Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot se emisních pokut nebojí, jeho modely již splňují přísnější limity

Ondřej Mára Ondřej Mára 11. 10. 2019 • 12:25
6
24
Zobrazit náhledy (6)
Peugeot 3008 GT HYBRID4

V příštím roce vstoupí v platnost přísnější průměrné limity CO2, za jejichž překročení budou automobilkám hrozit tučné pokuty. Peugeot prý však nemá důvod k obavám.

V rozhovoru pro Autonews Europe to uvedl Jean Philippe-Imparato, šéf francouzské automobilky. „Naše říjnová produkce, která bude registrována až v průběhu ledna, je plně v souladu s průměrnými emisemi 93 gramů CO2 na kilometr, kterých chce automobilka Peugeot dosáhnout v příštím roce.

Imparato současně naznačil, že se Peugeot nebojí ani pokut ze strany EU za překročení průměrných emisních hodnot ani do budoucna. Od příštího roku totiž Peugeot plánuje pravidelné měření průměrných hodnot CO2 každý týden.  „Na konci roku si nebudeme muset vynucovat vlastní registrace modelů s vysokými emisemi, protože již nyní přizpůsobujeme výrobu emisním požadavkům na příští rok.

Ze strany Peugeotu se tak jedná o velmi pozitivní zprávu, která může automobilce ušetřit pořádný balík peněz. Podle některých analytiků by totiž řada automobilek mohla v příštím roce dostat pokuty ve výši až milionů euro, pokud se jim nepodaří redukovat průměrné emise CO2 u svých modelů podle požadavků EU.

Automobilky přitom naráží na problém s vysokou popularitou modelů SUV, jejichž spotřeba a emise CO2 jsou většinou markantně vyšší, než u menších automobilů. Řešením může být zavádění moderních úsporných technologií, jako jsou například mild-hybridní systémy, jenže ty jsou poměrně nákladné a u řady modelů zkrátka nedávají finanční smysl.

Ani u Peugeotu však nebyly vyhlídky vždy tak růžové. Ještě v květnu totiž šéf koncernu PSA Carlos Tavares uváděl, že Peugeot bude potřebovat navýšit prodej svých elektrifikovaných modelů na 7 procent, aby vyrovnal pokles prodejnosti dieselových modelů a splňoval tak přísnější požadavky EU.

Tehdy se přitom očekávalo, že poptávka po dieselových modelech, u kterých jsou problémy s emisemi CO2 podstatně menší, poklesne na 10 procent. Podle současných dat ovšem poptávka po naftových modelech neklesá tak prudce a v příštím roce by naftové modely mohly tvořit 20 až 25 procent prodejů koncernu PSA.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ponuka vs predaje.
| 14. 10. 2019
ja mam presne rovnake info od manazmentu importu ohladom zaujmu o EV v EU. je ale mozne, ze ak sa "upravia" ceny, rozsiri ponuka a zlepsi dojazd, tak by sa mohli predavat lepsie. stale to ale nebude jedine auto do rodiny. ohladom Norska ide o kombinaciu dotacii a vyssich dani / poplatkov. Napriklad Tesla S 75D sa da kupit uz za cca 67 000 EUR ( bez dotacii v EU stoji cca 115k EUR ... cize skoro dvojnasobok ), co je podobna cena ako Skody Superb 2.0 TSI 200kW v tychto koncinach ( cena je okolo 63k ). Co je ale zasadne, tak taketo masivne dotacie si moze Norsko dovolit len vdaka tomu, ze ma obrovske prijmy z predaja ropy ( je najvacsim producentom roky v europe ) ... co je celkom vtipne :-)
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ponuka vs predaje.
| 13. 10. 2019
Transport Evolved mali dobre video o tom ako predajcovia vedia o EV a hlavne kazdodennon zivote s nim zalostne malo v porovnani s majitelmi. TCO je presne o tom..
A aku znacku teda predavas? Iba o VAG EV nie je zaujem..
Avatar - mariov8
Re: Re: Re: Re: Re: Ponuka vs predaje.
| 13. 10. 2019
Mne to živí. ;-) Mne zase kolegové z Německa prosí, jestli bychom si něco nevzali...

Jo, Norsko, za cenu brutálního zdanění ostatních alternativ. Situaci ve Švýcarsku a Holandsku neznám přesně a nemám u sebe podklady.
Avatar - .StenLi.
Re: Re: Re: Re: Ponuka vs predaje.
| 13. 10. 2019
To bola recnicka otazka 😀 Uvedene linky ti dokazuju ze mas, EV maju bezkonkurencne TCO a preto su ekonomicky zamerani kupcovia premie ochotni priplatit za EV ak sa im to casom nasobne vrati.
Znies presne ako dalsi antivizionari v roku 1905 ked hovorili ze 99% ludi sa predsa nemoze mylit ze kone su lepsie ako auta. Presne ta ista situacia, predaje limituje iba a jedine vyroba. To tlacenie aut z DE je snad vtip. Predajcovia zobru aby sa k nam dostal aspon zlomok dopytu a ty tu splietas ze nemcij ich nechcu? 😀 Ty si komik. V Norsku, Holandsku a Svajciarsku atd boli EV najpredávanejšimi modelmi 😂
Avatar - mariov8
Re: Re: Re: Ponuka vs predaje.
| 13. 10. 2019
Bohužel nemám. A i kdybych měl, podívej se kolem sebe, chceš mi říct, že 97,5 až 99% zákazníků jsou naprostí pitomci? Vyprodané jsou tak, že nám je tlačí z Německa jako prioritního trhu i přesto, že mi jsme v EU na konci řetězce jako zcela pro EV neperspektivní trh, protože ani v bohatém Německu je nikdo nechce. A o TCO mne nepoučuj, tisíckrát jsem ho osobně počítal nebo viděl reálný výstup od zákazníků, často flotilových. Tyhle demagogicko-propagandistické weby mne jako argumentace také naprosto nezajímají. Já mám přístup k tvrdým číslům z branže!!! Běž se podívat jak to u některých dealerů Toyoty vypadá, i když makají kluci fakt dobře, třeba u Příbrami jsou pozemky kolem dealerství obsypané skladovkama...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku