Peugeot se emisních pokut nebojí, jeho modely již splňují přísnější limity
V příštím roce vstoupí v platnost přísnější průměrné limity CO2, za jejichž překročení budou automobilkám hrozit tučné pokuty. Peugeot prý však nemá důvod k obavám.
V rozhovoru pro Autonews Europe to uvedl Jean Philippe-Imparato, šéf francouzské automobilky. „Naše říjnová produkce, která bude registrována až v průběhu ledna, je plně v souladu s průměrnými emisemi 93 gramů CO2 na kilometr, kterých chce automobilka Peugeot dosáhnout v příštím roce.“
Imparato současně naznačil, že se Peugeot nebojí ani pokut ze strany EU za překročení průměrných emisních hodnot ani do budoucna. Od příštího roku totiž Peugeot plánuje pravidelné měření průměrných hodnot CO2 každý týden. „Na konci roku si nebudeme muset vynucovat vlastní registrace modelů s vysokými emisemi, protože již nyní přizpůsobujeme výrobu emisním požadavkům na příští rok.“
Ze strany Peugeotu se tak jedná o velmi pozitivní zprávu, která může automobilce ušetřit pořádný balík peněz. Podle některých analytiků by totiž řada automobilek mohla v příštím roce dostat pokuty ve výši až milionů euro, pokud se jim nepodaří redukovat průměrné emise CO2 u svých modelů podle požadavků EU.
Automobilky přitom naráží na problém s vysokou popularitou modelů SUV, jejichž spotřeba a emise CO2 jsou většinou markantně vyšší, než u menších automobilů. Řešením může být zavádění moderních úsporných technologií, jako jsou například mild-hybridní systémy, jenže ty jsou poměrně nákladné a u řady modelů zkrátka nedávají finanční smysl.
Ani u Peugeotu však nebyly vyhlídky vždy tak růžové. Ještě v květnu totiž šéf koncernu PSA Carlos Tavares uváděl, že Peugeot bude potřebovat navýšit prodej svých elektrifikovaných modelů na 7 procent, aby vyrovnal pokles prodejnosti dieselových modelů a splňoval tak přísnější požadavky EU.
Tehdy se přitom očekávalo, že poptávka po dieselových modelech, u kterých jsou problémy s emisemi CO2 podstatně menší, poklesne na 10 procent. Podle současných dat ovšem poptávka po naftových modelech neklesá tak prudce a v příštím roce by naftové modely mohly tvořit 20 až 25 procent prodejů koncernu PSA.