Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover se zbaví naftového osmiválce. Nahradí ho mildhybridem

David Bureš David Bureš 26. 3. 2020 • 18:22
25
3
Zobrazit náhledy (25)
Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover Range Rover

Vrcholné modely automobilky Land Rover jsou nadále dostupné i s naftovým osmiválcem o objemu 4,4 litru. Už brzy se to však má změnit.

Dnešní emisní normy jsou neúprosné, a tak v jejich důsledku jsou třeba vznětové osmiválce vymírajícím druhem. Už dříve dal Volkswagen najevo, že Touareg je s největší pravděpodobností posledním jeho modelem s 4.0 TDI V8, a nyní k něčemu podobnému chystá přikročit také britský Land Rover.

Land Rover ve svých luxusních modelech Range Rover a Range Rover Sport nadále nabízí vznětový motor SDV8, alias vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru, už v následujících měsících se ho ale podle informací britských médií zbaví.

Motor naladěný na výkon 250 kW pocházející ještě z dob, kdy Land Rover vlastnila automobilka Ford, je v dnešní době zkrátka dinosaurus. Jednotka vyráběná v Mexiku, koncepčně stará už 10 let, v kombinovaném cyklu v případě Range Rover vypouští 278 gramů oxidu uhličitého na kilometr, což je v dnešní době vysokých pokut za nesplnění limitů flotilových emisích zkrátka příliš.

Automobilka však již našla řešení, které podle očekávání bude znamenat downsizing a elektrifikaci. Mohutný osmiválec totiž bude nahrazen třílitrovým šestiválcem s mildhybridním ústrojím, tedy 48V palubní sítí, kterou britský výrobce postupně uvádí pro další motory a modely.

Nový motor má být nabízen ve dvou výkonnostních variantách, s obchodním označením D300 a D350. Slabší bude naladěna na zhruba 221 kW, zatímco silnější na 257 kW. D350 tudíž výkonnostně dokonce překoná dnešní osmiválec SDV8 s tím, že minimálně na papíře poskytne mnohem nižší emise. Konkrétně v případě Range Roveru má vypouštět 225 gramů CO2 na kilometr, tedy podstatně méně než dosavadní motor. A to se v dnešní době, kdy je počítán každý gram CO2, vyplatí.

Třílitrový naftový mildhybrid se později ukáže také v dalších modelech, vedle Land Roveru ho využije i bratrský Jaguar, a to konkrétně v modelech XF a F-Pace, které v letošním roce budou modernizovány. Respektive mají být, z důvodu koronavirové pandemie a s ní souvisejícím přerušením provozu evropských továren není vyloučeno, že facelift tohoto dua bude odsunut.

Buď jak buď, konec SDV8 znamená, že Jaguar Land Rover pokračuje ve zbavování se techniky ještě z dob Fordu. Posledním mohykánem tak zůstane benzinová pětilitrová V8 s kompresorem, o níž se delší dobu spekuluje, že bude nahrazena buď hybridním šestiválcem, nebo 4,4litrovým osmiválcem dodávaným od BMW.

Související články

Témata
27. 3. 2020 12:35
Re: Tak to jsem zvědav...
Tak rád by\ch vyzkoušel to benzínový Ingenium! ;-)
Avatar - Dinar
27. 3. 2020 11:56
Re: Tak to jsem zvědav...
Tipuju ingenium R6, uvidíme.
Každopádně, s tím posl. faceliftem je pro mně Range mezi velkými suv designově pořád jasná jednička. :-) :yes:
26. 3. 2020 18:11
Tak to jsem zvědav...
...jestli půjde o původní V6, nebo Ingenium R6 anebo nedávno spekulovaný mnichovský R6.

Facelifty XF a F-Pace by měly najet do výroby v polovině roku. Ale v současné situaci se moc aut nepředstavuje.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku