Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Range Rover
Range Rover
Range Rover
Range Rover
25 Fotogalerie

Range Rover se zbaví naftového osmiválce. Nahradí ho mildhybridem

Vrcholné modely automobilky Land Rover jsou nadále dostupné i s naftovým osmiválcem o objemu 4,4 litru. Už brzy se to však má změnit.

Dnešní emisní normy jsou neúprosné, a tak v jejich důsledku jsou třeba vznětové osmiválce vymírajícím druhem. Už dříve dal Volkswagen najevo, že Touareg je s největší pravděpodobností posledním jeho modelem s 4.0 TDI V8, a nyní k něčemu podobnému chystá přikročit také britský Land Rover.

Land Rover ve svých luxusních modelech Range Rover a Range Rover Sport nadále nabízí vznětový motor SDV8, alias vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru, už v následujících měsících se ho ale podle informací britských médií zbaví.

Motor naladěný na výkon 250 kW pocházející ještě z dob, kdy Land Rover vlastnila automobilka Ford, je v dnešní době zkrátka dinosaurus. Jednotka vyráběná v Mexiku, koncepčně stará už 10 let, v kombinovaném cyklu v případě Range Rover vypouští 278 gramů oxidu uhličitého na kilometr, což je v dnešní době vysokých pokut za nesplnění limitů flotilových emisích zkrátka příliš.

Automobilka však již našla řešení, které podle očekávání bude znamenat downsizing a elektrifikaci. Mohutný osmiválec totiž bude nahrazen třílitrovým šestiválcem s mildhybridním ústrojím, tedy 48V palubní sítí, kterou britský výrobce postupně uvádí pro další motory a modely.

Nový motor má být nabízen ve dvou výkonnostních variantách, s obchodním označením D300 a D350. Slabší bude naladěna na zhruba 221 kW, zatímco silnější na 257 kW. D350 tudíž výkonnostně dokonce překoná dnešní osmiválec SDV8 s tím, že minimálně na papíře poskytne mnohem nižší emise. Konkrétně v případě Range Roveru má vypouštět 225 gramů CO2 na kilometr, tedy podstatně méně než dosavadní motor. A to se v dnešní době, kdy je počítán každý gram CO2, vyplatí.

Třílitrový naftový mildhybrid se později ukáže také v dalších modelech, vedle Land Roveru ho využije i bratrský Jaguar, a to konkrétně v modelech XF a F-Pace, které v letošním roce budou modernizovány. Respektive mají být, z důvodu koronavirové pandemie a s ní souvisejícím přerušením provozu evropských továren není vyloučeno, že facelift tohoto dua bude odsunut.

Buď jak buď, konec SDV8 znamená, že Jaguar Land Rover pokračuje ve zbavování se techniky ještě z dob Fordu. Posledním mohykánem tak zůstane benzinová pětilitrová V8 s kompresorem, o níž se delší dobu spekuluje, že bude nahrazena buď hybridním šestiválcem, nebo 4,4litrovým osmiválcem dodávaným od BMW.