Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Poprvé s novým Nissanem Qashqai: Bez technických změn, ale v tichosti

Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
109 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (20)

Nový Nissan Qashqai po faceliftu vyráží na evropské silnice. Nejdůležitější technickou novinkou je kvalitnější odhlučnění díky silnějšímu čelnímu sklu. Současně má i vylepšenou výbavu.

V Česku nejprodávanější nissan současnosti se letos na jaře odhalil s novým odvážným faceliftem. Dnešní třetí generace populárního modelu se poprvé představila už začátkem roku 2021 a po necelých čtyřech letech na evropském trhu vyráží na silnice s novou modernizací. Projevila se nejen na tom, jak novinka vypadá v exteriéru i interiéru, ale technici zapracovali i na skrytých, avšak přínosných vylepšeních.

Nová tvář inspirovaná ariyí

Nejvýraznější novinkou faceliftovaného qashqaie je nepochybně nová přední část, která se inspiruje starou japonskou plátovou zbrojí a inspiruje se elektromobilem Ariya, vlajkovým SUV značky. Na zadní části pak najdeme nová čirá OLED světla, jimiž se inženýrům povedlo dosáhnout stylovějšího designu i intenzivnějšího červeného světla brzdových světel.

Spolu s novými 18-, 19- a 20palcovými koly z lehkých hliníkových slitin a diamantovým výbrusem se ve výbavě modernějšího qashqaie objevují i nové barvy. Novinkou je ještě tmavější perleťová černá, nová čistší perleťová bílá a kovově modrý odstín Deep Ocean, který naživo hraje barvami podle slunečných paprsků a je k vidění na oficiálních fotografiích.

Video placeholder
Nissan Qashqai • Zdroj: Nissan

Nová výbava N-Design a alcantara

Ani v interiéru nenajdeme moc novinek. Pořád je starým známým místem kombinujícím moderní dotykové ovládání na centrálním displeji infotainmentu s klasickými tlačítky pro nastavení základních komfortních funkcí i ovládání vozu. Už i Nissan je vybaven inteligentním asistentem upozorňujícím na překročení rychlosti (ISA) a na digitálním přístrojovém štítu si můžete vytvořit uživatelský profil s předvolbou asistentů, jež vypnete/zapnete pouhým přepnutím.

Nissan uvádí faceliftovaný qashqai s novou výbavou N-Design, charakteristickou spodní částí karoserie pod dveřmi a podběhy kol v barvě karoserie nebo novými 20“ koly. U vyšších výbav se nově objevuje čalounění Alcantarou na přístrojové desce, výplních dveří, loketních opěrkách a dalších plochách. Vyšší výbavy N-Connecta a N-Design navíc mají i nové ambientní osvětlení se 64 různými barvami.

Modernější asistenty a služby Google

Spolu se seznamováním se s exteriérovými i interiérovými novinkami jsme se při prvních jízdách na jihu Portugalska mohli seznámit i s novými vylepšeními infotainmentu a jízdních asistentů. Nový qashqai disponuje vylepšeným kamerovým systémem Around View Monitor pro rozhlížení se okolo vozu při parkování, který je nyní vybaven 3D zobrazením vozu v prostoru nebo pohledem na přední kola „skrze kapotu“.

Nissan navíc novinku vybavil i panoramatickým pohledem pomocí přední kamery, jež vám pomáhá s bezpečnějším pohybem v nepřehledných křižovatkách. Disponuje i pamětí, do níž si můžete ukládat často projížděná nepřehledná místa, aby se kamera automaticky aktivovala, jakmile navštívíte přesný bod podle dat z GPS.

Qashqai je současně prvním modelem v evropské nabídce Nissanu s integrovanými službami Google jako součástí infotainmentu NissanConnect. Modernější navigace zakládá na populárních online mapách Google a k dispozici je i hlasová asistentka, reagující na povel „Hey Google“, pro ovládání klimatizace, vyhřívání sedadel a čelního skla nebo zadávání cílových destinací do navigace.

Úsporný e-Power a vylepšené odhlučnění

Nissan na tiskové konferenci přiznal, že na pohonných jednotkách ani podvozku neprovedl žádné změny. Během prvních jízd jsme se znovu svezli s inovativní sériově hybridní pohonnou jednotkou e-Power, kterou si od uvedení do prodeje v září 2022 koupilo už víc než 140 tisíc zákazníků. V Evropě se přitom prodává až druhá generace tohoto elektrifikovaného pohonu, první byla dostupná pouze v Japonsku.

Připomenu, že Nissan Qashqai e-Power zakládá na turbodmychadlem přeplňované zážehové patnáctistovce o 116 kW a 250 newtonmetrech, která není mechanicky spojena s koly ani elektormotorem a funguje pouze jako generátor elektrické energie. Tu využívá synchronní elektromotor AC3 pohybující vozem silou 140 kW a 330 newtonmetrů, jež čerpá energii z lithium-ion akumulátoru s kapacitou 1,97 kWh.

Qashqai e-Power se chová jako „elektromobil na benzin“, a díky stále trochu netradičnímu pohonu výhradně elektromotorem reaguje na plyn bez zaváhání. Rozjíždí se s jemností i tichostí elektromobilů a při nižším zatížením v městském provozu umí ujet čistě na elektřinu až do pěti kilometrů vzdálenosti. Zapnout si můžete i čistě elektrický režim, který se deaktivuje po vyčerpání akumulátoru na jednu třetinu celkové kapacity, a k dispozici je i akcelerace a brzdění jedním pedálem, značkou pojmenovaná e-Pedal.

S vyšším zatížením se k pohonu připojuje spalovací motor, aby generoval elektřinu pro elektromotor, a pracuje v otáčkách závislých na aktuálním zatížení. Při plném plynu nebo stoupání do kopce je trochu hlučnější, ale jakmile jedete jen na „půl plynu“, lze jezdit v ideálním kompromisu dynamiky i hlučnosti, a navíc se zajímavou spotřebou. Reálně jezdí za necelých 6 l/100 km ve městě, okolo 7 l/100 km na dálnicích a ani na kopcovitých okreskách nepřesahuje 8 l/100 km. V závislosti na jízdních podmínkách pak umí ujet až 900 kilometrů na nádrž.

Nissan navíc uvádí, že při modernizaci vyslyšel zpětnou vazbu zákazníků a zapracoval na kvalitnějším odhlučnění kabiny. Nové jsou gumové těsnící materiály na předních dveřích v oblasti A-sloupků, a dokonce na faceliftovaný vůz montuje i o jeden milimetr tlustší čelní sklo. Když qashqai po silnicích nehoníte naplno, umí cestovat s opravdu příjemnou tichostí i komfortem. I na velkých 20“ kolech je pohodlný, avšak na ostrých nerovnostech ve městech je slyšet občasné bouchání.

Kdy bude v Česku?

Oficiální české zastoupení Nissanu uvádí, že prodej modernizovaného Nissanu Qashqai bude zahájen v létě 2024. První český ceník zatím není k dispozici, ale očekává se, že zdražení modelu bude maximálně v řádu pár desítek tisíc korun.

V Česku se bude prodávat s mild-hybridním 1,3litrovým čtyřválcem DIG-T a sériově hybridní jednotkou e-Power. Plug-in hybridní ani čistě elektrický pohon nejsou pro aktuální generaci v plánu.

Vstoupit do diskuze (20)