Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Karoq 1.6 TDI DSG – Může vůbec zklamat?

Martin Machala Martin Machala 10. 11. 2017 • 06:21
43
216
Zobrazit náhledy (43)
suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy
S větším kodiaqem se Škodovka trefila, podobný úspěch se tak nějak všeobecně očekává i od dalšího SUV s písmenem q v názvu. Může být karoq neúspěšný?


Design, interiér


Otázka z titulku je rozhodně na místě. Boom kategorie SUV zatím trvá a nevypadá to, že by měl v dohledné době skončit. Kodiaq je na dlouhé měsíce dopředu vyprodaný a jak jste si už několikrát na Auto.cz přečetli, Seat Ateca je parádní auto. A Škoda Karoq je plus minus Seat Ateca. Zeptám se tedy ještě jednou – může nový karoq zklamat?

Výchozí pozici má vynikají, na pár věcí ale zvědavý jsem. Třeba na šestnáctistovku TDI, která mě v koncernových modelech vytrvale zklamává. I když zde, v testovaném případě, je zkombinovaná s dvouspojkou DSG (suchá sedmistupňová verze), což bývá ta lepší možnost (jenom pětistupňový manuál má dávno patřit historii a v karoqu naštěstí opravdu už patří). A pak taky jízdní komfort. Kolega Vaculík sice na nastavení naší dlouhodobé atecy nedávno napsal chvalozpěv (tuhý podvozek na nerovnostech neodskakuje a od vyšších rychlostí výborně filtruje nerovnosti), já bych si však alespoň o kousek komfortnější projev představit dokázal. A testovaný karoq, který do redakce dorazil s s ještě docela rozumnými sedmáctipalcovými koly, bude mít kvůli jednoduché zadní nápravě s rozbitými silnicemi možná ještě těžší úlohu než naše víceprvková ateca. Složitější a samozřejmě dražší nápravu najdeme jenom u karoqu s dvoulitrovým TDI a pohonem všech kol (i předokolka 2.0 TDI 110 kW dostala klikovou nápravu s vlečenými rameny).

Jak poznat karoq…

Nedávno jsem v redakčních podzemních garážích mířil ke „své“ bílé atece, zaparkované na tradičním místě. Vzal jsem za kliku (bezklíčkový vstup není špatná věc), seat mě ale nechtěl pustit dovnitř. Občas se to stane, že bezklíčkový vstup až tak super věc není a postaví si hlavu. Zatím jsem nepřišel na to proč. Vyštrachal jsem tedy klíče a hezky postaru se snažil na dálku auto odemknout. Místo mojí atecy ale zablikalo auto ve druhém rohu garáže. Nevzal jsem si jiné klíče. Stál jsem u jiného auta, bílé Škody Kodiaq.

Zepředu bych samozřejmě věděl, na čem jsem. S čumákem ke zdi jsem však moc šancí neměl. Při pohledu na zadek kodiaqu/atecy si ani po několika měsících soužití se španělským SUV nejsem jistý, kdo je kdo. Komu se prdelky kodiaqu/atecy pletou taky, ať zvedne ruku. A zepředu si budu pro změnu plést karoq s kodiaqem. Ale ono to půjde, všimněte si hranatějších předních světlometů menšího SUV, kodiaq je má zešikmenější.


Možná i díky tomu mi karoq přijde jako hezčí auto a rozhodně proporčně vyváženější. Kodiaq je tak nějak zvláštně protažený, jako za starých superbáckých časů.

A nadšení mizí…

Na nějaké fotce jsem zahlédl přístrojovku karoqu s multimediálním systémem vybaveným dvěma otočnými ovladači (hlasitost, druhý multifunkční, třeba ladění frekvence nebo zoomování mapy). Tedy ten úžasný systém, který jsem několikrát chválil v seatech, objevil se i v novém polu. Strop jsem nadšením prorazil, že v koncernu a potažmo Škodovce dostali rozum a do skleněného upatlaného nesmyslu přidali normální tlačítka. Svět už nemohl být krásnější.

