Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot se v Evropě stane čistě elektrickou značkou. Je to reakcí na plány EU

David Bureš
Diskuze (44)

Koncern Stellantis počítá s tím, že v Evropě bude postupně nabízet pouze vozy s elektrickým pohonem. Vedle Alfy Romeo, DS, Fiatu nebo Opelu něco takového už chystá také Peugeot.

Peugeot je další automobilkou, která oficiálně plánuje svoji čistě elektrickou budoucnost. Generální ředitelka značky Linda Jacksonová oznámila, že všechny modely Peugeotu budou v Evropě elektrické do konce tohoto desetiletí.

„Jak přejdeme na nové platformy (Stellantisu), STLA Small, STLA Medium a STLA Large, do roku 2030 budou všechny naše modely v Evropě elektrické,“ uvedla Jacksonová. Zároveň však počítá s tím, že jinde ve světě se elektromobilita tak rychle rozvíjet nebude.

„Stále se ale musím ujistit, že nadále udržím nabídku motorů s vnitřním spalováním pro mé mimoevropské zákazníky,“ zdůrazňuje Jacksonová. Mimoevropské trhy jsou totiž pro Peugeot klíčové, třeba pro Jižní Ameriku a severní Afriku značka vyvinula pick-up Landtrek. Tento 5,3 metru dlouhý stroj s nosností až 1,2 tuny byl loni uveden s přeplňovaným benzinovým čtyřválcem o objemu 2,4 litru a naftovou devatenáctistovkou.

Strategie Peugeotu přitom reaguje na budoucí plány Evropské unie. Počítá se s tím, že by od roku 2035 mohly být v EU nabízeny jen vozy s nulovými emisemi.

Není to přitom velké překvapení. Peugeot postupně rozšiřuje nabídku elektrických aut. Elektrickou verzi tak nabídne i nová 308, zatímco u nových generací 208 a 2008 už se hovoří o tom, že budou nabídnuty jen s elektropohonem.

Peugeot přitom není první značkou koncernu Stellantis, která počítá s přechodem na čistě elektrické modely. Prémiové DS hodlá představovat výhradně elektrické vozy už od roku 2024, zatímco Alfa Romeo chce v Evropě představovat výhradně elektromobily od roku 2027. To Fiat plánuje omezit nabídku na elektrovozy do konce tohoto desetiletí, zatímco Opel to samé plánuje už do roku 2028.

Technicky to přitom bude možné. Stellantis do budoucna přejde na čtyři platformy (STLA Small, STLA Medium, STLA Large a STLA Frame), které počítají se zástavbou elektrického pohonu. Určeny budou pro malé, středně velké a velké vozy, respektive vozy s rámovou konstrukcí. Zároveň však stále mají umožňovat zástavbu spalovacího motoru, pro trhy, kde elektromobilita nepostupuje tak rychle. 

David Bureš
Diskuze (44)

Doporučujeme

8. 12. 2021 14:29
Twl, chapete, ze elektrifikace jsou i hybridy?
Jo, obcas zaznivaji i nejapne vykriky o ukonceni vyroby spalovacich motoru.
Ale veta, ze vsechny modely budou elektrifikovany fakt znamena neco jineho.

Mene sileneho.
8. 12. 2021 11:36
Re: Konec spalovacich motoru...
Tesla se mi libi asi jako ostatnim Ferarri.

Uz jsem to psal mnohokrat, ze nepotrebuji jezdit Teslou. Staci mi neco mensiho, co ani Tesla nevyrabi. ;-)

Takze to bude asi nerozhodne. :D
8. 12. 2021 09:09
Re: Konec spalovacich motoru...
Tisíckrát raději ASX třeba po 30. faceliftu, než jakýkoliv elektrozkrat! :-)
8. 12. 2021 09:07
Re: Konec spalovacich motoru...
Tak to je snad pro každého normálního člověka při smyslech samozřejmost! :-) :yes:
Avatar - Katikakus
7. 12. 2021 23:25
Re: Konec spalovacich motoru...
Hlava nefunguje tobe, jak je uz obvykle. Vrat se na zacatek vlakna, at vis, na co reagujes a nedelej tady ze sebe jeste vetsiho blba, nez za jakeho te uz vsichni mame.