Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Poprvé s novým Nissanem Qashqai: Bez technických změn, ale v tichosti

Lukáš Volšický
Diskuze (20)

Nový Nissan Qashqai po faceliftu vyráží na evropské silnice. Nejdůležitější technickou novinkou je kvalitnější odhlučnění díky silnějšímu čelnímu sklu. Současně má i vylepšenou výbavu.

V Česku nejprodávanější nissan současnosti se letos na jaře odhalil s novým odvážným faceliftem. Dnešní třetí generace populárního modelu se poprvé představila už začátkem roku 2021 a po necelých čtyřech letech na evropském trhu vyráží na silnice s novou modernizací. Projevila se nejen na tom, jak novinka vypadá v exteriéru i interiéru, ale technici zapracovali i na skrytých, avšak přínosných vylepšeních.

Nová tvář inspirovaná ariyí

Nejvýraznější novinkou faceliftovaného qashqaie je nepochybně nová přední část, která se inspiruje starou japonskou plátovou zbrojí a inspiruje se elektromobilem Ariya, vlajkovým SUV značky. Na zadní části pak najdeme nová čirá OLED světla, jimiž se inženýrům povedlo dosáhnout stylovějšího designu i intenzivnějšího červeného světla brzdových světel.

Spolu s novými 18-, 19- a 20palcovými koly z lehkých hliníkových slitin a diamantovým výbrusem se ve výbavě modernějšího qashqaie objevují i nové barvy. Novinkou je ještě tmavější perleťová černá, nová čistší perleťová bílá a kovově modrý odstín Deep Ocean, který naživo hraje barvami podle slunečných paprsků a je k vidění na oficiálních fotografiích.

Video se připravuje ...

Nová výbava N-Design a alcantara

Ani v interiéru nenajdeme moc novinek. Pořád je starým známým místem kombinujícím moderní dotykové ovládání na centrálním displeji infotainmentu s klasickými tlačítky pro nastavení základních komfortních funkcí i ovládání vozu. Už i Nissan je vybaven inteligentním asistentem upozorňujícím na překročení rychlosti (ISA) a na digitálním přístrojovém štítu si můžete vytvořit uživatelský profil s předvolbou asistentů, jež vypnete/zapnete pouhým přepnutím.

Nissan uvádí faceliftovaný qashqai s novou výbavou N-Design, charakteristickou spodní částí karoserie pod dveřmi a podběhy kol v barvě karoserie nebo novými 20“ koly. U vyšších výbav se nově objevuje čalounění Alcantarou na přístrojové desce, výplních dveří, loketních opěrkách a dalších plochách. Vyšší výbavy N-Connecta a N-Design navíc mají i nové ambientní osvětlení se 64 různými barvami.

Modernější asistenty a služby Google

Spolu se seznamováním se s exteriérovými i interiérovými novinkami jsme se při prvních jízdách na jihu Portugalska mohli seznámit i s novými vylepšeními infotainmentu a jízdních asistentů. Nový qashqai disponuje vylepšeným kamerovým systémem Around View Monitor pro rozhlížení se okolo vozu při parkování, který je nyní vybaven 3D zobrazením vozu v prostoru nebo pohledem na přední kola „skrze kapotu“.

Nissan navíc novinku vybavil i panoramatickým pohledem pomocí přední kamery, jež vám pomáhá s bezpečnějším pohybem v nepřehledných křižovatkách. Disponuje i pamětí, do níž si můžete ukládat často projížděná nepřehledná místa, aby se kamera automaticky aktivovala, jakmile navštívíte přesný bod podle dat z GPS.

Qashqai je současně prvním modelem v evropské nabídce Nissanu s integrovanými službami Google jako součástí infotainmentu NissanConnect. Modernější navigace zakládá na populárních online mapách Google a k dispozici je i hlasová asistentka, reagující na povel „Hey Google“, pro ovládání klimatizace, vyhřívání sedadel a čelního skla nebo zadávání cílových destinací do navigace.

Úsporný e-Power a vylepšené odhlučnění

Nissan na tiskové konferenci přiznal, že na pohonných jednotkách ani podvozku neprovedl žádné změny. Během prvních jízd jsme se znovu svezli s inovativní sériově hybridní pohonnou jednotkou e-Power, kterou si od uvedení do prodeje v září 2022 koupilo už víc než 140 tisíc zákazníků. V Evropě se přitom prodává až druhá generace tohoto elektrifikovaného pohonu, první byla dostupná pouze v Japonsku.

