Plug-in hybridy si prorážejí cestu mezi pick-upy. Nissan na něm postavil svůj stěžejní model
Nissan ukázal svou budoucnost – odhalil Frontier Pro, první pick-up s plug-in hybridním pohonem a elektrifikací, který spojuje výkon a moderní technologie.
Kombinace plug-in hybridního pohonu je pro nás zatím exotická, i když se sní → s ní můžeme setkat například u evropského Fordu Ranger. Naopak Nissan se z tohoto trhu zcela stáhl, když v prosinci 2021 ukončil výrobu Navary v barcelonském závodě.
V Číně se mu ale daří, takže není divu, že si místní autosalon v Šanghaji vybral jako destinaci důležité premiéry. V sytě zeleném laku zde vystavuje nový Frontier Pro, první elektrifikovaný pick-up značky a první model s plug-in hybridním pohonem v portfoliu.
Design vozu spojuje mohutné tvary užitkového segmentu s moderním designem elektromobilů. Jde zejména o kompletní LED osvětlení s podsvícenými logy a horizontální linkou běžící pod kapotou. Ta je dělená na tři segmenty, stejně jako maska předchůdce Nissan D21 z osmdesátých let.
Pětimístný čtyřdveřový pick-up stojí na 18palcových kolech obutých do pneumatik v rozměru 265/65 R18. Podvozek využívá pětiprvkové zavěšení zadní nápravy a vyspělý systém pohonu všech kol, který automaticky rozděluje výkon mezi obě nápravy. Dle situace si řidič volí mezi hybridním a dynamickým režimem, jízdou pouze na elektromotor či režimem pro jízdu ve sněhu. Samozřejmostí je elektronická uzávěrka zadního diferenciálu.
Pohonná soustava využívá přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,5 litru doplněný elektromotorem umístěným ve skříni automatické převodovky. Celkový výkon činí 300 kW s 800 Nm točivého momentu. Pouze na baterii lze ujet 135 km. Zároveň je možné z vozu napájet externí zařízení výkonem 6 kW.
Celkově design naznačuje, že pick-upy už nejsou jen pracovní nástroje, ale otevírají cestu k aktivnímu a komfortnímu životu i v časech volna. Sportovní náčiní lze uložit na střešní nosič připevněný k ližinám, zbytek ukryje elektricky ovládaný kryt korby.
Interiér Frontieru Pro tuto myšlenku dále rozvíjí. Příjemně vyhlížející palubní deska nabízí 10palcový přístrojový štít a 14,6palcový infotainment. Komfortní přední sedadla jsou vybavena výhřevem, ventilací, a také masážní funkcí.
Vůz se bude vyrábět v Číně, kde jeho prodej odstartuje koncem letošního roku. Odtud bude dodáván i na ostatní trhy po celém světě.

Zdroj, foto, video: Nissan