Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

První obětí spojení PSA a FCA může být značka Chrysler

Ondřej Mára
Diskuze (32)

Navzdory zprávám z koncernů PSA i FCA se stále častěji objevují zákulisní informace, že pro některé značky bude vznik Stellantis osudným.

Spojení koncernů FCA a PSA už dostalo požehnání i od akcionářů, takže vzniku čtvrté největší automobilky na světě, ke kterému by mělo dojít možná již 16. ledna, vlastně nestojí nic v cestě. Jenže pro některé stávající značky dvojice koncernů to nemusí být zas tak pozitivní zpráva.

V současnosti by se pod křídly nově vznikající společnosti Stellantis mělo objevit hned 14 značek, které pokrývají prakticky kompletní automobilový trh - nechybí dostupné vozy, prémiové modely i sportovní vozy. Jenže několik značek bylo ještě před spojením na hranici své životaschopnosti.

Zatím ještě není nic oficiální, podle informací Associated Press se však v zákulisí Stellantis údajně hovoří o možném konci značky Chrysler, která už dávno nedosahuje své bývalé slávy. V současnosti má na trhu pouze tři modely, přičemž sedan 300 už poněkud přesluhuje a modely Pacifica i Voyager jsou v podstatě přeznačkovanými modely Dodge.

Značka se navíc v posledních letech potýká s prudkým poklesem prodejů. Zatímco v roce 2015 se na domácím trhu prodalo 324.846 vozů Chrysler, v roce 2019 už to bylo jen 126.971 vozů. Z amerických značek tak bude Chrysler zřejmě první na řadě. Jenže v bezpečí nejsou ani značky evropské.

Stellantis totiž bude na evropském trhu zastoupeno hned osmi značkami, přičemž jedna z nich nabízí už jen jeden model, a to pouze na svém domácím trhu. Řeč je o Lancii a modelu Ypsilon, který už má svá nejlepší léta rozhodně za sebou. Lancia má sice v Itálii stále poměrně slušné výsledky, je však otázkou, zda to bude stačit.

Tiskoví mluvčí jednotlivých koncernů zatím informace o plánovaném rušení některých značek odmítají, řada expertů se však shoduje, že se ve Stellantis bude muset šetřit. A jednou z dalších cest by kromě rušení značek mohlo být i uzavírání některých továren a rušení pracovních míst.

Ondřej Mára
Diskuze (32)

Doporučujeme

Avatar - wakantanka
15. 1. 2021 11:16
Re: V koniec Chryslera neverím
A kto tu hovorí len o výmene loga? Najdrahšia položka pri aute je vždy technika, hybridy frčia aj v NA, SUV či crossovery trošku upraviť a hlavne vyrábať priamo tam nebude nič veľmi drahé. Viď nová Mokka a 2008, či 208 a Corsa. Laik si to ani nevšimne, že to je pod plechmi jedno a to isté auto.
Avatar - wakantanka
15. 1. 2021 11:12
Re: V koniec Chryslera neverím
2008, 3008, 5008, 508, možno niečo od DS, hybridy frčia aj v severnej amerike a oni ich už majú vyvinuté, urobiť niečo vizuálne bližšie americkému vkusu nebude žiaden problém a ani to nebude stáť nejakú horibilnú sumu. Nechať celú sieť dealerov len tak je ešte väčšia blbosť ako to skúsiť začať vyrábať aj tam.
Avatar - Barrichello
11. 1. 2021 12:59
Re: V koniec Chryslera neverím
Sedany nefrčí v USA už ni japoncům a Evropanům, prodeje kelsaj všem.

USA ještě pár sedanů má, Dodge Charger, Chevy Malibu, Ford Fusion, Cadillac CT5, Chrysler 300 se pordávaj docela slušně, k tomu jsou tu ještě CT4, Lincoln Continental a doprodejové Impaly, Regaly, CT6, MKZ atd.

Většina lidí ale kupuje pikapy, suv a crossovery bohužel + kupé.
Avatar - twistedTSD
9. 1. 2021 01:24
Re: V koniec Chryslera neverím
Ti jsou tak hrdí, že domácí značky vyklízí pozice na trhu sedanů, protože si je zabrali Japonci a Korea.
Avatar - Barrichello
9. 1. 2021 00:30
Re: Chrysler
Ty sedany v podání FCA jaksi ani frčet nemohly, když žádný krom zmršené 200ky nepředstavili, 300/Charger je dílo Daimler/Chrysler a Cerberusu, nikoliv FCA, provedli jen mrné retuše exteriéru a interiéru. Všechno zásadní je ale z roku 2009 :-)