Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Renault Captur E-Tech Plug-in 160 a TCe 100 LPG – Elektřinu, nebo plyn?

Stanislav Švarc
Diskuze (28)

Nabídka motorizací pro Renault Captur je docela zajímavě složená. Myslí totiž i na příznivce alternativních pohonů. A nejen těch elektrifikovaných.

Design, interiér


Renault druhou generaci modelu Captur nabízí nejen jako plug-in hybrid (E-Tech Plug-in 160), ale také v provedení schopném spalovat vedle benzinu i zkapalněný ropný plyn, tedy LPG (TCe 100 LPG).

Zatímco elektrifikované motorizace se objevují u čím dál většího počtu aut napříč značkami, LPG je už tak trochu na okraji zájmu automobilek. Jestli jsem něco nepřehlédl, nabízí tovární verzi na LPG kromě koncernových sourozenců Renaultu a Dacie už jen Fiat u Pandy.

Zařazení LPG varianty přitom může mít pozitivní vliv na flotilové emise za celou nabídku značky, i když ne tak výrazný jako plug-in hybrid. Renault konkrétně u plynového Capturu v případě jízdy na LPG uvádí 115 až 118 gramů oxidu uhličitého na kilometr, na benzin je to 127 až 131 gramů.

Plug-in hybrid je na tom na papíře podstatně lépe, Renault uvádí 34 gramů CO2 na kilometr. Asi nemusím říkat, že tohle číslo je opravdu spíš teoretické. Stejně jako kombinovaná spotřeba 1,5 litru benzinu na sto kilometrů.

Právě na spotřebu bych se v tomto testu dvou Capturů s alternativním pohonem rád zaměřil. Spíš než emise a vliv na klima mě zajímá, jaký dopad tihle koně ze stejné stáje mohou mít na peněženky zákazníků.

Skromný příplatek a nejdražší provedení

Začít tedy musíme pořizovací cenou. A okamžitě narazíme na obrovský rozdíl. Zatímco Captur TCe 100 LPG začíná na 440.000 Kč, na E-Tech Plug-in 160 potřebujete nejméně 750.000 Kč. I když teď zrovna stačí o něco méně - aktuální akční ceny činí 415.000 Kč a 730.000 Kč.

Rozdíl je také ve výbavě. Renault pro Captur nabízí dva stupně a plynové provedení můžete mít výhradně s tím nižším, které nese označení Zen, plug-in hybrid pak jen s vyšší výbavou Intens.

Elektrifikované provedení je s přehledem nejdražší verzí Capturu, LPG je druhým nejlevnějším. Mnohem zajímavější je však příplatek, který si Renault za plynovou zástavbu účtuje. Proti základnímu Capturu TCe 90 se stejným přeplňovaným litrovým tříválcem, navíc “oslabeným” na 67 kW, je 74kW Captur TCe 100 LPG dražší jen o 15 tisíc korun.

Srovnání těchto verzí každopádně nabízí zajímavou možnost porovnat si, jak se liší interiér levnějšího a maximálně nabušeného Capturu. Asi nejviditelnější rozdíl se týká displejů. Zatímco vůz ve výbavě Zen má klasický přístrojový štít s analogovými budíky a 4,2" barevným multifunkčním displejem, plug-in má standardně plně digitální panel s úhlopříčkou 10", za který se u ostatních motorizací i ve výbavě Intens musí připlácet.

Plug-in hybrid kromě toho dostal do standardní výbavy navíc (tedy nad rámec stupně Intens) přední a zadní parkovací senzory, zadní parkovací kameru a plovoucí středovou konzolu s voličem převodovky typu E-Shifter a odkládacím prostorem. Naše auto nabídlo také multimediální a navigační systém Easy Link s 9,3" displejem orientovaným na výšku. Standardem pro Captur je přitom na šířku orientovaná obrazovka se 7" úhlopříčkou.

Základní výbava Zen jinak zahrnuje například Full LED přední světlomety, asistent udržující auto v jízdním pruhu, tempomat s omezovačem rychlosti, světelný senzor, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, multimediální systém Easy Link 7", manuální klimatizaci, volant potažený umělou kůží a 17" ocelová kola.

