Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Poslední Corolla s pohonem zadních kol se prodala rezavá za rekordní sumu

Mirek Mazal
Diskuze (2)

Bez potřeby očisty nebo manipulace s minulostí se prodala opotřebovaná Toyota za cenu nového Superbu. Nákupem investice teprve začaly, protože odvážný pořizovatel plánuje dohnat roky a uvést kupé do původního stavu.

Viditelně používaná Toyota Corolla AE86 GT-S stanovila nový cenový rekord. Absolutní prvenství je o tolik zajímavější, kolik se na červeném sportovním kupé najde známek pravidelného používání. Poslední Corolla s pohonem zadní nápravy zcela ignoruje obecný trend renovací aut určených k prodeji. Dražené kusy bývají navoněné více než před výjezdem z autosalonu, řádně zajetá Toyota se prodala draze i přes četnou zašlost a korozi.

Vůz není vyloženě špinavý s děravými nosníky, ale pouhým okem nelze přehlédnout hnědé fleky, puchýře, praskliny, prohlubně, odřeniny a vybledlý interiér plný větších či menších škrábanců. Stav hodný průměrnému prodeji zdaleka neodpovídá zaplacené aukční sumě 40 tisíc amerických dolarů rovných 847 tisícům českých korun dnešním kurzem.    

Částka odpovídající nové Škodě Superb 2.0 TDI je nejvyšší na poměry amerických aukčních portálů. Rekordman původem z japonské prefektury Aiči začal svůj příběh v Severní Karolíně, kde byl dodán prvnímu majiteli v konfiguraci červeno-černo-šedé barevné palety. Další štací Corolly se stal New York následovaný Floridou před návratem zpět do Severní Karolíny v roce 2014. Během putování po východním pobřeží údajně proběhlo lakování blatníků, kapoty a dveří.

Auto letos slaví 36. rok s nájezdem 111.916 mil (180.111 km). V rámci servisu by prospělo doplnění dříve lakovaných částí novým celolakem včetně odborného oživení látkové kabiny. Vnitřní prostor prošel snahou o čištění, ale zůstává patrný rok výroby 1985. Na tehdejší poměry si kupec dopřál dobrou výbavu v podobě kazetového stereo přehrávače Fujitsu, nastavitelné bederní opěrky, klimatizace, elektrických zrcátek i středního okna a zajímavé jsou také dvě elektrické zásuvky čili zapalovače.

Prakticky driftovací koncepce motoru vepředu s pohonem zadních čtrnáctipalcových kol operuje s umírněným výkonem 84 kW (114 koní) a 136 Nm točivého momentu z 1,6litrového řadového čtyřválce 4A-GEC. Řidičské choutky může uspokojit pětistupňový manuál napojený na samosvorný diferenciál, i když prodejce přiznal technické nedostatky maloobjemové strojovny po studeném startu.

Corolla za 847 tisíc bude potřebovat větší péči, přesto se 41 dražitelů předhánělo v příhozech. Nejodvážnější zájemce počítá s navýšením investice, protože kromě platby za auto plánuje generální opravu do stavu nového vozu.

Lustrace minulosti ukazuje poslední servisní záznam před dvěma léty. Databáze odhaluje ještě jeden nevšední okamžik historie rekordní AE86 – podle informací si rudou Toyotu chtěli uzmout zloději. Nebyl nereálný konec ve formě rozborky na díly, ale po krádeži se vůz podařilo v červenci 1994 znovu dohledat.

Mirek Mazal
Diskuze (2)

Doporučujeme

Avatar - netcar.xx
18. 5. 2021 10:11
Neni divu,
Hachiroku je jedno z nejpovedenejsich aut vsech dob pro chlapy s koulema a ne buz.erantska pudrenka jako jsou Golfy GTi a spol.
Avatar - Roman Horký
18. 5. 2021 09:12
Ačkoli k ovládání toho kazeťáku musel mít prsty jak Paganini
tak je to božský kousek. Nádhera, když ještě elektronika vypadala japonsky líbivě. Kde ty časy jsou.