Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover jako sedan? Tahle vize docela funguje

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Range Rover platí za auto, které stálo na počátku současné obliby luxusních SUV. A i dnes jde o vůz, který vyniká kombinací komfortu, výbavy a terénních schopností.

 

První Range Rover se světu představil v roce 1970. Premiéře předcházel poměrně zajímavý vývoj, který zahrnoval také snahu projekt nového modelu značky Land Rover utajit. Prototypy proto nesly jméno Velar (z italského „velare“ – zahalit či skrýt), automobilka kvůli tomu dokonce založila stejnojmennou firmu, na níž bylo všech prvních 26 prototypů registrováno. I to mělo ztížit odhalení skutečné identity vozu.

Range Rover byl zpočátku k dispozici výhradně ve třídveřovém provedení a i když tehdejší výbava ještě nebyla zrovna luxusní (prvky jako kožená sedadla, klimatizace, dřevěné dekory nebo posilovač řízení dorazily až později), kombinace jízdních schopností a elegantního designu se setkala s kladným ohlasem.

Provedení se dvěma páry dveří dorazilo pod 11 letech, tedy v roce 1981. A v dalších generacích už u dvou párů dveří zůstalo. Luxusnější nástupce prvního Range Roveru dorazil v roce 1994, třetí generace se objevila v roce 2001 a v roce 2012 na trh přijela generace současná.

Land Rover také postupně značku Range Rover rozšířil i na další modely, dnes má kromě vlajkové lodi v nabídce Range Rovery s přídomky Sport, Velar a Evoque. A vždy jde o "esúvéčka", jiné typy vozů ostatně britská značka ani nenabízí.

Co kdyby se to ale rozhodla změnit? Co kdyby chtěla z Range Roveru udělat velký luxusní sedan? Odpověď nabízí grafik Igor Krasnov, který zřejmě rád hledá řešení otázek, které mnoho lidí nenapadnou. V minulosti například představil pozoruhodnou vizi sportovního kupé značky Škoda.

Tentokrát se tedy Krasnov zaměřil na Range Rover a zkusil na základě designu tohoto SUV vytvořil sedan. Ten sice samozřejmě přichází o jednu z typických vlastností Range Roveru, tedy skvělou průchodnost terénem, ale i tak jeho představa vypadá hodně zajímavě. Grafikovi se totiž povedlo využít snad většinu pro Range Rover typických designových prvků a poskládat z nich překvapivě elegantní a přitom majestátní auto. Souhlasíte?

Jan Zajíc
Diskuze (0)

Doporučujeme