Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Master E-Tech dostal větší baterii, dojezd vzrostl o 68 %

Ondřej Mára
Diskuze (22)

Elektrický Master konečně nabídne zajímavější dojezd, pořád však nejde o žádného velkého dálkaře.

Automobilka Renault se vrhla do segmentu čistě elektrických užitkových vozidel již před lety a jejich nabídku postupně rozšiřuje. Její největší zástupce v tomto segmentu, Renault Master E-Tech, nicméně poměrně dlouho trpěl opravdu zoufale omezeným dojezdem.

Pod jeho karoserií se totiž ukrývala baterie z původního Renaultu Zoe, která má kapacitu pouze 33 kWh. Reálným dojezdem 120 km přitom podobně velká dodávka nejspíš nikoho neuhranula. Koncem loňského roku ale automobilka konečně oznámila příchod větší baterie, která se na trhy měla dostat v polovině letošního roku.

Jak přitom nedávno upozornili zahraniční kolegové, Renault dopřál modelu Master E-Tech baterii, která má mít kapacitu až 52 kWh. Opět jde o baterii převzatou z modelu Zoe, který s ní dokáže nabídnout dojezd přes 380 km. U podstatně většího modelu Master ale baterie podle dostupných informací nabídne dojezd „pouze“ cca 203 kilometrů (dle WLTP).

Nová baterie váží 350 kilogramů a má shodné rozměry jako starší verze, takže nijak neomezí nákladový prostor. Kromě zvýšení kapacity přitom k prodloužení dojezdu přispívá také regenerativní brzdění, nižší odpor pneumatik nebo ECO jízdní režim. Navíc se nová baterie také rychleji nabijí.

Při využití nabíječky o výkonu 22 kW trvá nabití z 20 na 80 procent cca 90 minut, při připojení do Wallboxu o výkonu 7 kW se bavíme o 5 hodinách a při využití standardní domácí zásuvky o 10 hodinách nabíjení. Baterie přitom napájí elektromotor o výkonu 57 kW (78 k) s nejvyšším točivým momentem 210 Nm.

Video se připravuje ...

Ve srovnání s původní baterií jde samozřejmě o výrazné zlepšení, podle automobilky až o 68 procent. Konkurence ovšem nespí a například Ford E-Transit slibuje dojezd na jedno nabití přes 300 kilometrů. Sluší se ovšem dodat, že Master E-Tech je skutečným velikánem.

Vůz je na britském trhu, odkud pochází nejnovější informace, dostupný v karosářských provedeních Panel Van, Chassis Cab a Platform Cab, přičemž nejvyšší hmotnost je vždy až 3500 kg. Ve verzi Panel Van nabízí vůz nosnost 1420 kg a až 13 metrů krychlových prostoru, zatímco Platform Cab uveze náklad až o hmotnosti 1.664 kilogramů.

Standardní výbava na britském trhu přitom zahrnuje klimatizaci, zadní parkovací senzory, hill-assist a automatická světla i stěrače. Ve vyšší výbavě nechybí dokonce ani komfortní odpružené sedadlo či asistent pomáhající zvládnout boční vítr.

Vylepšený Renault Master E-Tech by se měl na britském trhu objevit během srpna, přičemž dodávky prvních kusů se očekávají v září. Cena pak startuje od 45.160 liber (cca 1.300.500 Kč), nicméně bavíme se o částce bez daně a po započtení pobídky. V nabídce českého zastoupení zatím (podle webových stránek) zůstává verze s dojezdem pouze 120 km za cenu od 1.435.000 Kč (bez DPH).

Ondřej Mára
Diskuze (22)

Doporučujeme

20. 7. 2022 17:00
Re: Mi by to stačilo, ale ta cena
ano, měla být, ano, ještě není, pracuje se na tom. všechno vím. protože píšu "bude".
Avatar - speedfred
20. 7. 2022 15:21
Re: Mi by to stačilo, ale ta cena
To by musela byť na to nejaká dotácia.
20. 7. 2022 14:05
Re: Mi by to stačilo, ale ta cena
A taky aktuálně jezdí za půlku. S dotaci a bez DPH už to bude zajímavé
20. 7. 2022 14:04
Re: Re: Re: Re: Debilita v přímém přenosu.
Pjotr u tebja net vkus ?
Kks nechat si šít na míru, to asi nepotrebuju, ale zase bez zkoušení z obrázku objednávat… to je taky dost zvláštní.
A stačí jen srovnat Nike a Adidas, úplně jinak rozměrově ačkoliv čísla stejný
20. 7. 2022 07:50
Re: Re: Re: Re: Debilita v přímém přenosu.
:yes: :D