A pak jsem se posadil do testovaného karoqu a po ovladačové klasice ani stopy. Zase jenom ten skleněný displej. Proč mi to dělají? Kam se tlačítka poděla? Odpověď je jednoduchá – jsou vyhrazena levnějším verzím infotainmentu, top varianta devítipalcového Columbusu je kompletně dotyková. Rozhodně bych zůstal u osmipalcového Amundsenu, který je pro nejvyšší výbavu Style standardem. Navigaci má, konektivitu a bluetooth taky… A vy ušetříte šestadvacet tisíc za Columbus. A budete si hrát s tlačítky.

suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy
 

Interiér a jeho uspořádání je celkově typicky koncernově nekonfliktní. Prostě sednete a používáte. Ani jednou nemusíte řešit, že byste něco neměli kam odložit, nebo že by vám někde chybělo místo, cítili se nepohodlně. Kromě zmíněného dotykového ovládání je všechno vrcholně uživatelsky přívětivé (v hlavě mi zní nezaměnitelný hlas Martina Vaculíka), perfektně vymyšlené. Možná jenom volant je pořád trošičku po autobusácku naplocho, proti yetimu ale ergonomická nirvána. A na výhradně digitální přístrojový štít jsem naštěstí ještě koukat nemusel, ten se do karoqu probojuje až příští rok. Nechám ho mezi příplatky.

A když máme škodovku, jistě budeme plesat nad litry v zavazadelníku. Míra plesání je odvislá od typu sedaček, které si do karoqu pořídíte. Se standardními nabídne menší mladoboleslavské SUV v základu 521 litrů (po sklopení pak 1630), variabilní sedačky VarioFlex se pohybují v rozmezí 479-588 litrů (sklopeno potom 1605, vyjmuto 1810). Proti yetimu s jeho základem těsně nad třemi sty litry (větší objem přineslo posunutí sedaček, to se pak už ale vzadu nedalo moc sedět) tedy posun na tradiční škodováckou velkolitrážní úroveň.

Motor, jízdní vlastnosti


Hlavně zkušenost s 1.6 TDI v octavii s pětistupňovým manuálem můj vztah k tomuto vznětovému čtyřválci mírně řečeno poněkud narušila, do karoqu jsem tedy usedal s jistými obavami. Ještě bych tedy připomenul a zdůraznil, že manuální převodovka je v tomto případě konečně šestistupňová, náš karoq disponoval sedmistupňovým DSG, ovšem se suchými spojkami. A toto ústrojí mělo hlavně v začátcích svého působení k plynulosti hodně daleko.

Jenže naše dlouhodobá ateca, vybavena „mokrým“ DSG, bohužel ukazuje, že suchá dvouspojka může mít velmi zdatného konkurenta. Popravdě, asi bych si musel vypůjčit robotizované skříně, abych k atece našel adekvátní přirovnání.


A hle, s karoqem stačilo absolvovat garážové popojíždění a jak se nám suché DSG v čase proměnilo! Tedy alespoň v této konkrétní kombinaci se vznětovou šestnáctistovkou TDI. Rozjezdy zvládá vlastně úplně plynule a hladce, parkovací manévry nevyžadují zvláštní pozornost řidiče. A co je taky paráda, nenutí čtyřválec pracovat v nesmyslně nízkých otáčkách. Znovu jsem si vybavil dunění šestnáctistovky v octavii, jejíž předlouhé převody občas donutily čtyřválec spadnout do otáček, v nichž by se slušný člověk pohybovat neměl. V karoqu jsem měl klid, šestnáctistovka svým projevem nerušila, odhlučnění je minimálně velmi slušné.

suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy
 

Dynamika… Asi to jde, špatná není. Dostatečná tedy rozhodně. Jestli se však hodláte častěji pohybovat po dálnici (třeba i včetně rodinky) a od vašeho auta čekáte i v rychlostech nad 100 km/h svižné pružné zrychlení, nemusela by vám šestnáctistovka úplně stačit. I takhle jenom sám za volantem, když jsem ve 120 km/h šlápl na plyn, karoq si musel pro rychlejší odezvu podřadit o několik stupňů a otáčky vyhnat až lehce nad čtyři tisíce. Výkonový nadbytek tady zkrátka nedostanete, což ale asi nikdo od pětaosmdesáti kilowattů ani nečeká.

Možná i kvůli tomu mému šlapání na plyn a převaze dálničního provozu s ucpanou Prahou se průměrné spotřebě nechtělo pod sedm litrů. Udávaná kombinace 4,4 litru pobaví nejen v kontextu mého dosavadního průměru, pod sedm by to ale mělo jít. V jenom trochu příhodnějších podmínkách. Uvidíme, co na to řekne nějaký delší výlet. Na další zprávy o spotřebě se určitě můžete těšit, testovaný karoq se totiž ve srovnávacím testu postaví Peugeotu 3008, takže aktuálním článkem u nás zelené SUV ještě zdaleka nekončí. A musím říct, že jak jsem minulou 3008… No, neměl úplně rád, tak tahle generace tedy vůbec není špatná!

