Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle má být budoucnost? Elektromobily si chudší lidé nebudou moci dovolit

ČTK
Diskuze (137)
Přechod na elektromobily způsobí, že automobily budou značně dražší, to znamená, že pro osoby s nízkými příjmy mohou být v budoucnu nedostupné. V rozhovoru s listem Welt am Sonntag to uvedl předseda dozorčí rady automobilky Volkswagen Hans Dieter Pötsch.

"Máme jasný cíl zpřístupnit elektromobily širokému okruhu obyvatelstva, to znamená, aby byly dostupné," řekl Pötsch. Dodal ale, že může být obtížné udržet ceny mnoha vozidel na nejnižší úrovni. "Současná cenová hladina nemůže zůstat stejná, pokud jsou tato vozidla vybavena elektromotory, a to nevyhnutelně povede k podstatnému zvýšení ceny v segmentu malých osobních automobilů," konstatoval.

Německá automobilka, která se stále vzpamatovává ze skandálu v roce 2015, kdy se přišlo na podvody s emisními testy, musí zvýšit výrobu vozů na elektrický pohon, aby splnila náročné evropské emisní cíle.

Evropská unie přijala oproti očekávání přísnější limity. Emise oxidu uhličitého se v segmentu osobních vozů mají do roku 2030 snížit o 37,5 procenta, v případně užitkových vozů o 31 procent.

Do vývoje a výroby automobilů na elektrický pohon, autonomního řízení a nových služeb mobility, jako je sdílení aut a dobíjení vozů na elektrický pohon, hodlá největší evropská automobilka do roku 2023 investovat 44 miliard eur (1,13 bilionu Kč).

ČTK
Diskuze (137)

Doporučujeme

11. 4. 2019 01:06
Re: kDYŽ SI OD REALITY ODTRŽENÁ
Já vám tady prozradím jednu utajovanou skutečnost. Ony všechny ty výhledy do budoucnosti vypadají tak nějak divně, protože vám chtějí zatajít chystanou změnu, a sice elektromobily bez nutnosti nabíjení. Elektromobily spějí k reformě, která bude spočívat v poloviční až třetinové kapacitě baterií. Proč? No protože je málo lithia a kobaltu. A taky budou nové elektromobily obsahovat normalizovaný kastlík na vkládání přenosných baterií. Proč? Protože není dost nabíjecích stojanů, ani čas. A tak si přenosné baterie nechají přes noc nabít na pumpě nočním proudem (levnějším). Anebo si do kastlíku budou moct vložit elektrocentrálu na benzín z půjčovny. Nové elektromobily budou mít zařízení, které přečerpá (za jízdy) proud z přenosné baterie do vnitřní baterie. Proč jste se to nedozvěděli v žádném článku?. Protože takový elektromobil bude lehčí, levnější a nebude se muset čekat u nabíječky. A co z toho plyne? Že kdyby vám to řekli, tak by už neprodali ani jeden elektromobil - ležák. Vy se to dozvíte až tedy, když budou elektromobily s normalizovaným kastlíkem připravené na prodej. Má představa je, že kastlíky budou mít normalizované rozměry, tak aby si tam zákazník mohl vložit 3 až 6 baterií (nevím kolik to byl odhad). Prostě podle velikosti vozu a podle potřeby energie, aby s sebou nevozil zbytečně těžké baterie. Vnější baterky se budou jedna po druhé vybíjet, a tak zákazník bude moci ty prázdné vrátit na sousední pumpě. Nebude tedy žádné nabíjení ani hádka o stojany, ale na pumpách se budou vyměňovat mobilní baterie, třeba i vracet a jezdit chvíli bez mobilních baterií. My nevíme, jestli se výrobci domluví na konkrétních rozměrech, nebo si každá značka vytvoří vlastní sít mobilních akumulátorů. Prvně musejí udělat systém měření energie a přečerpávání energie do vnitřních baterií.
24. 1. 2019 20:43
Re: hybridy
Hybrid nebrat, není nad čistě benzinový čtyřválec s maxiálním číštěním spalin, vč. filtru pevných části. :-) :yes:
24. 1. 2019 20:40
Re: Nezabijat zvierata pre maso a CO2 je vyriesene
Přesně, dokud Afrika nezjkrotí svoji obludnou populační explozi, nikdy se nikam k lepšímu neposune! 8-s :no:
Avatar - beibej
23. 1. 2019 17:32
Re: Určite áno
Nojo pendolínem s noťasem ok. Ale co když něco potřebuješ vozit sebou. Vzorkovník nebo nějaké prototypové výrobky nebo zboží. To už ti je vlak k h.v.u.
23. 1. 2019 14:25
Re: kvikot
Tak jo, ja tam sice ctu 8-10% u zdravych automobilek ale beru to :-)