Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Polokabriolet? Jezevčik? Speciální verze užitkových Škodovek jsou dnes sběratelské rarity!

Lukáš Prejzek Lukáš Prejzek 8. 8. 2022 • 21:01
90
Zobrazit náhledy (90)
J.Laureta a Škoda Felicia Fun J.Laureta a Škoda Felicia Fun J.Laureta a Škoda Felicia Fun J.Laureta a Škoda Felicia Fun J.Laureta a Škoda Felicia Fun J.Laureta a Škoda Felicia Fun J.Laureta a Škoda Felicia Fun J.Laureta a Škoda Felicia Fun J.Laureta a Škoda Felicia Fun Při srovnání přídí na stejnou startovní čáru vynikne vzadu délkový rozdíl, dosahující výrazných 60 centimetrů J.Laureta a Škoda Felicia Fun J.Laureta a Škoda Felicia Fun J.Laureta a Škoda Felicia Fun J.Laureta a Škoda Felicia Fun Křiklavý fun hlásá do světa, že byl zrozen výhradně pro zábavu, z obou lauret naopak sálá pracovní poslání Ozdobné středové poklice kol byly v případě laurety stejně jako u felicie základní výbavou, liší se však opět logo výrobce J.Laureta a Škoda Felicia Fun J.Laureta a Škoda Felicia Fun J.Laureta a Škoda Felicia Fun J.Laureta a Škoda Felicia Fun J.Laureta a Škoda Felicia Fun J.Laureta a Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Hravost Felicie Fun podtrhuje žlutá barva v interiéru: na dveřních výplních, věnci volantu, řadicí páce i manžetě, rukojeti ruční brzdy a přístrojovém štítu. Pod modrými potahy se navíc ukrývají žlutě čalouněná sedadla. Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Poprvé od dob kupé Rapid se do škodovek s modelem Felicia Fun po sedmi letech vrátila kupředu sklopná přední opěradla z důvodu umožnění přístupu na zadní sedadla. Škoda Felicia Fun Na korbu se s ohledem na instalaci mezi kolové podběhy podařilo vtěsnat pouze dvoumístnou lavici. Nechybí zde ani ochranný rám jako u klasických německých kabrioletů. Škoda Felicia Fun Hlavní motiv funu představuje žába s korunkou na hlavě. Najdete ji na zadních sloupcích kabiny a její hlavní ozdoba se opakuje i na dveřních výplních. Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Verzi Fun poháněl nejsilnější motor určený pro felicii: zážehová šestnáctistovka koncernu Volkswagen Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun Škoda Felicia Fun J. Laureta J. Laureta J. Laureta J. Laureta J. Laureta J. Laureta J. Laureta J. Laureta J. Laureta J. Laureta J. Laureta J. Laureta J. Laureta J. Laureta J. Laureta J. Laureta J. Laureta J. Laureta J. Laureta J. Laureta J. Laureta Příslušnost ke škodovkám zatajuje i veškerá literatura dodaná k vozu, současný majitel dokonce vlastní i původní papírovou převozní značku J. Laureta J. Laureta Škoda Favorit Fun Škoda Favorit Fun

Poslední čistě užitkový model největší české automobilky se dočkal i speciálních verzí, které dnes platí za sběratelské skvosty. Ať už jde o tovární volnočasový polokabriolet, nebo unikátní jezevčíky.

Pickupy Z Mladé Boleslavi se to na našich silnicích před dvěma desetiletími hemžilo. Ať už s otevřenou korbou, nebo různými druhy nástaveb. Jenže jednoduchý a bezkonfliktní základ osobní felicie se ani v užitkovém provedení neobešel bez netradičních variant. Označení „akční modely“ zde není namístě, jenže i mezi zákazníky běžných malých dodávek se najdou individualisté. Těm vyšla vstříc nejen automobilka, ale i jeden z jejích nezávislých obchodníků.

Obě díla se chlubí mimořádnou exkluzivitou – tovární verze Fun a společností Jelínek-Laureta prodloužený model byly totiž na trhu k mání pouze v řádu stovek kusů. Konkrétně Felicia Fun opustila produkční linku v počtu 3992 kusů, jezevčík s označením J. Laureta si dokonce připsal jen necelou stovku přestavěných vozů. Jejich původně raritní výskyt je ještě raritnější dnes, kdy už většina pickupů pod tíhou pracovního vytížení skončila na vrakovištích.

Video se připravuje ...

S trpkými zkušenostmi

Podařilo se nám sehnat sběratele těchto netradičních užitkových vozidel. Jan Chládek z Nymburka se k lauretě dostal vlastně náhodou. A hned ke dvěma! Bílý pickup se vzorně zachovalou korbou bez nástavby měl královský život, absolvoval nenáročnou službu v golfovém resortu. Dnes jde o možná vůbec nejhezčí lauretu – téměř bez koroze, bez výraznějších škrábanců na dně nákladové plochy, ve výborné kondici. A také o jednu z nejmladších, pochází totiž z posledního produkčního roku 2001.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Vyzkoušet za 1 Kč

Doporučujeme

Témata