Renault Master E-Tech dostal větší baterii, dojezd vzrostl o 68 %
Elektrický Master konečně nabídne zajímavější dojezd, pořád však nejde o žádného velkého dálkaře.
Automobilka Renault se vrhla do segmentu čistě elektrických užitkových vozidel již před lety a jejich nabídku postupně rozšiřuje. Její největší zástupce v tomto segmentu, Renault Master E-Tech, nicméně poměrně dlouho trpěl opravdu zoufale omezeným dojezdem.
Pod jeho karoserií se totiž ukrývala baterie z původního Renaultu Zoe, která má kapacitu pouze 33 kWh. Reálným dojezdem 120 km přitom podobně velká dodávka nejspíš nikoho neuhranula. Koncem loňského roku ale automobilka konečně oznámila příchod větší baterie, která se na trhy měla dostat v polovině letošního roku.
Jak přitom nedávno upozornili zahraniční kolegové, Renault dopřál modelu Master E-Tech baterii, která má mít kapacitu až 52 kWh. Opět jde o baterii převzatou z modelu Zoe, který s ní dokáže nabídnout dojezd přes 380 km. U podstatně většího modelu Master ale baterie podle dostupných informací nabídne dojezd „pouze“ cca 203 kilometrů (dle WLTP).
Nová baterie váží 350 kilogramů a má shodné rozměry jako starší verze, takže nijak neomezí nákladový prostor. Kromě zvýšení kapacity přitom k prodloužení dojezdu přispívá také regenerativní brzdění, nižší odpor pneumatik nebo ECO jízdní režim. Navíc se nová baterie také rychleji nabijí.
Při využití nabíječky o výkonu 22 kW trvá nabití z 20 na 80 procent cca 90 minut, při připojení do Wallboxu o výkonu 7 kW se bavíme o 5 hodinách a při využití standardní domácí zásuvky o 10 hodinách nabíjení. Baterie přitom napájí elektromotor o výkonu 57 kW (78 k) s nejvyšším točivým momentem 210 Nm.
Ve srovnání s původní baterií jde samozřejmě o výrazné zlepšení, podle automobilky až o 68 procent. Konkurence ovšem nespí a například Ford E-Transit slibuje dojezd na jedno nabití přes 300 kilometrů. Sluší se ovšem dodat, že Master E-Tech je skutečným velikánem.
Vůz je na britském trhu, odkud pochází nejnovější informace, dostupný v karosářských provedeních Panel Van, Chassis Cab a Platform Cab, přičemž nejvyšší hmotnost je vždy až 3500 kg. Ve verzi Panel Van nabízí vůz nosnost 1420 kg a až 13 metrů krychlových prostoru, zatímco Platform Cab uveze náklad až o hmotnosti 1.664 kilogramů.
Standardní výbava na britském trhu přitom zahrnuje klimatizaci, zadní parkovací senzory, hill-assist a automatická světla i stěrače. Ve vyšší výbavě nechybí dokonce ani komfortní odpružené sedadlo či asistent pomáhající zvládnout boční vítr.
Vylepšený Renault Master E-Tech by se měl na britském trhu objevit během srpna, přičemž dodávky prvních kusů se očekávají v září. Cena pak startuje od 45.160 liber (cca 1.300.500 Kč), nicméně bavíme se o částce bez daně a po započtení pobídky. V nabídce českého zastoupení zatím (podle webových stránek) zůstává verze s dojezdem pouze 120 km za cenu od 1.435.000 Kč (bez DPH).