Porsche 718 Cayman GT4 a Boxster Spyder se mohou dočkat ještě ostřejší verze RS
Porsche 718 Cayman GT4 a Boxster Spyder s atmosférickým šestiválcem se mohou díky technice odvozené od modelu 911 GT3 dočkat ještě výkonnějších provedení.
Porsche odhalilo modely 718 Cayman GT4 a Boxster Spyder ve druhé polovině letošního června a o necelý měsíc později se začínají objevovat první neoficiální informace o možném vzniku jejich ještě ostřejších verzí.
Srdcem této dvojice modelu je nový atmosférický šestiválec z rodiny motorů s interním označením 9A2, který je v automobilce Porsche označován jako Evo. Přímo pro tento motor o objemu 4,0 l a výkonu 309 kW (420 k) byla vyvinuta mimo jiné nová kliková skříň, klikový hřídel, hlavy válců i písty.
Ve srovnání s motorem pro Porsche 911 GT3 se ovšem jedná o mnohem méně nákladnou pohonnou jednotku a její výroba může probíhat na stejné lince s ostatními motory rodiny 9A2. Právě díky zkušenostem a technice motoru zmíněného zástupce řady 911 se ovšem může tento nový šestiválec dočkat své ještě výkonnějšího provedení.
Markus Baumann, manažer vývoje plochých motorů u značky Porsche, v rozhovoru pro australský magazín Carsales uvedl, že nový šestiválec může skutečně generovat více výkonu a to i bez přeplňování. Pro dosažení tohoto cíle lze využít například titanové ojnice a spolu s nimi další technická řešení, jimiž se pyšní právě motor modelu 911 GT3.
Zároveň zmínil, že pro dosažení vyššího výkonu lze využít snížení tření v motoru, k čemuž může být využita suchá kliková skříň nebo zvýšení otáček motoru. V každém případě z technického hlediska není výkonnější verze nového čtyřlitrového motoru pro modely 718 Cayman GT4 a Boxster Spyder vyloučena.
Porsche ovšem musí dávat pozor na svou strategii, aby se ostřejší verze kupé a roadsteru s motorem před zadní nápravou svými jízdními výkony nezastínila model 911 GT3. Markus Baumann i proto vznik takového provedení nevyvrátil, ale ani nepotvrdil.
Podle australského magazínu Carsales se však modelů 718 Cayman GT4 a Boxster Spyder v provedení RS můžeme dočkat zhruba v polovině roku 2021. Svými jízdními schopnostmi pak má tato dvojice jen o málo zaostávat za novou generací modelu 911 GT3.
Zdroj: Carsales