravuje ...

Následující Peugeot 205 byl vyroben v roce 1988 coby sériový kousek, krátce poté se však do jeho úprav pustila společnost ACE Engineering z hrabství Devon, aby postavila speciál pro závody do vrchu. Na tom by samo o sobě nebylo nic až tak zvláštního, kdyby se auto o několik let později nedostalo do rukou inženýrům Formule 1. A ti z něj udělali doslova raketu na kolech.

Jednalo se o Williema Toeta a Richarda Marshalla, kteří toho času pracovali pro stáj Benetton. Peugeot posloužil na testování nových technických komponent, které byly následně aplikovány na závodní monoposty. V té době barvy týmu hájil Michael Schumacher, který se stájí získal mistrovské tituly v letech 1994 a 1995.

Na malém voze francouzské automobilky se tak vůbec poprvé objevila třeba kontrola trakce, která při závodech do vrchu pomáhala zejména za mokrých podmínek. To řidiče Peugeotu často katapultovalo do nejlepší desítky i mezi podstatně výkonnějšími stroji. V devadesátých letech se auto ve Velké Británii stalo doslova postrachem a ještě před několika lety drželo řadu zajímavých rekordů.

Není divu, vždyť pohonná jednotka o výkonu 280 koní pracuje v těle o celkové hmotnosti 620 kg! Unikátní stroj se naposledy objevil během letošního ročníku akce Retro Rides Gathering v Shelsley Walsh. Pokud jej chcete vidět a slyšet, rozhodně doporučujeme přiložené video.

Stanislav Kolman
Diskuze (3)
19. 9. 2017 10:54
Re: F1
Motor ty *! :no:
Avatar - wakantanka
18. 9. 2017 22:55
Re: F1
Kontrola trakce :-)
Avatar - Intercool
18. 9. 2017 18:39
F1
Co je tam teda z technologie F1?