Testovaný vůz dostal navíc kola z lehké slitiny (také sedmnáctky), balíček Pack Zen (za 22 tisíc Kč) zahrnující například automatickou klimatizaci, dešťový senzor, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko nebo zadní parkovací senzory a také Pack Winter (za 10 tisíc) s vyhřívaným volantem, vyhřívanými předními sedadly a volantem potaženým jemnou kůží.

Stupeň Intens standardně přidává Full LED světlomety se světelným podpisem ve tvaru písmene C, 3D efektem u zadních světel a automatickým přepínáním dálkových světel, zadní parkovací senzory, navigaci, přístrojový štít se 7" displejem, dešťový senzor, automatickou klimatizaci, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, čalounění v kombinaci látka/umělá kůže, zatmavená zadní skla, disky kol z lehkých slitin o průměru 17" a dvoubarevnou karoserii bez příplatku. O specialitkách plug-in hybridu už byla řeč.

Renault Captur E-Tech Plug-in 160 Renault Captur E-Tech Plug-in 160

Co se týče prostoru pro posádku, přítomnost alternativního pohonu na něj nemá ani v jednom případě vliv. Cestující vzadu tak mohou i nadále těžit z posuvné lavice, kterou se dá “šoupat” v rozsahu 16 centimetrů. Místa je vzadu docela dost, pro dva pasažéry do 190 centimetrů určitě.

U plug-in hybridu se ovšem zmenšoval kufr. Zatímco standardně Captur, včetně toho na LPG, nabízí nejméně 404 litrů a po snadném odsunutí zadní lavice dopředu (na kterou se pak usadí dospělí lidé snad jen v tureckém sedu) dokonce 536 litrů, plug-in umí jen 265 až 379 litrů.

U elektrifikovaného provedení se zmenšovala také palivová nádrž, která je umístěna pod podlahou zavazadelníku (baterie je pod zadními sedadly). Její objem činí 39 litrů.

Plynový Captur se může opřít o 48litrovou nádrž. A ještě přidává 40litrovou nádrž na LPG z vysokopevnostní ocele, která našla místo v prostoru původně určeném pro náhradní kolo. Z výše uvedeného je vám asi jasné, že ani jedna ze zkoušených variant nemá rezervu.

Motor, jízdní vlastnosti


Za kolik jezdí na plyn?

Ale pojďme se už konečně věnovat technice a jízdě. Začněme verzí na LPG.

O její pohon se stará turbodmychadlem přeplňovaný litrový tříválec s nepřímým vstřikováním a bez filtru pevných částic naladěný na 74 kW v 5.000 otáčkách za minutu. Pokud zrovna polyká benzin, dává nejvyšší točivý moment 160 N.m při 2.100 až 3.750 min-1, při jízdě na LPG pak 170 N.m mezi 2.000 až 3.500 min-1.

Akcelerace z klidu na stovku zabere 13 sekund, maximální rychlost činí 173 km/h. Motor je spárován výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou a roztáčí přední kola.

Tříválec startuje vždy na benzin, ale pokud není nádrž na LPG prázdná, přepne se automaticky pohon na plyn většinou do několika sekund. A učiní tak hladce. Mezi oběma pohony pak můžete přepínat stisknutím tlačítka vlevo vedle volantu.

V obou režimech zůstává tříválec na volnoběh dobře odhlučněný, o svém původu dá akustikou vědět až pod plynem ve vyšších otáčkách.

Renault Captur TCe 100 LPG Renault Captur TCe 100 LPG

V těch nízkých spíš trochu duní. A samozřejmě nenabídne moc síly, ta se dostavuje až po překročení 2000 otáček. Nejzajímavější pak je podle očekávání střední pásmo, v něm litřík funguje nejlépe.

A dynamika? Zázraky samozřejmě čekat nemůžete, ale řekl bych, že s většinou situací, s nimiž se při každodenním řízení potkáváte, motor naprosto dostačuje. Ve městě dokonce působí docela živě. Zato na dálnici je to spíš průměr. Ve 130 km/h tříválec mimochodem na nejvyšší převodový stupeň, tedy pátý, točí 3.250 otáček.

K projevu pohonného ústrojí mám dvě výtky - první se týká občasné mdlé reakce na sešlápnutí plynového pedálu, což je způsobeno sáním se vzduchovým mezichladičem. Pokud není natlakované, motor jako by na plyn nereagoval, chytne se až za chvíli. Druhou výhradu mám k nepřesnému řazení.

