Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Kiger je nové miniaturní SUV. Chystá se i na mezinárodní scénu

David Bureš David Bureš 29. 1. 2021 • 15:38
52
14
Zobrazit náhledy (52)
Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger Renault Kiger

Novinka Renaultu je malé SUV s délkou pod čtyři metry. Nabízena bude výhradně s benzinovými tříválci.

Malá SUV, tedy taková s délkou zhruba 4,2 metru jsou dnes v Evropě hitem, už léta jsou považována za nejrychleji rostoucí segment. Jenže zároveň se delší dobu mluví o tom, že SUV segmentu B časem doplní ještě menší modely. Jinde ve světě je už mají, jak dokazuje nově uvedený Renault Kiger, primárně vyvinutý pro indický trh, který však časem má dorazit i do dalších destinací.

To je totiž miniaturní SUV s délkou 3.991 mm, šířkou 1.750 mm, výškou 1.600 mm a rozvorem 2.500 mm. V Indii vyplňuje mezeru mezi ještě menším, jen 3.731 mm dlouhým crossoverem Kwid a modelem Duster. Tyto modely známe z evropské nabídky Dacie, první se tu bude prodávat v podobě elektromobilu Dacia Spring. Čtvrtým (a posledním) do party modelů Renault pro Indii je pak Triber, také jen čtyři metrů dlouhé auto, avšak s prostorem až pro sedm osob.

„Kiger kombinuje to nejlepší, co Renault nabízí: naše odborné znalosti v oblasti inovativních automobilů s kreativitou a hlubokými znalostmi potřeb zákazníků,“ prohlašuje o novince Fabrice Cambolive, senior viceprezident Renaultu pro prodej.

„Kiger má vzhled SUV kupé, ale jeho dlouhý rozvor slibuje skvělou obyvatelnost a prostor na palubě,“ doplňuje vedoucí designu skupiny Renault Laurens Van Den Acker. Odkazuje tím třeba na 405 litrů velký zavazadelník, který v segmentu nemá konkurenci. Bohatý vnitřní prostor přitom zajišťuje platforma CMFA+ sdílená s modelem Triber.

Design automobilu navazuje řešením přídě právě na Kwid. Také jako on má nízké světlomety a výraznou masku, zdůrazňující agilitu a robustnost auta. Koncová diodová světla ve tvaru písmena C zase mohou evokovat Captur. Styl přitom loni poprvé naznačil stejnojmenný koncept.

Koncepce kabiny pak dokazuje, že i v Indii už milují displeje. Na vrchu středového panelu je tak umístěna volně stojící dotyková obrazovka s úhlopříčkou osmi palců, kterou doplňuje sedmipalcový displej v přístrojovém štítu. Multimediální systém navíc zvládá zrcadlení funkcí chytrých telefonů díky Android Auto a Apple CarPlay, a to i bezdrátově.

Renault ale vyzdvihuje také praktičnost, v podobě vnitřních odkládacích prostorů o objemu až 29 litrů, které zahrnují držáky na litrové lahve, rozměrný prostor pod loketní opěrkou o objemu 7,5 litru nebo hned dvě schránky před spolujezdcem, z nichž ta spodní o objemu 10,5 litru velikostně o 30 % překonává konkurenci.

Motory budou v nabídce dva. Základ tvoří atmosférický benzinový tříválec o objemu jednoho litru, který je naladěn na 53 kW a 96 N.m. Alternativou k němu je pak přeplňovaná verze se 74 kW a 160 N.m. Obě varianty se standardně spoléhají na pětistupňový manuál, za příplatek je robotizovaný automat pro slabší derivát, respektive CVT pro turbo-litr.

Doporučujeme

Témata
30. 1. 2021 15:00
Re: Hezké...
Spredu to vyzerá ako Citroen, stačí vymeniť logo.
30. 1. 2021 14:42
Dilinovci...
"Kiger má vzhled SUV kupé..." - im už z tých kupé úplne zajebáva...
30. 1. 2021 14:39
Re: ....
:yes: Asi tak.
Avatar - twistedTSD
29. 1. 2021 21:18
Re: Kwid a toto jsou skutečně ekoauta
Wtf? Na občasnou delší cestu mi úplně v pohodě stačí obyčejný subkompakt.
Avatar - Blue Sun
29. 1. 2021 17:55
Re: Kwid a toto jsou skutečně ekoauta
Pořád to auto musí někdo vyrobit. Ale jo, když pojedu na jednu dovolenou ročně, pak nebudu kvůli tomu kupovat obří SUV. Jenže takovým způsobem cestuje minimum lidí a většina jezdí spíš častěji.