Nová Škoda Kodiaq RS předčasně odhalena. Bude to ryzí spalovák! Detaily nelžou
Také druhá generace vlajkového SUV z Mladé Boleslavi dostane sportovně laděný derivát RS. Podle prvních fotek to nebude plug-in hybridní, nýbrž klasika se spalovacím motorem.
Minulý týden jste si mohli přečíst první dojmy z druhé generace Škody Kodiaq, která překvapila komfortně naladěným podvozkem, který není vázán pouze na adaptivní tlumiče DCC+. I se standardním odpružením je totiž velká škodovka příjemně pohodlná, aniž by se na silnici kymácela jako zaoceánský parník v bouři.
Aktuálně můžete sáhnout pouze po dvojici dieselů 2.0 TDI se 110 a 142 kilowatty, portfolio ovšem rozšíří také velmi povedený základní benzin 1.5 TSI se 110 kW, větší 2.0 TSI (150 kW) s pohonem všech kol a nový plug-in hybrid kombinující zážehovou patnáctistovku s elektromotorem se systémovým výkonem 150 kilowattů, který díky akumulátoru s využitelnou kapacitou 19,7 kWh zvládne okolo 100 kilometrů na jedno nabití.
A dostane se i na vrcholné provedení RS, které u odcházející generace slavilo úspěch. Zprvu tenhle sportovně laděný derivát poháněl diesel 2.0 TDI s dvěma turbodmychadly o výkonu 176 kilowattů, který kvůli emisím paradoxně nahradil méně úsporný zážehový čtyřválec 2.0 TSI se 180 kW.
A v benzinovém rytmu bude pokračovat i novinka, jejíž podoba předčasně unikla díky fotkám pro Úřad Evropské unie pro duševní vlastnictví. Na nich totiž chybí další víko pro dobíjecí port, minimálně zpočátku se proto nepočítá s výkonným plug-in hybridem s 200 kilowatty, který dostal technicky spřízněný Volkswagen Tiguan.
Nabízí se proto stejný motor, jaký najdeme v omlazené Škodě Octavii RS. Ta totiž spoléhá na přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI se 195 kilowatty. Totožný agregát navíc dostala také nová Škoda Superb. Standardem opět bude sedmistupňová dvouspojka DSG, ostatně manuál nenabízí ani běžná Škoda Kodiaq. A těšit se můžeme i na pohon všech kol.
Představení vrcholné verze Škody Kodiaq by mělo proběhnout ještě tento rok.