Jak je to s tím pohodlím?

Bál jsem se šestnáctistovky, zvládla to, holka. Teď ještě ten komfort a karoq to bude mít skoro bez zaškobrtnutí. Připomínám sedmnáctipalcová kola a jednoduchou zadní nápravu.

Nebudu to protahovat, karoq zvládl i tohle. Uhoupaný není, utažený jak ateca taky ne, je jednoduše strašně příjemný. Dá se s ním jezdit hezky svižně, na nerovnostech nebouchá, i na těch větších se podvozek ozve jen přiměřeně. Jo, velmi příjemné auto.

Tady se mnou ale nebude v úplné shodě kolega Martin Vaculík, který po krátkém svezení s testovaným zelenáčem poukazoval na jistou nervozitu podvozku. Že je karoq třeba na dlažbě neklidný a na rozdíl od kodiaqu rozbitou silnicí spíš proskáče. Nevím. Chování karoqu budeme dále sledovat (slíbený srovnávací test s Peugeotem 3008).

suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy
 

Jak jsem už napsal, karoq se rychlejší jízdě nebrání tak urputně jako kodiaq, který působí přece jenom víc neohrabaně a v zatáčkách se naklání. Menší SUV se zvolené stopy drží s náznakem agility, a když v zatáčce nezapomenete karoq držet pod plynem, nechá vás stabilizace na mezi adheze i trochu sklouznout. A pro jistotu – čtyřkolka se šestnáctistovky netýká, pohon 4x4 je výhradní záležitostí dvoulitru TDI.

Závěr


Závěr

Může karoq vůbec zklamat? Možná jo, ale v testované verzi 1.6 TDI 85 kW to nebude. „Naději“ dávala šestnáctistovka, se sedmistupňovým DSG ale funguje velmi dobře, neduní, jede slušně, převodovka s autem necuká. Dosavadní sedmilitrový průměr tedy není žádné ekoterno, třeba za to ale mohl z devadesáti procent dálniční a pražský provoz. Škodovácké novince to mohla ještě v oblasti komfortu pokazit jednoduchá zadní náprava. Jenže ani tady to neklaplo a karoq nerovnosti v pohodě tlumil a nebouchal.

Interiér je prostorný a Škodovácky dobře vymyšlený, přehledný a musím říct, že v testované béžové barvě i nečekaně útulný (hrozně se mi líbilo látkové čalounění sedaček s výraznou texturou). Kufr je na rozdíl od yetiho velký. Výhradně dotykové ovládání infotainmentu mě štvalo, za top verzi s devítipalcovým displejem bych si nepřiplácel.


Teď ještě cena. Karoq se zatím prodává jen ve dvou stupních výbavy, základem je tak Ambition, vrcholem pak testovaný Style. Nejlevnější menší škodovácké SUV stojí s motorem 1.0 TSI 85 kW 529.900 Kč, naše šestnáctistovka TDI přijde minimálně na 579.900 Kč, s DSG a ve specifikaci Style potom na 684.900 Kč. A kdybyste chtěli konkrétní zelený kousek z fotek a se všemi příplatky, připravte si přesně 878.600 Kč. Dost peněz, ale připomínám naši dlouhodobou atecu, která se přehoupla přes milion. Ovšem se silnějším dvoulitrovým TDI a ve čtyřkolce.

Karoq ale příjemně překvapí výbavou, už Ambition nabídne třeba mlhovky, automatickou klimu, tempomat, vyhřívané sedačky nebo litá kola. A Style přidává mimo jiné adaptivní tempomat, vyhřívané i zadní sedačky nebo navigace. To fakt docela jde.

suv skoda karoq testy suv skoda karoq testy
 

Nejlevnější verze modelu529.900 Kč (1.0 TSI/85 kW Ambition)
Základ s testovaným motorem579.900 Kč (1.6 TDI/85 kW Ambition)
Testovaný vůz bez příplatků684.900 Kč (1.6 TDI/85 kW DSG Style)
Testovaný vůz s výbavou878.600 Kč (1.6 TDI/85 kW DSG Style)

