Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Twingo (2012): Technika a nové fotografie

David Bureš
Diskuze (61)
Modernizované Twingo bude dostupné se třemi zážehovými a dvěma vznětovými motory.

Renault začne na počátku roku 2012 prodávat modernizované Twingo, ještě předtím však zveřejnil jeho technické údaje a nové fotografie. Cílem designérů při modernizaci Twinga bylo posilnění jeho zábavné, pestré a přátelské povahy.

Díky upravené přídi modernizované Twingo narostlo o 87 mm na 3.687 mm. Ostatní rozměry zůstaly beze změn, malý Renault je široký 1.654 mm a vysoký 1.470 mm, rozvor činí 2.367 mm. V nabídce zůstává jediná třídveřová karosářská varianta.

Faceliftované Twingo bude prodáváno se třemi zážehovými a dvěma vznětovými motory. Základem je i nadále 1,2 16V (55 kW/107 Nm). Silnější 1,2 TCe nabídne 75 kW v 5500 min-1 a 155 Nm v 3500 min-1.

Na jaře 2012 dorazí modernizované Twingo R.S., poháněné i nadále atmosférickou jednotkou 1,6 16V o výkonu 98 kW v 6750 min-1 a točivém momentu 160 Nm v 4400 min-1. Tento hot-hatch však bude mít upravený nárazník, evokující přední spoiler monopostů formule 1. V nabídce rovněž zůstane Twingo Gordini, které bude možné si pořídit v modré Malta, bílé Glacier, černé Pearlescent, nebo červené Vif.

Nabídku turbodieselů tvoří dvě výkonové varianty motoru 1,5 dCi. Slabší dává 55 kW v 4000 min-1 a 180 Nm při 1750 min-1, silnější disponuje výkonem 63 kW v 4000 min-1 a točivým momentem 200 Nm při 1750 min-1. V kombinovaném cyklu je jejich udávaná spotřeba paliva 3,4 l/100 km.

Všechny motory spolupracují s pětistupňovým manuálem, základní 1,2 16V je možné pořídit i s robotizovanou převodovkou Quickshift o stejném počtu převodových stupňů.

Nabídka barev je v případě verze R.S. nově rozšířena o odstíny Fuchsie, Yellow Siruis a Blue Bermudes. Design kol je možné vybírat z 24 provedení. Součástí modelové řady je rozšířená nabídka polepů karoserie, které posilují individualizaci. Na vybraných trzích si zákazníci budou moci pořídit elektricky ovládanou panoramatickou střechu z tkaniny, skleněná panoramatická střecha v příplatkové výbavě rovněž zůstane.

Rovněž interiér bude možné si individualizovat. Například výdechy klimatizace mohou být leskle černé, modré, zelené, nebo v odstínu nazvaném Medium Tropical Gunmetal. Renault slibuje, že kvalita zpracování vnitřku se po faceliftu zlepší.

Aktuální generace Twinga se vyrábí od roku 2007 ve slovinské továrně v Novom Meste. Od té doby Renault prodal skoro 650 tisíc těchto minivozů.

Renault Twingo (2012) - technické údaje
Motor1,2 16V1,2 16V1,2 Tce1,6 16V Renault Sport1,5 dCi1,5 dCi
Převodovka5M5Quickshift5M5M5M5M
Zdvihový objem [cm3]114911491149159814611461
Válce/ventily4/44/44/44/44/24/2
Největší výkon [kW/min-1]55/550055/550075/550098/675055/400063/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]107/4250107/4250155/3500160/4400180/1750200/1750
Max. rychlost [km/h]170172189201170185
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,313,69,88,713,511,2
Komb. spotřeba [l/100 km]5,15,65,76,73,43,4

David Bureš
Diskuze (61)
5. 12. 2011 18:48
Základní 1.2 55 kW je super
Vidím tu v diskusi názory, že Renaultu chybí něco jako je tříválcový litrový motor. Nemyslím si to, Renault to má zmáknuté dobře. Twingo s motorem 1149 ccm 55 kW spotřebou nijak nevybočuje z kategorie stejně velkých aut, nakonec je to víc o hmotnosti a velikosti auta, dokonce myslím, že se na spotřebě víc projeví i šířka pneu než těch pár kubických centimetrů. Ještě důležitější věc je, že tento základní čtyřválec můžou dělat v mnohem větších sériích a tedy levněji, všimněme si, že ani jeho slabší verze s osmiventilovou hlavou se už nedělá, zřejmě proto, že bylo levnější vyrobit milion šestnáctiventilových hlav než 500000 16V a 500000 8V. A úspory ve výrobních (i servisních!) nákladech jdou dál, Renault uvádí, že většina dílů je společných i s verzí TCe. Teď pro lepší představu o množství vyrobených 1.2 55 kW seznam modelů, do kterých ho aktuálně dávají: Twingo, Thalia, Clio (i Clio Grand Tour, i výběhové Clio Storia), Grand Modus, Dacia Logan sedan, Dacia Sandero. Mě tato strategie přijde velmi logická, dělat jen pro Twingo nějaký litrový tříválec by toto miniauto především prodražilo, a ještě by to bylo slabší a méně kultivované. Možná by se ušetřilo nějaké to deci paliva při jízdě pomalu po městě (mimo město kolem 90 km/h už dokonce spíš naopak), ... a to by za to rozhodně nestálo.
3. 12. 2011 15:52
Re: Jeden rozdíl oproti Up a Citigo
no pragmaticky,po meste behat par km s dízlom...hlavne v zime,nie je moc ekonomické...navyse je to cca 1500eur navyse,to by robilo z tohto auta uz cenu z nizsej strednej triedy,ale i tak,mozno po testovani v UPe to daju aj na low end CITI
3. 12. 2011 10:55
Re: facelift
rovnako ako ty teraz ,že? ;-)
3. 12. 2011 09:53
Re: Jeden rozdíl oproti Up a Citigo
Řekl bych, že pro auto do města je litrová atmosféra dostačující. Spíše mě překvapuje, že Renault montuje do Twinga tak výkonné motory. Kdo si do takového auto koupí šestnáctistovku nebo přeplňovanou dvanáctistovku ? Nikdo.
Avatar - Ada je zase tady
3. 12. 2011 00:28
Velezrůdný interiér
To snad ani není možné, aby někdo navrhnul takovou palubku. To ten dotyčný musel brát LSD nebo nějaké podobné svinstvo :no: :no: :no: