Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Fabia prozrazuje české ceny: Zdražila, ale má více výbavy

Stanislav Kolman
Diskuze (44)

Společně s oficiálním odhalením čtvrté generace Fabie prozradila mladoboleslavská automobilka i první české ceny.

Pokud jste četli hlavní článek věnovaný čtvrté generaci Fabie, určitě už dobře víte, že pro tuzemské zákazníky bude dostupná ve výbavových stupních Ambition, Style a Monte Carlo. Poslední jmenovaná dorazí v průběhu roku 2022, na výběr teď tedy zůstává ze dvou variant.

Z palety totiž zcela zmizelo cenově dostupné „holátko“ v podobě verze Active, které u třetí generace srazilo cenu motorizace 1.0 MPI/44 kW pod 280.000 Kč.

Slabší verze agregátu 1.0 MPI (posílená na 48 kW) je však nově určena výhradně výbavovému stupni Active, takže se u nás nabízet nebude. Zákazníci tak mohou sáhnout až po silnějším provedení s 59 kW.

Ve výbavě Ambition vůz startuje na částce 329.900 Kč a součástí jsou plně diodové světlomety, přední mlhovky, bluetooth připojení, udržování jízdního pruhu, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizace či výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce.

Více fotografií včetně pohledu do zákulisí premiéry najdete na našem Instagramu @auto.cz!

Video se připravuje ...

Dražší, ale více výbavy

Vyšší verze Style startuje na 359.900 Kč a výbavu obohacuje o litá kola, multifunkční volant, ambientní osvětlení, vkládané koberečky vpředu i vzadu, asistent rozjezdu do kopce, světelný a dešťový senzor, zadní parkovací senzory, elektrické ovládání zadních oken, loketní opěrku s boxem, tempomat s omezovačem rychlosti či lepší multimediální systém s 8palcovou obrazovkou a šesti reproduktory.

Na papíře je tedy nová Fabia dražší než její předchůdkyně, Škodovka však upozorňuje, že novinka je výrazně lépe vybavenější. Demonstruje to na motorizaci 1.0TSI (70 kW), kde třetí generace v provedení Active vyšla na 314.900 Kč a nový Ambition stojí 349.900 Kč.

Novinka je tedy o 35.000 Kč dražší, zároveň má ale navíc výbavu v hodnotě 39.700 Kč (namátkou hlídání jízdního pruhu, bluetooth, přední mlhovky, front assist atp.).

Sportovně střižené Monte Carlo dorazí v průběhu roku 2022. Souběžně s novou generací Fabie pokračuje prodej dosavadního kombi pod označením Tour. Nabízí se výhradně s motorem 1.0 TSI o síle 70 kW s pětistupňovou manuální převodovkou, případně sedmistupňovým DSG.

Tady přijde základ na 329.900 Kč. Nový kombík se představí příští rok, na silnice se ale nejspíš dostane až roku 2023. Kompletní ceník se odhalí v létě, kdy také odstartuje předprodej.

Stanislav Kolman
Diskuze (44)

Doporučujeme

12. 5. 2021 13:04
Re: Takže 350?
Ono těžko říci, co by mělo stát auto C-segmentu či B-segmentu, když se ty nám ty velikosti v rámci vývoje tak nějak nedrží. Jinak řečeno čtyřkový Golf je menší, než čtyřková Fábie. A nejsem si jist, zda Golf IV v roce 1997 stál okolo 320.000 (i s tehdejší výrazně nižší úrovní platů) - co jsem dohledal, tak např. 1,8 20V byla od půl milionu.
7. 5. 2021 05:34
Re: Fabia vs Dacia
Tvůj příspěvěk naprosto nechápu. Očividně nechápeš, co je a k čemu je nepřímovstřik dobrý, kolik mi to LPG za 15 let ušetří financí a o místu a sedadlech v autě napíšeš "pravděpodobně". K tomu ještě uvádíš, že se snažím něco dokazovat. Právě naopak. Je mi úplně jedno, co si o mě kdo myslí a proto bych dal přednost dacii a neměl bych s tím žádný problém. Očividně jsi to pochopil úplně obráceně.
Avatar - Otrava
6. 5. 2021 23:39
Re: Fabia vs Dacia
Mě to přijde hloupé, řešit Fábii vs Sandero jako věc dokazování něco ostatním. Pokud chci auto na běžné pohrkávky, můžu ušetřit a koupit jednodušší a levnější verzi Sandera bez LPG. S ním a trochu rozumnou výbavou se člověk blíží Fábii. Ta je pravděpodobně uvnitř větší, s lepším podvozkem a odhlučněním (test ukáže, ale když přihlédnu k testům Pola...) a nedal bych moc za to, že sedadla budou pravděpodobně o něco pohodlnější. Takže hlavně delší cesty ve Fábii budou mnohem pohodlnější. Co to má společného s dokazováním něco někomu? .)
Avatar - twistedTSD
5. 5. 2021 23:15
Re: Hmm výbava navíc
Asi nechápu pointu. Jasně, že potřebují zdražit a obhájit to výbavou, která je nákladově vyjde levněji, dělají to všichni včetně Swiftu, který je mnohem, mnohem menší.
Avatar - twistedTSD
5. 5. 2021 23:13
Re: Fabia vs Dacia
Já jsem taky pragmatik. Před lety jsem boural a odešel po svých, v minulém Sanderu bych tehdy nejspíš sedět nechtěl.