Jízdním projevem má crossover Captur blízko k hatchbacku, působí docela mrštně, hezky se drží stopy a v zatáčkách se nijak moc nenaklání. Mimo město potěší také výborné odhlučnění kabiny (hezky utlumený je nejen motor, ale i aerodynamický hluk). Zato podvozek je spíš tužší a přejezd nerovnosti sem tam doprovodí nějaké to bouchnutí.

Jestli jste už navštívili galerii, pak vás možná zaujaly zadní bubnové brzdy. Ano, v dnešní době je to trochu nezvyklé, ale musím říct, že brzdy u Capturu problém nejsou. Brzdí normálně a spolehlivě.

A teď už konečně ta spotřeba... I když vlastně ne, ještě dva odstavce jsou potřeba.

Za kolik plynový Captur jezdí, totiž nelze tak snadno zjistit. Testovaná verze na LPG má sice palubní počítač, ale výrazně osekaný. Kvůli přítomnosti dvou nádrží postrádá údaje o spotřebě, stejně jako třeba nastavitelné počítadlo kilometrů. Je tu jen obyčejný tachometr (klasický palubní počítač by se však měl v plynovém Capturu objevit). O množství LPG v nádrži pak informují světelné diody vlevo od volantu.

Takže budeme muset počítat. Vyjdu přitom hlavně z údajů v Davidově testu Capturu se stejným litrovým tříválcem, jen bez LPG vestavby. Tahle motorizace mimochodem už v ceníku není, místo TCe 100 představuje základ verze TCe 90.

Renault Captur E-Tech Plug-in 160 Renault Captur E-Tech Plug-in 160

David z plnohodnotného palubního počítače odečetl, že tříválcový Captur umí dlouhodobě jezdit za 6 až 7 litrů benzinu na 100 kilometrů. A protože spotřeba na LPG bývá zpravidla o 25 procent vyšší, dostaneme se na 7,5 až 8,75 l/100 km. Podobně by měla vycházet průměrná spotřeba také Světem motorů dlouhodobě testové plynové Dacii Duster, která má stejný motor. Martin Vaculík na konci října ostatně psal o apetitu 8,45 l/100 km po prvních 7.488 km.

Ceny LPG mají zajímavý rozptyl, litr se dá koupit za méně než 11 korun, ale také za více než 15 korun. Pokud ale budeme počítat s aktuální průměrnou cenou 12,63 Kč za litr, dostaneme náklady na kilometr jízdy v rozmezí 95 halířů až 1,10 Kč.

A to není vůbec špatné.

Jízda na benzin při průměrné ceně 27,88 Kč/l vychází na 1,67 až 1,95 Kč na kilometr.

V souvislosti s náklady ale musím zmínit také další výhody, které nabízí tovární zástavba LPG. Renault především zmiňuje, že originální nádrž na plyn není nutné po 10 letech měnit. Hodí se také, že údržba LPG systému a kontrola těsnosti je součástí klasického servisního plánu. A s tovární zástavbou prý můžete parkovat v podzemních garážích.

Jak šetří plug-in?

Ještě než najdeme odpověď na druhou klíčovou otázku, pojďme si připomenout techniku plug-in hybridu, která je docela zajímavá. Základem je atmosféricky plněná čtyřválcová šestnáctistovka s nepřímým vstřikováním, motor, který asi znáte ze starších modelů značek Renault a Dacia. Pro elektrifikované vozy byl ale výrazně upraven. Motor pracuje v Atkinsonově cyklu, má jiné písty, ojnice a vybaven je rovněž filtrem pevných částic. Výkon dosahuje 68 kW v 5.600 min-1, točivý moment vrcholí 144 N.m při 3.200 min-1.

Čtyřválec spolupracuje s elektromotorem o výkonu 51 kW a točivém momentu 205 N.m, kombinovaný výkon pak činí 117 kW.

Zajímavě Renault přistoupil k samočinné převodovce. Vlastně jde o dvě převodovky v jednom těle se dvěma převody pro elektromotor a čtyřmi pro motor spalovací. Mechanickou synchronizaci nahrazuje elektrická, jež před změnou převodu vyrovnává otáčky ozubených kol.

A bavíme se opět o předokolce.

Captur E-Tech umí podobně jako ostatní plug-in hybridy fungovat v několika režimech. Nejsnazší cestu k co nejnižším nákladům na jízdu představuje čistě elektrický mód, kterému Renault říká Pure.

Captur se v něm zvládne pohybovat do rychlosti 135 km/h. Elektřinu při tom sosá z baterie o kapacitě 9,8 kWh, která má podle Renaultu stačit na 50 čistě elektrických kilometrů v kombinovaném cyklu a až 65 v městském provozu. Vyšší údaj mi připadá až moc optimistický, zato na 50 kilometrů by se snad dosáhnout dalo. Tedy hlavně ve městě. S lehčí nohou. Čtyřicet už je skoro tutovka.

Já jsem ve městě jezdil s průměrnou spotřebou elektřiny mezi 15 až 20 kWh na 100 km, pokud zahrnu i cestování vyššími rychlostmi mimo obce, dá se průměr rozšířit na 15 až 25 kWh. S průměrnou cenou 4,70 Kč za kWh se tak dostaneme na 70 haléřů až 1,17 Kč na kilometr.

Abyste na takové náklady dosáhli, je samozřejmě potřeba mít neustále dostatečně nabitou baterii a jezdit takové vzdálenosti, které její kapacita pokryje. Nabíjet můžete u veřejných stanic s výkonem až 3,7 kW, z nuly do plna to zabere asi tři hodiny. Z domácí sítě se Captur nabije za nějakých pět hodin.

Renault Captur E-Tech Plug-in 160 Renault Captur E-Tech Plug-in 160

Režim Pure Renaultu nejvíc sluší ve městě, tam je výkon elektromotoru dostatečný, navíc potěší svižnými a tichými rozjezdy. Mimo obce a ve vyšších rychlostech už elektromotor neutají svůj poněkud skromnější výkon. I proto zřejmě Captur E-Tech reaguje na sešlápnutí plynového pedálu citlivěji než ostatní plug-in hybridy, nechce vás nechat ve štychu, když potřebujete okamžitě zrychlit. Není potřeba překonat až “pojistku” pedálu, aby se do dění zapojil i spalovací motor, tady stačí méně důrazný pohyb pravé nohy. Hranici, za níž už se přidá spalovák, naznačuje digitální budík - elektrické síle patří jeho zelená část, takže pokud při akceleraci udržíte ručičku v zelené oblasti, pojedete jen na elektřinu.

Captur E-Tech umí fungovat také jako klasický hybrid, který si toky energií řídí sám. Rozjezdy tak v drtivě většině probíhají na elektřinu, teprve ve vyšší rychlosti se přidá jedna-šestka. Její nastartování probíhá klidně, a že opravdu běží, poznáte hlavně ve vyšších otáčkách.

Spotřeba v hybridním režimu pak závisí na stavu dobití baterie, profilu a délky trasy či rychlosti. Abych zjistil jak moc, jako vždy jsem podnikl dvě stejné trasy o délce 100 kilometrů. Poprvé s plně nabitým akumulátorem na startu, podruhé jsem vyrážel s nulovým dojezdem na elektřinu.

Cesta vedla mimo dálnice a přes několik obcí. Výsledkem prvního pokusu byla spotřeba 4,3 l/100 km. Palubní počítač pak hlásil také průměrnou spotřebu elektřiny 11,7 kWh/100 km.

U pokusu číslo dvě mi vyšla spotřeba 5,8 l/100 km a k tomu ještě 0,4 kWh/100 km. Samozřejmě jsem si zkusil také jízdu s vybitou baterií ve městě, výsledkem byl průměr 7,5 l/100 km. Čili bez dobíjení to dělá přibližně 1,6 až 2,1 Kč na kilometr. Ale tahle čísla berte spíš orientačně, jen jako podtržení známého faktu, že bez častého nabíjení plug-in hybrid nedává moc smysl.

A jak Captur E-Tech jezdí? Především ani ve sportovním režimu, v němž ze sebe všechno současně vydávají oba motory, to není žádný velký rychlík, což naznačuje i akcelerace z klidu na stovku za 10,1 sekundy. U pružného zrychlení z 60 km/h na 120 km/h ve sportovním módu jsem na telefonních stopkách naměřil asi 9 sekund, z 80 na 120 (což zhruba odpovídá předjížděcímu manévru) pak 6,6 sekundy.

Autu samozřejmě výrazně pomáhá přítomnost elektromotoru, jehož pomoc je zřetelná. Navíc přispívá k plynulému průběhu akcelerace.

Unikátní převodovka funguje hezky, svou práci dělá spolehlivě a řadí většinou hladce, skoro až neznatelně. Renaultu se povedlo také slušně nachystat brzdy, což u elektrifikovaných vozidel není vždy samozřejmé. Dávkování brzd je tak konzistentní a čitelné. Captur navíc přidává možnost brzdit přepnutím převodovky do režimu B, v němž auto výrazněji rekuperuje, což se projevuje “samovolným elektrickým” brzděním po sundání nohy z plynu. Pokud si na to zvyknete, tak si v některých situacích vystačíte bez brzdového pedálu.

Ve srovnání s plynovou verzí je už po prvních metrech znát, že plug-in váží o více než 200 kilogramů víc. V závislosti na výbavě to může být dokonce i více než 300 kg. Elektrifikovaný Captur nepůsobí tak lehkonoze, do rychlých změn směru ho musíte víc tlačit a je také cítit, že podvozek má s hmotou navíc dost práce. Možná proto mi E-Tech přišel ve srovnání s LPG “tužší”. Není ale prkenný, to ne, jízda je stále komfortní, na jistý, klidný a poddajný projev bez odskakování navíc dohlíží nová víceprvková zadní náprava, specialitka plug-in hybridu. Auto se ale nebojí ani rychlých zatáček, v nichž při svižném tempu působí neutrálně a jistě. V táhlých obloucích pomáhá i specifické rozložení hmotnosti s těžkou baterie umístěnou pod zadními sedadly - tedy nízko a před zadní nápravou.

Renault Captur TCe 100 LPG Renault Captur TCe 100 LPG

Závěr


Závěr

Obě “alternativní” verze Renaultu Captur mají něco do sebe. Pokud vás ale zajímají hlavně úspory, je provedení na LPG jasná výhra. Náklady na palivo jsou skutečně nízké, zástavba plynového systému navíc neznamená prakticky žádná omezení.

To plug-in hybrid je už z principu jistým kompromisem, který bude vyhovovat jen tomu, kdo má možnost auto pravidelně nabíjet.

V neprospěch Capturu E-Tech hraje také cena, která je o 170 tisíc (v případě akčního ceníku o 175 tisíc) korun vyšší než u druhého nejdražšího provedení TCe 140 EDC ve výbavě Intens. Nemůžu si pomoct, ale v českých podmínkách za stávající (ne)podpory elektrifikovaných vozidel vidím tenhle plug-in hlavně jako záležitost pro fanoušky elektrické budoucnosti. Nebo pro někoho, kdo prostě chce Captur na elektrických značkách.

Zato Captur na LPG mi z čistě racionálního pohledu dává smysl obrovský.

Renault Captur TCe 100 LPG

Nejlevnější verze modelu 425.000 Kč (Renault Captur TCe 90)
Základ s testovaným motorem 440.000 Kč (Renault Captur TCe 100 LPG)
Testovaný vůz bez příplatků 440.000 Kč (Renault Captur TCe 100 LPG)
Testovaný vůz s výbavou 496.500 Kč (Renault Captur TCe 100 LPG)

Plusy

  • Nízké náklady na palivo
  • Tovární zástavba LPG má spoustu výhod
  • LPG neomezuje vnitřní ani zavazadlový prostor
  • Zajímavý příplatek za LPG

Minusy

  • Nepřesná manuální převodovka
  • Nekonzistentní odezva motoru

Renault Captur E-Tech Plug-in 160

Nejlevnější verze modelu 425.000 Kč (Renault Captur TCe 90)
Základ s testovaným motorem 750.000 Kč (Renault Captur E-Tech Plug-in 160)
Testovaný vůz bez příplatků 750.000 Kč (Renault Captur E-Tech Plug-in 160)
Testovaný vůz s výbavou 782.000 Kč (Renault Captur E-Tech Plug-in 160)

Plusy

  • Při pravidelném nabíjení nízké náklady na provoz
  • Bohatá standardní výbava
  • Kultivovanost hybridního ústrojí

Minusy

  • Vysoká cena
  • Menší nádrž a menší zavazadlový prostor
Zobrazit celý článek
Stanislav Švarc
Diskuze (28)

Doporučujeme

Model Renault Captur TCe 100 LPG Renault Captur E-Tech Plug-in 160
Cena základní sestavy 440 000 Kč 750 000 Kč
Cena testované sestavy 496 500 Kč 782 000 Kč
Motor
Typ motoru: zážehový zážehový
Válce / ventily: 3 / 4 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 999 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 74 / 5000 68 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 170 / 2100 - 3500 144 / 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 173 173
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13 10.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.9 / 4.8 / 5.6 0 / 0 / 1.5
Spotřeba město/mimo/kombi (m3/100 km): 9 / 6.3 / 7.3 0 / 0 / 0
Emise CO2: 127 34
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 404 / 0 265 / 379
Objem nádrže (l): 48 39
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1316 / 435 1564 / 435
Rozměr pneu: 215/60 R17 215/60 R17
Renault Captur TCe 100 LPG
Renault Captur E-Tech Plug-in 160
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4227 4227
b) šířka (mm): 1797 1797
c) výška (mm): 1576 1576
d) rozvor (mm): 2639 2639
e) rozchod vpředu (mm): 1560 1560
f) rozchod vzadu (mm): 1547 1574
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 870 / 1110 870 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 575 / 810 575 / 810
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 940 940
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910 910
k) šířka vpředu (mm): 1415 1415
l) šířka vzadu (mm): 1415 1415
délka sedáku vpředu (mm): 520 520
délka sedáku vzadu (mm): 450 450
výška opěradla vpředu (mm): 605 605
výška opěradla vzadu (mm): 650 650
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano Ano
8. 2. 2021 11:58
Re: Tiež som riešil dilemu 1,5 DCI vs. 1.0 tce lpg
Musím souhlasit. Mám 1.0 tce lpg ještě syrový (3000 km). Hodně jezdím "kolem komína". Spotřeba v tomto režimu podle tankování 6,5 l LPG + necelý 1 l benzínu/100 km. Na 350 km trase benzín prakticky nula + LPG 7,5 l/100 km ve 3 lidech s plným kufrem, pár km dálnice, jinak silnice I. To vše v zimě a tedy na zimácích.
20. 12. 2020 06:37
Re: Captur PHEV
Toyota už před mnoha lety zjistila, že pro hybridní auto velikosti Priusu je optimálním motorem 1.8. Pro zvýšený Captur bude optimum někde kolem 2 litrů. Jenže Reault asi žádný takový motor nemá, tak tam z nouze dal trápicí se 1.6.
20. 12. 2020 06:34
Re: Na dlouhé štreky ....
A proč ne? Když jsem měl auto na LPG, tak jsem ročně najel 40 tkm. Běžná trasa měla něco přes 50 km. Jedinou nevýhodou bylo, že jsem musel tankovat dvakrát týdně. A když byl nějaká dopravdu dlouhá štreka, tak i dvakrát za den.
19. 12. 2020 21:41
Tiež som riešil dilemu 1,5 DCI vs. 1.0 tce lpg
Ale nakoniec to v Renaulte vyriešili sami - dci sa už objednať ani nedal.. Ale nechápem tej vami nameranej spotrebe LPG. Ja kvôli absencii palubného počítača som sa rozhodol sledovať si spotrebu dotankovaním. A aj keď viem, že pár km som najazdil na benzín (studené štarty), tak momentálne mi vychádza spotreba LPG 6,28 litra na 100 km. Čiže ako keby som na nafte jazdil za cca 3,8 litra na 100 km. A to tankujem relatívne drahý plyn od našej žlto-čiernej značky.. 0,6 EUR za liter.
19. 12. 2020 16:01
Re: Do města male jbenzín
Začíná to být zajímavé. Právě třeba nedávno zde testovaná motorizace 45e od BMW. Nedosáhne sice na podporu, ale jak Kesumb popisoval, má to do města velký smysl. Slabší 30e už na to dosáhne a taky zvládá i dálnici. Jezdím 540i a ta mi po Praze bere 13+/100 km. A popravdě na poskok pár km po kolonách mi ta Toyota slouží mnohem lépe.