Přes 40 % Američanů si myslí, že elektromobily stále potřebují benzín
Automobilky investovaly do vývoje elektromobilů již mnoho prostředků, širší veřejnost má ale stále velké mezery ve znalostech jejich schopností.
Zatímco se většina automobilek připravuje na velký přechod směrem k elektromobilitě, převážná část širší veřejnosti stále ještě bojuje se znalostmi rozdílů mezi tradičními hybridy a plug-in hybridy. Pokud tedy automobilky chtějí, aby se z jejich připravovaných elektromobilů nestaly propadáky, měly by mít jistotu, že lidé elektrickým modelům rozumí.
Společnost Ford Motor Company se proto rozhodla uspořádat průzkum na několika významných světových trzích, který měl ověřit povědomí zákazníků o kladech a záporech elektromobilů. Výsledek, který pak automobilka prezentovala na webu Medium, však není nic pozitivního pro automobilky, ani pro americkou populaci.
Zřejmě nejsmutnějším výsledkem průzkumu je totiž informace, podle které si až 42 procent Američanů myslí, že elektromobily ke svému provozu stále potřebují benzín.
Zhruba 67 procent Američanů a 68 procent Evropanů si navíc myslí, že elektromobily nejsou schopny táhnout těžší náklad. To je přitom skutečně hrubá neznalost, neboť například Tesla Model X se chlubí schopností utáhnout až 2.268 kilogramů. Během jednoho z PR kousků se však Tesla pochlubila videem, na kterém Model X táhne 143 tun vážící Boeing 787-9 Dreamliner. Prototyp elektrického pick-upu Ford F-150 pak dokázal rozpohybovat 10 železničních vagonů naložených 42 Fordy F-150, jejichž váha měla dosahovat 625 tun.
Dalších 65 procent amerických zákazníků, kteří vybírají vůz s pohonem všech kol, si pak myslí, že elektrický pohon je pro ně nevhodný. Svůj podíl na tom může mít názor 80 procent Američanů, podle kterých nejsou elektromobily vhodné k provozu za extrémně vysokých či nízkých teplot.
Většina moderních elektromobilů je přitom vybavena systémem teplotního managementu baterií, který zajišťuje jejich optimální životnost i ve skutečně extrémních podmínkách. Ostatně jinak by se elektromobily pravděpodobně nemohly stát tolik populárními v Norsku, kde se teploty často pohybují hluboko pod nulou.
Téměř 90 procent lidí z USA i Evropy pak nevěří, že elektromobily mohou nabídnout zajímavou akceleraci i překvapivě zábavné a rychlé svezení. Tento mýtus však v posledních týdnech bourá jak závodní prototyp Volkswagen ID. R, který láme jeden rekord za druhým, tak příliv nových elektrických sportovních modelů, jako je třeba Porsche Taycan.