Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
Toyota Aygo 1.0 VVT-i
38 Fotogalerie

Příští Toyota Aygo potvrzena. Dostane spalovací motor

Mnohé automobilky odcházejí ze segmentu miniaut, nebo alespoň svoje zástupce nahrazují elektromobily. Ne tak Toyota, která se svým miniautem nadále počítá.

Segment miniaut byl na evropských trzích jednou z klíčových kategorií. Nejmenší auta na trhu se v evropských velkoměstech, stejně jako v historických centrech s úzkými uličkami náramně hodí. Jenže kvůli stále přísnějším emisním i bezpečnostním normám jejich ceny rostou, a tak se zákazníkům přestávají vyplácet. I proto mnohé automobilky segment opouštějí.

Toyota však nikoliv. I v jejím případě se spekulovalo o tom, zda Aygo vydrží, zvlášť když s jejími sourozenci, Peugeotem 108 a Citroën C1, se do budoucna už nepočítá. Zákulisní zdroje seznámené s budoucími plány automobilky však potvrzují, že příští Aygo bude. Navzdory plánovanému konci C1 a 108 po jejich dnešní generaci.

Aygo je totiž v rámci nabídky Toyoty klíčovým modelem. Patří mezi nejžádanější modely značky v Evropě, hlavně ale k Toyotě lákají nové zákazníky, kteří následně postupně přesedají do větších modelů. Jako nejdostupnější model v nabídce značky tak má pořád své místo na trhu. S ohledem na konec některých konkurentů je tu navíc potenciál oslovení nové klientely.

Automobilka navíc potvrdila, že Aygo i v příští generaci bude dostupné se spalovacím motorem. Přechod na čistě elektrický pohon by údajně neměl smysl, protože by vůz příliš prodražil. Zda však bude k dispozici nějaká forma hybridního pohonu (ať už full-hybrid nebo mildhybrid), v tuto chvíli jasné není.

Potvrzena je však výroba nového Ayga v kolínské továrně TPCA, kterou v roce 2021 pod svá křídla plně převezme Toyota, když odkoupí podíl Skupiny PSA. Závod v Ovčárách přitom z hlediska výrobního protfolia čeká v následujících letech velká rošáda.

V roce 2021 do výrobního portfolia postupně přibude nová generace malého hatchbacku Yaris, který se v Kolíně bude vyrábět také ve své hybridní formě. Toto pohonné ústrojí se bude zřejmě dovážet z Polska, kde se už dnes vyrábí.

Kolínská produkce se bude přitom postupně navyšovat, spolu s tím, jak v domovském závodě pro Yaris ve francouzském Valenciennes začne nabíhat produkce odvozeného malého SUV Yaris Cross. Kapacita pro Yaris v Kolíně se přitom bude zase uvolňovat postupným utlumováním výroby miniaut od PSA – Peugeotu 108 a Citroënu C1. Jejich budoucnost si už francouzský koncern bude řešit sám, přičemž je zřejmě nepřímo nahradí elektrické čtyřkolky typu Citroën Ami.

Přesné načasování těchto kroků zatím není veřejně známé, někdy v roce 2022 by se však v Kolíně už měl vyrábět nový Yaris i nové Aygo.

Mluvíme tu přitom výhradně o pětidveřovém hatchbacku Yarisu. Odvozený třídveřový GR Yaris je zcela samostatný projekt, který má s u nás známým vozem s nadsázkou společné jen jméno, anténku nebo znáček. Vyrábět se bude přímo v Japonsku, a to v závodě Motomači, kde vznikají speciální projekty jako vodíková Toyota Mirai nebo někdejší supersport Lexus LFA.