Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia Monte Carlo: Sportovní vizáž se představuje na prvních skicách

Stanislav Kolman
Diskuze (6)

Ani čtvrtá generace Fabie nezůstane ochuzena o sportovně střižené provedení Monte Carlo. Škoda na jeho premiéru láká prvními skicami.

První Škoda Fabia Monte Carlo se představila před jedenácti lety v druhé generaci. Od počátku se vyznačuje sportovnějším kabátkem, který má v případě čtvrté generace umocňovat série černých prvků na karoserii. Změny se však dotýkají i interiéru.

Skica ukazuje, že černé provedení dostává maska chladiče, stejně jako spodní hrana spoileru na specifickém předním nárazníku s velkým otvorem pro přívod vzduchu. Černě lakovaný je rovněž difuzor na přepracovaném zadním nárazníku a nápis na pátých dveřích, stejně jako kryty vnějších zpětných zrcátek, lišty kolem bočních oken, boční prahy a zadní spoiler. Na předních blatnících pak najdeme plakety Monte Carlo.

Video se připravuje ...

Výškově nastavitelná sportovní sedadla mají integrované opěrky hlavy, tříramenný multifunkční sportovní volant zase nese označení Monte Carlo. Kožené čalounění volantu, páku ruční brzdy a řadicí páku zdobí černé prošívání. Výčet inovací sportovně se tvářící verze zahrnuje výrazné červené akcenty na potazích sedadel či přístrojové desce.

Škodovka zatím nespecifikovala, kdy přesně se Fabia Monte Carlo představí světu. Protože už ale zahájila poodhalování v podobě oficiálních skic, premiéra nebude daleko. Brzy tak doplní modely Scala a Kamiq, které se plaketkami Monte Carlo honosí jako jediné z aktuálních škodovek.

Stanislav Kolman
Diskuze (6)

Doporučujeme

3. 2. 2022 08:33
Re: Monte Carlo?
Tie predaje malých kombi boli v Európe fakt nízke. Nedávno som videl čísla C segmentu piatich najsilnejších trhov Európy a bol som dosť prekvapený, že aj tam majú kombi dosť malý podiel a nedá sa povedať, že by ich v ponuke bolo málo.

Je to samozrejme spôsobené popularitou SUV, ale teda nie tak, že by nasilu nahrádzali kombíky pomocou SUV. Presný podiel ti nepoviem v tom C segmente, ale vychádzalo to nejak tak, že 54 percent tvorili SUV, 30 hatchbacky a len nejakých 9 percent kombi, zvyšok ostatné karosárske verzie.

U nás by ten pomer vyzeral inak, ale to nie je smerodajné. Fabia Combi podľa mňa nebola stratová, ale keď príde rozhodovanie, či výrobné kapacity má napĺňať ona alebo Kamiq, tak odpoveď je jasná. A to sa aj na Slovensku za rok predalo viac Kamiqov než Fabií Combi. V každom prípade týmto krokom a už len dopredajom Combi Tour Fabia minimálne u nás končí ako jednotka v predajoch.
2. 2. 2022 21:05
Re: Monte Carlo?
Ako vieš, že to bol finančný prepadák? Máš nejaké čísla, koľko na nich prrobili? Možno im len nezarobil až toľko, koľko čakali. ;-) Lenže malé kombíky zmizli z trhu úplne. Bolo ich na trhu docela dosť, zrazu nie je žiadny. Teraz, keď autá enormne zdražujú, by malý kombík nemusel byť zlým nápadom - ani v tejto triede to už nie je malé auto, a voči kombíkom o segment vyššie by bolo aj o kus lacnejšie.
Avatar - petr petrumr
2. 2. 2022 20:13
Re: Monte Carlo?
nemáš pravdu, kombík se u nové nevyrábí neboť není zájem, už předešlá byl finanční propadák stejně jak scala. Akční model je nic nestojí, ale dvojí karoserie stejného modelu ano.
2. 2. 2022 19:56
Re: Monte Carlo?
Radšej mali spraviť pekný kombík, potom by všelijaké akčné modely ani neboli potrebné. Predávalo by sa to jak teplé rožky.
Avatar - petr petrumr
2. 2. 2022 16:10
fajn
Třeba toyota značí GR SPORT-model jako výbavu a když začne, tak žádný ejkle kejkle a rovnou dá ceník. Obvykle je ten GR SPORT zvýhodněn cenou i výbavou a nejedná se o praktické zdražení, tak uvidíme jak fabia vyjde cenově a jestli si fanoušci nebudou kupovat jen tu plaketku.