Porsche 919 Guilherme Kataoky: Mistr světa pro běžné silnice
Porsche už nevyrábí hybridní spyder 918, ale na závodních tratích válčí s modelem doslova o číslo větším. A úspěšně, loni vyhrálo vytrvalostní šampionát jezdců i konstruktérů a k tomu ještě navíc 24 hodin Le Mans. Audi a Toyota se musely smířit s porážkou.
Brazilský designér s japonskými kořeny Guilherme Kataoka představuje svoji vizi, jak by mohl případný nástupce 918 vypadat. Inspiraci si vzal jak ze spyderu s odnímatelnou střechou, tak i ze závodní placky prestižní třídy LMP1. Ta přece vypadá jako stroj ze sci-fi filmu. Na jedné z oficiálních skic prezentuje všechny návrhy na toto téma. Dva jsou retro a vzdáleně připomínají legendární 917, na jedné kresbě dokonce v modrooranžových barvách Gulfu, které vozila na svých prototypech soukromá stáj Johna Wyera... Hodně zvláštní je i koncept s motorem vpředu!
Finální podoba prezentuje 919 pro běžný provoz s klasickým agregátem před zadní nápravou jako docela oblý supersport. Z moderního závoďáku zachoval návrhář vlastně kromě hlavních světel jen povinnou ploutev, navíc podstatně decentnější. Směřuje k zadnímu mohutnému křídlu, jak jinak? Na něm najdeme další fajn věc: integrované zadní reflektory. Ty se opravdu povedly! Aerodynamiku ctí celé auto včetně předního lízátka, designu kol a armády vstupů vzduchu.
Kataoka stylizoval svoje návrhy i do barev Martini, podívejte se na pruhy v pozadí. Pilot uvnitř pochopitelně spíše leží, což se jaksi dalo čekat... Jenže překvapivě uprostřed jako v McLarenu F1.
Je pochopitelně velmi pravděpodobné, že Porsche s nástupcem během několika let přijde a bude mít navíc nějaký ten elektromotor. Kataoka si ostatně se značením nehrál, jeho vize se pořád jmenuje 919 Hybrid. A kdyby ještě následník trůnu vypadal nějak podobně jako tento, bylo by to super, ne?