Polokabriolet? Jezevčik? Speciální verze užitkových Škodovek jsou dnes sběratelské rarity!
Poslední čistě užitkový model největší české automobilky se dočkal i speciálních verzí, které dnes platí za sběratelské skvosty. Ať už jde o tovární volnočasový polokabriolet, nebo unikátní jezevčíky.
Pickupy Z Mladé Boleslavi se to na našich silnicích před dvěma desetiletími hemžilo. Ať už s otevřenou korbou, nebo různými druhy nástaveb. Jenže jednoduchý a bezkonfliktní základ osobní felicie se ani v užitkovém provedení neobešel bez netradičních variant. Označení „akční modely“ zde není namístě, jenže i mezi zákazníky běžných malých dodávek se najdou individualisté. Těm vyšla vstříc nejen automobilka, ale i jeden z jejích nezávislých obchodníků.
Obě díla se chlubí mimořádnou exkluzivitou – tovární verze Fun a společností Jelínek-Laureta prodloužený model byly totiž na trhu k mání pouze v řádu stovek kusů. Konkrétně Felicia Fun opustila produkční linku v počtu 3992 kusů, jezevčík s označením J. Laureta si dokonce připsal jen necelou stovku přestavěných vozů. Jejich původně raritní výskyt je ještě raritnější dnes, kdy už většina pickupů pod tíhou pracovního vytížení skončila na vrakovištích.
S trpkými zkušenostmi
Podařilo se nám sehnat sběratele těchto netradičních užitkových vozidel. Jan Chládek z Nymburka se k lauretě dostal vlastně náhodou. A hned ke dvěma! Bílý pickup se vzorně zachovalou korbou bez nástavby měl královský život, absolvoval nenáročnou službu v golfovém resortu. Dnes jde o možná vůbec nejhezčí lauretu – téměř bez koroze, bez výraznějších škrábanců na dně nákladové plochy, ve výborné kondici. A také o jednu z nejmladších, pochází totiž z posledního produkčního roku 2001.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!