Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Příští Toyota Aygo potvrzena. Dostane spalovací motor

David Bureš David Bureš 12. 6. 2020 • 02:45
38
17
Zobrazit náhledy (38)
Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i Toyota Aygo 1.0 VVT-i

Mnohé automobilky odcházejí ze segmentu miniaut, nebo alespoň svoje zástupce nahrazují elektromobily. Ne tak Toyota, která se svým miniautem nadále počítá.

Segment miniaut byl na evropských trzích jednou z klíčových kategorií. Nejmenší auta na trhu se v evropských velkoměstech, stejně jako v historických centrech s úzkými uličkami náramně hodí. Jenže kvůli stále přísnějším emisním i bezpečnostním normám jejich ceny rostou, a tak se zákazníkům přestávají vyplácet. I proto mnohé automobilky segment opouštějí.

Toyota však nikoliv. I v jejím případě se spekulovalo o tom, zda Aygo vydrží, zvlášť když s jejími sourozenci, Peugeotem 108 a Citroën C1, se do budoucna už nepočítá. Zákulisní zdroje seznámené s budoucími plány automobilky však potvrzují, že příští Aygo bude. Navzdory plánovanému konci C1 a 108 po jejich dnešní generaci.

Aygo je totiž v rámci nabídky Toyoty klíčovým modelem. Patří mezi nejžádanější modely značky v Evropě, hlavně ale k Toyotě lákají nové zákazníky, kteří následně postupně přesedají do větších modelů. Jako nejdostupnější model v nabídce značky tak má pořád své místo na trhu. S ohledem na konec některých konkurentů je tu navíc potenciál oslovení nové klientely.

Automobilka navíc potvrdila, že Aygo i v příští generaci bude dostupné se spalovacím motorem. Přechod na čistě elektrický pohon by údajně neměl smysl, protože by vůz příliš prodražil. Zda však bude k dispozici nějaká forma hybridního pohonu (ať už full-hybrid nebo mildhybrid), v tuto chvíli jasné není.

Potvrzena je však výroba nového Ayga v kolínské továrně TPCA, kterou v roce 2021 pod svá křídla plně převezme Toyota, když odkoupí podíl Skupiny PSA. Závod v Ovčárách přitom z hlediska výrobního protfolia čeká v následujících letech velká rošáda.

V roce 2021 do výrobního portfolia postupně přibude nová generace malého hatchbacku Yaris, který se v Kolíně bude vyrábět také ve své hybridní formě. Toto pohonné ústrojí se bude zřejmě dovážet z Polska, kde se už dnes vyrábí.

Kolínská produkce se bude přitom postupně navyšovat, spolu s tím, jak v domovském závodě pro Yaris ve francouzském Valenciennes začne nabíhat produkce odvozeného malého SUV Yaris Cross. Kapacita pro Yaris v Kolíně se přitom bude zase uvolňovat postupným utlumováním výroby miniaut od PSA – Peugeotu 108 a Citroënu C1. Jejich budoucnost si už francouzský koncern bude řešit sám, přičemž je zřejmě nepřímo nahradí elektrické čtyřkolky typu Citroën Ami.

Přesné načasování těchto kroků zatím není veřejně známé, někdy v roce 2022 by se však v Kolíně už měl vyrábět nový Yaris i nové Aygo.

Mluvíme tu přitom výhradně o pětidveřovém hatchbacku Yarisu. Odvozený třídveřový GR Yaris je zcela samostatný projekt, který má s u nás známým vozem s nadsázkou společné jen jméno, anténku nebo znáček. Vyrábět se bude přímo v Japonsku, a to v závodě Motomači, kde vznikají speciální projekty jako vodíková Toyota Mirai nebo někdejší supersport Lexus LFA.

Související články

Témata
Avatar - Mikesus
15. 6. 2020 17:41
Re: výborne
myslím, že GR aygo dělat nebudou.
Avatar - lamal
15. 6. 2020 10:36
Re: výborne
ja dufam v GR ... aspon podvozkovo s tou 1.5 atmo :-!
Avatar - xxc
14. 6. 2020 20:34
Re: Re: Aygo
To je fakt, ze kvalita nevyzera dobre, uz mam presuchane calunenie po 3 mesiacoch na sedadlach :-) Ale na druhej strane, nic nevrzga. Raz mi ostalo tesnenie z okna pri zatvarani dveri. Som ho zacvakol naspat a vyzera funguje :-)
Avatar - Mikesus
14. 6. 2020 19:39
Re: Re: Aygo
Já jsem o citigo iV uvažoval, ale bohužel tak špatné zkušenosti s kvalitou VAG už jsem nechtěl znovu zažít.
Avatar - xxc
14. 6. 2020 13:19
Re: Re: Aygo
Budú lacnejšie batérie, nevidím dôvod platiť viac za ev. Prípadne to dajú bez DPH a cena bude porovnateľná. Inak súhlasím, po meste to stačí aj na 3 deti, ak dopredu dajú isofix. Malá veľkosť a šírka je dosť veľká výhoda, celkom sa čudujem, že sa to málo vyzdvihuje.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku