Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda bude v ČR vyrábět nový model A-Entry i pro SEAT

Ondřej Láník
Diskuze (11)
Prodej nové rodinné Škody by měl začít v roce 2012. Příští rok dorazí i zcela nová generace Škody Octavia.

Podle informací serveru Novinky.cz se má nástupce Octavie Tour vyrábět v Mladé Boleslavi, stejně jako jeho značková varianta s logem SEATu. Podle Novinek se vůz začne prodávat v listopadu 2012. Mělo by jít o vůz s karoserií sedan, příchod praktičtějšího kombi údajně není stále jistý.

Levný kompaktní model českého původu se objevil před časem na prvních špionážních fotografiích na indickém webu Velociti Magazine.

Podle zdrojů v indickém zastoupení Škoda Auto se nový model bude jmenovat Škoda Rapid – alespoň tedy v Indii (např. Octavia se zde prodává jako Škoda Laura). Vůz na platformě SK251 má být odvozen od Volkswagenu Vento/Polo sedan (VW251) a dostane i sesterský model s názvem SEAT Toledo.

Nový model bude určen pro všechny trhy, kde je Škoda zastoupena. Kromě Indie má najít uplatnění především v Rusku a v Číně. Prodávat se ale bude i v Evropě, kde vyplní mezeru mezi modely Fabia a Octavia. Díky nižší pořizovací ceně a orientaci na praktické využití se fakticky stane nástupcem Octavie Tour.

Ondřej Láník
Diskuze (11)
Avatar - Righ
30. 6. 2011 23:06
Re: Mezera???
Tlaceny - netlaceny, oktavka je zkratka nizsi stredni, neb je stavena na platforme pro nizsi stredni a vzdycky byla. Tecka. Az VW najede na plne modularni system a platformy de facto prestanou existovat, bude ta kategorizace tezsi, neb se skoro vsechny tridy budou navzajem prolinat. Pak se muzem ridit treba rozvorem, delkou, tradici a nebo taky vubec nicim, coz by bylo vubec nejlepsi, neb v realu se jednotlivymi izolovanymi tridami zabyva malokdo a kazdy spis napric tridami kouka, jakou nejlepsi nabidku dostane za svoje penize.

Neco jinyho je skutecnost, ze Skodovka v podelnym smeru svoje auta protahuje o neco vic, nez je bezny, coz je u oktavky ve srovnani s tridni konkurenci jeste zdurazneny tim, ze temer jako jedina ma stupnovitou zad. Jako takova pak v zaplave hatchbacku pusobi dospeleji a reprezentativneji, coz u nekoho muze vyvolat mylnej dojem, ze je to nejaka podvyzivena stredni trida.

Osobne mimochodem nemam se skodovackou strategii "pul cisla navic" problem a nepovazuju ji za tlaceni se nekam, kam dotycny vozy nepatri. Navic v pripade Superbu naopak snahy o razeni do vyssi stredni, ktery byly slyset hlavne pri uvedeni prvni generace, zcela utichly (nakonec dneska jsou tihle strednetridni mastodonti v podstate normou - viz Mondeo nebo Insignie).
Avatar - Hammunasakra
30. 6. 2011 21:28
Re: Mezera???
MÝLÍTE se! Ona už současná Octavia (a vlastně i Superb) jsou trochu "tlačeny" výš, ale s příchodem příštích generací to tak bude už ZCELA. Octavia bude mít sice stále stejnou techniku, ale díky o něco delšímu rozvoru bude OPRAVDU presentována jako plnohodnotná střední třída (a Superb jako vyšší střední) - ohne legrace! ;-\
Avatar - Righ
30. 6. 2011 20:55
Re: Mezera???
A-entry nebude urcena k zaplneni nejaky tridni mezery - oktavka samozrejme dal zustane tam co vzdycky (tj. nizsi stredni), stejne tak jako Superb (stredni). A-entry je podle vseho nizkonakladovej model urcenej predevsim na vyplneni cenovy diry, kterou obsazujou auta jako Logan nebo Thalie. Zaroven je vysoce pravdepodobny, ze rozmerove na tom bude podobne jako vyse zmineny konkurenti, tj. nekde na spodnim okraji dnesni nizsi stredni.
30. 6. 2011 15:36
Re: Mezera???
Jasně. To bylo ironicky. V živitě bych octavku nedal do střední třídy. Tady jde o to, že Škoda se snaží vytvoři nižší nižší střední třída.
30. 6. 2011 12:44
Re: Mezera???
Malé vodítko, kam vůz patří, dává rozvor, tak nechte Octavii v klidu v nížší střední třídě.