Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover a Range Rover Sport 2015: Úspornější a schopnější

Jan Mička
Diskuze (0)
Range Rover a Range Rover Sport přicházejí pro nový modelový rok s výraznými změnami. Týkají se především motorů a elektronických systémů.

Mezi hlavní změny modelů Range Rover a Range Rover Sport patří instalace systému All-Terrain Progress Control, který doplňuje dobře známý Terrain Response. V podstatě se jedná o nový asistent pro sjíždění kopců, který však dovoluje nastavit rychlost jak u jedoucího, tak i stojícího auta bez nutnosti použití jakéhokoliv pedálu. Asistence funguje při jízdě vpřed i vzad, nastavit si přitom můžete rychlost v rozmezí 1,8 až 30 km/h.

V prvé řadě jde o bezpečnost při jízdě v těžkém terénu, myslelo se však i na komfort a minimální nároky na schopnosti řidiče. V souvislosti s tím se u obou modelů objevuje také dobře známý head-up displej, které promítá například aktuální rychlost jízdy, zařazený převodový stupeň, navigaci či rychlostní omezení (čtení dopravních značek) do zorného pole řidiče.

Výrobce však myslel také ekonomiku provozu, s čímž souvisí přepracování vznětového šestiválce TDV6. Ten byl původně vybaven dvojicí turbodmychadel, nyní si však bude muset vystačit pouze s jedním. Nízké spotřebě dále dopomáhá systém nízkotlaké cirkulace výfukových plynů (LPEGR). Dvoustupňové olejové čerpadlo a přepracovaná konstrukce vstřikovacích trysek. Parametry motoru zůstaly stejné – 188 kW a 600 N.m – spotřeba se však u Range Roveru snížila o 8,5 % a u Range Roveru Sport o 5,7 %. Oba vozy by měly kombinovaně jezdit za 6,9 l/100 km.

Změny, byť menšího charakteru, se nevyhnuly ani silnějšímu Range Roveru Sport SDV6. Sekvenční přeplňování zůstalo zachováno, přesto došlo ke zvýšení výkonu na 225 kW a točivý moment vyrostl o nezanedbatelných 100 N.m. Opatření pro snížení spotřeby paliva jsou shodná se slabším turbodieselem, což v konečném součtu dává průměrný odběr 7,0 l/100 km (-7 %).

V neposlední řadě se nezapomnělo ani na kompresorový zážehový šestiválec, který sice stále nabízí výkon 250 kW, dostal však nový termostat, laserem vrtané vstřikovače, nové vedené rozvodového řetězu či dvoustupňové olejové čerpadlo. Úspora paliva zde představuje pouze 1,9 %, výsledkem však je průměrný odběr 10,7 l/100 km u Range Roveru a 10,5 l/100 km u Range Roveru Sport.

Jan Mička
Diskuze (0)