Plusy

  • Velmi příjemný a prostorný interiér
  • Slušně fungující spojení motoru 1.6 TDI a převodovky DSG
  • Ve většině případů komfortní podvozek
  • Agilní jízdní vlastnosti
  • Bohatá základní výbava

Minusy

  • Výhradně dotykové ovládání top verze infotainmentu
  • Při dálničním provozu vyšší spotřeba

Foto: Petr Homolka

Zobrazit celý článek
Témata
Škoda Karoq 1.6 TDI DSG
Cena základní sestavy 684 600 Kč
Výbava základní sestavy Litá kola, mlhovky, adaptivní tempomat, bezklíčkové odemykání, LED hlavní světlomety, samozatmívací elektricky sklopná zrcátka, přední a zadní parkovací senzory, vyhřívání předních a zadních sedaček, navigace, dálkový centrál, palubní počítač, automatická klimatizace, kolenní airbag, elektrická boční okna. Kč
Cena testované sestavy 878 600 Kč
Výbava testované sestavy Nezávislé topení (+25.900 Kč), sedmnáctipalcová litá kola (+7500 Kč), neplnohodnotná rezerva (+3000 Kč), panoramatická posuvná střecha (+23.000 Kč), asistenční paket (+18.000 Kč), elektricky nastavitelná sedačka řidiče s pamětí (+15.000 Kč), Light Assist (+3500 Kč), Family paket II (+1800 Kč), loketní opěrka Jumbo Box (+3500 Kč), Paket Comfot (+17.000 Kč), Paket Multimedia (+26.000 Kč), Care Connect 3 roky + infotainment Online 1 rok (+8100 Kč), nástupní lišty (+1500 Kč), parkovací asistent (+14.000 Kč), kryty pedálů (+2100 Kč), 2x držák tabletu (+1000 Kč), zadní parkovací kamera (+8100 Kč). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 85 / 3250
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 188
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 4.6 / 4.3 / 4.4
Emise CO2: 117
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 521 / 1630
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1441 / 596
Rozměr pneu: 215/55 R17
Škoda Karoq 1.6 TDI DSG
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4382
b) šířka (mm): 1841
c) výška (mm): 1603
d) rozvor (mm): 2638
e) rozchod vpředu (mm): 1576
f) rozchod vzadu (mm): 1541
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 850 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 910
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 970
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 650
výška opěradla vzadu (mm): 650
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Bazalt
Znovu a opět...
| 21. 11. 2017
Ale zase by došlo na slova, že Škodovka se fasuje :-)
POD SUV SE LÉPE LEZE a OBSAHUJE ASI VÍCE PLATINY ŽE ;-)
| 21. 11. 2017
jj
DŮLEŽITÉ PRAŽSKÉ KRÁDEŽE KATALYZÁTORŮ ZA 5 MINUT S SROZBRUŠKOU POD AUTEM za 2 až 3 tisíce HDI dokonce za 5 ve výkupu ;-) [odkaz] [odkaz] [odkaz]
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes:
SOUDRUZI : NEBLOKUJTE SVÝMI AUTOPOPELNICEMI VYHRAZENÁ PARKOVACÍ MÍSTA PRO NABÍJENÍ ELEKTROMOBILŮ jinak to bude za 5 ... ;-) ... 5 tisíc a ve správním řízení víc ;-)
Cena pro UFOny :-)
| 15. 11. 2017
Cena K s 1.6 TDI DSG je podobná jako nabušený Jeep Compass 2.0 diesel 4x4, tak nevím, já bych raději bral Jeep >:D
Avatar - habanero1
Jaguar F-Pace
| 14. 11. 2017
Ale kulové.... projeď se v jaguaru a jakékoliv škodovce a budeš vědět o čem mluvím. Tahle bizárnost za 900k a Jag za 1300k jsou dva zcela jiné světy a jak píšeš o dané kategorii a cenové relaci a zaměření - ty jsou jako zcela jiné jo? Bullshit a v čem? tohle je sra*ka a už se těším na srovnávačku kodiaqu s čímkoliv, protože ten to prostě vyhraje i když je to hnusné, tvrdé suv s nepovedenými motory / převodovkami....
ta vasa skodovka.....
| 14. 11. 2017
myslim si,ze vas a celu redakciu skodovka nemoze nikdy sklamat.............

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku