Škoda Citigo: První vůz vyroben

Sedmý (resp. osmý, počítáme-li Octavii Tour zvlášť) model automobilky Škoda se nyní začal vyrábět, na náš trh se první vozy dostanou ještě v průběhu letošního roku. Prozatím jen jako třídveřová verze, pětidveřové provedení bude dle Rudolfa Dreithalera k mání až v roce 2012. To začne Škoda nabízet svůj nejmenší model i na dalších evropských trzích.
Ředitel automobilky, Winfried Vahland dodává: "Citigo je ústředním stavebním kamenem naší růstové strategie. S tímto automobilem zahájíme v Evropě naši modelovou ofenzívu. Otevře nám v Evropě důležitý segment malých vozů." Jak úspěšné bude Citigo v Česku není lehké předpovědět, klíčová bude pro našince hlavně základní cena. Ta by, v souladu s cílením vozu i na mladé lidi, neměla v základní výbavě Active (další stupně jsou Ambition a Elegance) být příliš sebevědomá; připomeňme že nejlevnější Fabia je nyní k mání za 199.900,- Kč. Cenu pro český trh se dozvíme v příštích dnech.
Pan Vahland k tomu říká: „Sledujeme rostoucí poptávku po malých automobilech s nízkou spotřebou, atraktivní cenou a příznivými provozními náklady. Tomuto vývoji jde Škoda vstříc novým malým vozem. Ten otevírá novou vstupní bránu do světa značky Škoda a zaujme spoustu zákazníků především na našich evropských trzích.“
Citigo klade důraz i na bezpečnost. Poprvé je ve voze značky Škoda použit boční airbag Head-Thorax s funkcí ochrany hlavy pro řidiče a spolujezdce, který spolu s dalšími prvky tvoří ve své třídě příkladný bezpečnostní paket. Aktivní bezpečnost podstatně zlepšuje také nový brzdový asistent „City Safe Drive“. Systém se automaticky aktivuje při rychlostech pod 30 km/h a laserovým senzorem registruje nebezpečí kolize. Citigo je společně s modelem Up! aktuálně jediným vozem v segmentu malých vozů s funkcí nouzového brzdění.
Po uvedení modelu Citigo na trh budou na výběr dva nové tříválcové benzinové motory: oba mají objem 1,0 litru a výkon 44 kW/60 k, resp. 55 kW/75 k. V úsporné variantě Green tec činí průměrná spotřeba 4,2 l/100 km, resp. 4,3/100 km. Spotřeba běžné verze činí u 44 kW motoru 4,5 l/100 km, agregát o výkonu 55 kW spotřebuje 4,7 l/100 km.