Renault Kiger je nové miniaturní SUV. Chystá se i na mezinárodní scénu
Novinka Renaultu je malé SUV s délkou pod čtyři metry. Nabízena bude výhradně s benzinovými tříválci.
Malá SUV, tedy taková s délkou zhruba 4,2 metru jsou dnes v Evropě hitem, už léta jsou považována za nejrychleji rostoucí segment. Jenže zároveň se delší dobu mluví o tom, že SUV segmentu B časem doplní ještě menší modely. Jinde ve světě je už mají, jak dokazuje nově uvedený Renault Kiger, primárně vyvinutý pro indický trh, který však časem má dorazit i do dalších destinací.
To je totiž miniaturní SUV s délkou 3.991 mm, šířkou 1.750 mm, výškou 1.600 mm a rozvorem 2.500 mm. V Indii vyplňuje mezeru mezi ještě menším, jen 3.731 mm dlouhým crossoverem Kwid a modelem Duster. Tyto modely známe z evropské nabídky Dacie, první se tu bude prodávat v podobě elektromobilu Dacia Spring. Čtvrtým (a posledním) do party modelů Renault pro Indii je pak Triber, také jen čtyři metrů dlouhé auto, avšak s prostorem až pro sedm osob.
„Kiger kombinuje to nejlepší, co Renault nabízí: naše odborné znalosti v oblasti inovativních automobilů s kreativitou a hlubokými znalostmi potřeb zákazníků,“ prohlašuje o novince Fabrice Cambolive, senior viceprezident Renaultu pro prodej.
„Kiger má vzhled SUV kupé, ale jeho dlouhý rozvor slibuje skvělou obyvatelnost a prostor na palubě,“ doplňuje vedoucí designu skupiny Renault Laurens Van Den Acker. Odkazuje tím třeba na 405 litrů velký zavazadelník, který v segmentu nemá konkurenci. Bohatý vnitřní prostor přitom zajišťuje platforma CMFA+ sdílená s modelem Triber.
Design automobilu navazuje řešením přídě právě na Kwid. Také jako on má nízké světlomety a výraznou masku, zdůrazňující agilitu a robustnost auta. Koncová diodová světla ve tvaru písmena C zase mohou evokovat Captur. Styl přitom loni poprvé naznačil stejnojmenný koncept.
Koncepce kabiny pak dokazuje, že i v Indii už milují displeje. Na vrchu středového panelu je tak umístěna volně stojící dotyková obrazovka s úhlopříčkou osmi palců, kterou doplňuje sedmipalcový displej v přístrojovém štítu. Multimediální systém navíc zvládá zrcadlení funkcí chytrých telefonů díky Android Auto a Apple CarPlay, a to i bezdrátově.
Renault ale vyzdvihuje také praktičnost, v podobě vnitřních odkládacích prostorů o objemu až 29 litrů, které zahrnují držáky na litrové lahve, rozměrný prostor pod loketní opěrkou o objemu 7,5 litru nebo hned dvě schránky před spolujezdcem, z nichž ta spodní o objemu 10,5 litru velikostně o 30 % překonává konkurenci.
Motory budou v nabídce dva. Základ tvoří atmosférický benzinový tříválec o objemu jednoho litru, který je naladěn na 53 kW a 96 N.m. Alternativou k němu je pak přeplňovaná verze se 74 kW a 160 N.m. Obě varianty se standardně spoléhají na pětistupňový manuál, za příplatek je robotizovaný automat pro slabší derivát, respektive CVT pro turbo-litr.