Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Kodiaq RS předčasně odhalena. Bude to ryzí spalovák! Detaily nelžou

Ondřej Šámal
Diskuze (20)

Také druhá generace vlajkového SUV z Mladé Boleslavi dostane sportovně laděný derivát RS. Podle prvních fotek to nebude plug-in hybridní, nýbrž klasika se spalovacím motorem.

Minulý týden jste si mohli přečíst první dojmy z druhé generace Škody Kodiaq, která překvapila komfortně naladěným podvozkem, který není vázán pouze na adaptivní tlumiče DCC+. I se standardním odpružením je totiž velká škodovka příjemně pohodlná, aniž by se na silnici kymácela jako zaoceánský parník v bouři.

Aktuálně můžete sáhnout pouze po dvojici dieselů 2.0 TDI se 110 a 142 kilowatty, portfolio ovšem rozšíří také velmi povedený základní benzin 1.5 TSI se 110 kW, větší 2.0 TSI (150 kW) s pohonem všech kol a nový plug-in hybrid kombinující zážehovou patnáctistovku s elektromotorem se systémovým výkonem 150 kilowattů, který díky akumulátoru s využitelnou kapacitou 19,7 kWh zvládne okolo 100 kilometrů na jedno nabití.

A dostane se i na vrcholné provedení RS, které u odcházející generace slavilo úspěch. Zprvu tenhle sportovně laděný derivát poháněl diesel 2.0 TDI s dvěma turbodmychadly o výkonu 176 kilowattů, který kvůli emisím paradoxně nahradil méně úsporný zážehový čtyřválec 2.0 TSI se 180 kW.

A v benzinovém rytmu bude pokračovat i novinka, jejíž podoba předčasně unikla díky fotkám pro Úřad Evropské unie pro duševní vlastnictví. Na nich totiž chybí další víko pro dobíjecí port, minimálně zpočátku se proto nepočítá s výkonným plug-in hybridem s 200 kilowatty, který dostal technicky spřízněný Volkswagen Tiguan.

Video se připravuje ...

Nabízí se proto stejný motor, jaký najdeme v omlazené Škodě Octavii RS. Ta totiž spoléhá na přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI se 195 kilowatty. Totožný agregát navíc dostala také nová Škoda Superb. Standardem opět bude sedmistupňová dvouspojka DSG, ostatně manuál nenabízí ani běžná Škoda Kodiaq. A těšit se můžeme i na pohon všech kol.

Představení vrcholné verze Škody Kodiaq by mělo proběhnout ještě tento rok.

Ondřej Šámal
Diskuze (20)

Doporučujeme

Avatar - Emel
16. 4. 2024 23:52
Re: Jednoduché
Tiguan PHEV je ale FWD, ne? To bych viděl jako celkem problém u RS SUVka... vsadil bych na čistý benzín.
Avatar - poterienko
16. 4. 2024 17:51
Re: No nevím,
Naftový šílenci by mohli konečně pochopit, že ten dehtovej krouťák je škrcenej delšími převody ;-)
16. 4. 2024 13:08
Re: Kodiaq s německou SPZ
Na prezentaci nového kodiaqu minulý týden jsem se na to ptal lidí ze Škodovky. Část aut prý byla na německých značkách kvůli jednoduššímu procesu registrace. Auta jsou totiž předsériová, což s sebou nese jistá specifika.
Avatar - Ham.
16. 4. 2024 10:40
Re: Jednoduché
Dokud jej nepředstaví, tak bych si na benzín 2.0 TSI vsadil tak 50%, klidně to pořád může být ta zmíněná silnější verze 1.5 PHEV (130kW+85kW=200kW) co je v Tiguanu. Usuzovat na benzín jenom podle chybějícího víčka nabíjecího portu na patentových obrázcích může být dost zavádějící, u toho úřadu nejde o pohon, ale o tvary/design. A dvoulitr s elektrikou to být samozřejmě nemůže, ten je postavený pro podélnou zástavbu do MLB. Jinak samozřejmě ideál by byl ten dvoulitrový benzín, hybrid je pro svižné svezení hovadina, ale protože už se prodává a je homologovaný v Tiguanu, tak si jistý nejsem i když na druhou stranu velmi dobré prodeje Enyaqu dávají Škodovce prostor pro "luxusní" řešení s ICE.
Avatar - Dinar
16. 4. 2024 10:07
Škodovka
a její RS modely. Tak jako je už u škodovky pravidlem, nejlepší a nejvíce smysl dávající modely jsou ty s označením RS. Stačí za označením nehledat sport, ale jen motoricky nejsilnější variantu, jízdně nejlepší a výbavově či designově nejpovedenější. Kodiaq RS, silný dvoulitr, designové doplňky retušující problémy zákl. modelu, u nového kodiaqa hlavně zapadlá zadní kola, a máme tu pěkné, prostorné a dobře jezdící suv s adekvátním pohonem. :yes: