Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot 308 GT: Na českém trhu od 637.500 Kč

Ondřej Chamilla
Diskuze (19)

Prozatím nejostřejší verze Peugeotu 308, model GT, již má oficiální české ceny. Ty začínají na částce 637.500 Kč za hatchback a 669.500 Kč za kombi SW.

Konkurent pro Kiu Cee´d GT či Škodu Octavii RS Combi, tím je nový Peugeot 308 GT ve verzích hatchback a kombi SW. Tento prozatím nejostřejší vůz řady 308 se kromě dvou karosářských variant nabízí i se dvěma motory a stejným počtem převodovek. Základem je přeplňovaná šestnáctistovka THP o výkonu 150 kW (205 koní) s manuálním řazením, za příplatek pak můžete mít také diesel se šestistupňovým automatem.

Základní cena naftové varianty činí 714.000 Kč u hatchbacku, kombi je opět o 32.000 Kč dražší, stojí tedy 746.000 Kč. Naftová varianta přitom má výkon 133 kW (180 koní) a točivý moment celých 400 N.m, přičemž benzinový vůz se musí spokojit s 285 N.m. Diesel je spojen výhradně se šestistupňovým automatem Aisin.

Maximální rychlost benzinových modelů je 235 km/h, diesel jede jen 220 respektive 218 km/h ve verzi SW. Zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině proběhne za 7,5 sekund u benzinového hatchbacku, SW je o 0,1 s pomalejší. Tuto disciplínu pak diesel zvládá za 8,4 s, kombi 8,6 s. Co se týče spotřeba, pak diesel jezdí průměrně za 4,0 až 4,1 l/100km, zážehová varianta to zvládá za 5,6 až 5,8 litrů na sto kilometrů.

Peugeot 308 GT myslí kromě denní použitelnosti i na zábavu řidiče, i proto má kupříkladu zcela vypínatelnou stabilizaci či náležitě upravený podvozek pro jistější chování v zatáčkách. Pevnost náprav byla zvýšena o 10 až 20% v závislosti na verzi. Pomocí systému Driver Sport Pack je pak možno upravovat vlastnosti vozu včetně zvuku motoru, odezvy pedálu plynu, tuhosti řízení či reakcí automatické převodovky.

Nový Peugeot 308 GT - technická data a ceny
Motor 1.6 THP 1.6 THP SW 2.0 BlueHDI 2.0 BlueHDI SW
Převodovka 6M 6M 6A 6A
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1997 1997
Válce/ventily 4.4 4.4 4.4 4.4
Největší výkon [kW/min] 151/6000 151/6000 133/3750 133/3750
Největší toč. mom. [Nm/min] 285/1750 285/1750 400/2000 400/2000
Max. rychlost [km/h] 235 235 220 218
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,5 7,6 8,4 8,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,6 5,8 4 4
Pohotovostní hmotnost [kg] 1415 1465 1540 1595
Cena [Kč] 637.500 669.500 714.000 746.000


Ondřej Chamilla
Diskuze (19)
Avatar - _Karel_
4. 2. 2015 20:00
Volant
Není nad volant v klíně ve sportovním autě. ;-\ :no:
Avatar - Dzakobo
4. 2. 2015 19:06
Re: Podvozek
Třeba to bude za příplatek a s víceprvkem za již 649 999 Kč. >:-[]
Avatar - Dzakobo
4. 2. 2015 19:05
Re: Fešné
Radši lowend než nemít čudlíky pro nastavení topení. I kdyby by byl Peugeot za 1 Kč, tak bych jej kvůli tomu nekoupil.
4. 2. 2015 18:42
Re: Fešné
No - Leon bych do srovnání netahal - Cupra je bezesporu velmi dobrá, ale co je týče interiéru - jak designem tak materiálově - tak oproti 308 je to naprostý lowend, pocit z peugeota je o ligu jinde. Podobně tlumením a odhlučněním...
Avatar - iudex
4. 2. 2015 14:37
Re: Fešné
Práveže tie ceny sú úplne mimo reality.
Golf GTI 2,0TDI 162 kW od 635t.
Leon 1,8TSI 132 kW od 512t.
Leon Cupra 2,0TSI 206 kW od 682t.
Astra OPC 2,0T 206 kW za 645t.
Ako chce tomuto konkurovať warm-hatch so 150 kW 1,6kou s cenou 637t?