Připomenu, že Nissan Qashqai e-Power zakládá na turbodmychadlem přeplňované zážehové patnáctistovce o 116 kW a 250 newtonmetrech, která není mechanicky spojena s koly ani elektormotorem a funguje pouze jako generátor elektrické energie. Tu využívá synchronní elektromotor AC3 pohybující vozem silou 140 kW a 330 newtonmetrů, jež čerpá energii z lithium-ion akumulátoru s kapacitou 1,97 kWh.

Qashqai e-Power se chová jako „elektromobil na benzin“, a díky stále trochu netradičnímu pohonu výhradně elektromotorem reaguje na plyn bez zaváhání. Rozjíždí se s jemností i tichostí elektromobilů a při nižším zatížením v městském provozu umí ujet čistě na elektřinu až do pěti kilometrů vzdálenosti. Zapnout si můžete i čistě elektrický režim, který se deaktivuje po vyčerpání akumulátoru na jednu třetinu celkové kapacity, a k dispozici je i akcelerace a brzdění jedním pedálem, značkou pojmenovaná e-Pedal.

S vyšším zatížením se k pohonu připojuje spalovací motor, aby generoval elektřinu pro elektromotor, a pracuje v otáčkách závislých na aktuálním zatížení. Při plném plynu nebo stoupání do kopce je trochu hlučnější, ale jakmile jedete jen na „půl plynu“, lze jezdit v ideálním kompromisu dynamiky i hlučnosti, a navíc se zajímavou spotřebou. Reálně jezdí za necelých 6 l/100 km ve městě, okolo 7 l/100 km na dálnicích a ani na kopcovitých okreskách nepřesahuje 8 l/100 km. V závislosti na jízdních podmínkách pak umí ujet až 900 kilometrů na nádrž.

Nissan navíc uvádí, že při modernizaci vyslyšel zpětnou vazbu zákazníků a zapracoval na kvalitnějším odhlučnění kabiny. Nové jsou gumové těsnící materiály na předních dveřích v oblasti A-sloupků, a dokonce na faceliftovaný vůz montuje i o jeden milimetr tlustší čelní sklo. Když qashqai po silnicích nehoníte naplno, umí cestovat s opravdu příjemnou tichostí i komfortem. I na velkých 20“ kolech je pohodlný, avšak na ostrých nerovnostech ve městech je slyšet občasné bouchání.

Kdy bude v Česku?

Oficiální české zastoupení Nissanu uvádí, že prodej modernizovaného Nissanu Qashqai bude zahájen v létě 2024. První český ceník zatím není k dispozici, ale očekává se, že zdražení modelu bude maximálně v řádu pár desítek tisíc korun.

V Česku se bude prodávat s mild-hybridním 1,3litrovým čtyřválcem DIG-T a sériově hybridní jednotkou e-Power. Plug-in hybridní ani čistě elektrický pohon nejsou pro aktuální generaci v plánu.

Lukáš Volšický
Diskuze (20)

Doporučujeme

Avatar - del42sa
20. 6. 2024 06:49
Hnissan
mně se ten design nelibí, hlavně ta přední část je teď vyloženě hnusná :no: ( ala Tucson ) původní světla a maska se mi jeví o 1000% lepší, interiér je ale fajn :yes:

"Reálně jezdí za necelých 6 l/100 km ve městě, okolo 7 l/100 km na dálnicích a ani na kopcovitých okreskách nepřesahuje 8 l/100 km"

s moderním dieselovým motorem by to jezdilo za míň a bez překombinované drahé techniky
19. 6. 2024 13:43
Re: Na čo elektromotor?
Tak sa neobmedzuj len na EU, kludne akekolvek svetové benzínové SUV so 190koňmi a spotrebou do 6.
18. 6. 2024 21:10
Re: Na čo elektromotor?
Proč by mělo být všechno jen o spotřebě? Zajdi do Nissanu a ePower zkus. Je to opět něco jiného, než běžné hybridy a mě se ten nápad dost líbí.
Avatar - lamal
18. 6. 2024 15:43
Re: Spotřeba
To by ma zaujimalo co sa ti stalo, ked s tou Corollou jazdis take spotreby. Daco napovedal ten zábeh, nezábeh. Corolla ti ošalela rozum ? :-O
Avatar - lamal
18. 6. 2024 15:05
Re: Design
Akurat, ze CX-60 je hrozný nedodělek, aspon podla majitelov.