Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia Combi 1.4 TSI – Zlatá střední cesta

11. 7. 2013
32
295
Zobrazit náhledy (32)
Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia
Slušná jízdní dynamika a přijatelná spotřeba? Právě takové vlastnosti nabízí turbomotor 1.4 TSI v nové Octavii Combi.

Střed nabídky benzinových motorů obstarává u nové Octavie agregát známého jména 1.4 TSI. Vedle názvu je ale všechno nové: místo klasické čtvercové koncepce dostal motor delší zdvih, ale také vyšší kompresní poměr. Díky tomu vzrostl výkon, v Octavii si agregát mezigeneračně polepšil o 13 kW a 50 N.m, takže se nyní pyšní stádem 140 koní (103 kW) a hlavně působivými 250 Newtonmetry.

Vedle této verze existuje také slabší provedení s 90 kW, které však Škoda v Octavii nenabízí. Oproti 1.2 TSI je tedy 1.4 TSI o třetinu silnější, ale také o nemalých 42.000 korun dražší, základní cena 434.900 Kč řadí kompaktní kombi do vyšších sfér.

Nový benzinový čtyřválec má hliníkový blok (díky tomu je o 22 kg lehčí), ventilový rozvod poháněný řemenem a výfuk na zadní straně motoru. S odlehčením pohyblivých částí a přechodem na dlouhozdvihovou konstrukci získal sílu v nízkých otáčkách a přitom neztratil švih při vytáčení. Schopnosti čtyřválce v nízkých otáčkách umožňují v podstatě dieselové používání, nakonec maximum točivého momentu a do značné míry i jeho průběh se shodují s 1.6 TDI.

skoda octavia testy nizsistredni skoda octavia testy nizsistredni
 

Oproti základnímu turbodieselovému motoru má ovšem 1.4 TSI několik podstatných výhod. V první řadě je to kultivovanost běhu, které nemůže žádný motor se vznětovým principem spalování konkurovat. Dále má čtrnáctistovka standardně šestistupňovou převodovku s lepším odstupňováním a podstatně vyšší výkon, který přijde vhod při předjíždění, v horách nebo při rychlé jízdě po dálnici. A pokud vezmeme v potaz TDI se 77 kW, stále je 1.4 TSI levnější.

Silnou stránkou motoru je také spotřeba paliva, která se příliš neodlišuje od benzinového základu 1.2 TSI. Podle jízdního režimu se pohybuje od 5,5 litru (mimo město) do 7,5 l na 100 km (městský provoz). Na dálnici si při konstantní jízdě vystačí v průměru se 6,3 l na 100 km, přitom točí na šestku 2800 min-1. Co se týká nákladů na palivo, znamená nová generace motoru výrazné zlepšení. Při vyšší zátěži navíc spotřeba neroste tak výrazně jako dříve.

skoda octavia testy nizsistredni skoda octavia testy nizsistredni
 

Výhodou kombi je v případě Octavie lepší sladění tuhosti karoserie a podvozku. Zatímco u liftbacku se vlečená zadní náprava projevuje hlučně, u kombi je akustický komfort na znatelně lepší úrovni. Kvalita tlumení nerovností se na 17palcových kolech nevymyká standardu nižší střední třídy, oproti konkurenci ovšem získává Octavia Combi navrch v ovladatelnosti. Nízká hmotnost, krátký přední převis a lehký turbomotor výrazně zlepšily obratnost automobilu. Navzdory tomu nemá tato varianta nejmenší problém ani se směrovou stabilitou.

I přes výborné jízdní vlastnosti je Octavia Combi především praktickým rodinným vozem. S novou generací se zvětšil prostor před zadními sedadly, kombi ponechává vpředu i vzadu dostatek místa nad hlavou (vzadu více než v liftbacku). Stísněnost předchozích Octavií je zapomenuta. Naopak se nezapomnělo na velká zadní okna, takže díky střízlivě tvarované karoserii zůstává bonus v podobě ukázkového výhledu vzad. Ostatně ten přijde vhod, protože Octavia patří k nemnoha kompaktním kombi, která dnes neumějí nabídnout parkovací kameru.

skoda octavia testy nizsistredni skoda octavia testy nizsistredni
 

Zavazadlový prostor je klasickým argumentem pro Octavii. Objem 610 litrů překonává veškerou přímo konkurenci, lepší je pouze Mercedes třídy E, Škoda SuperbPeugeot 508 SW. . Kromě velkého udávaného objemu Octavia nabídne velký vstupní otvor, pravidelný tvar zavazadelníku nebo snadné sklápění zadních sedadel. Některé prvky ale zdaleka nejsou samozřejmostí – za dvojitou podlážku připlatíte 4.200 Kč, za dělící síť 5.000 Kč a střešní ližiny jsou standardem až v nejvyšší výbavě Elegance (jinak +5.500 Kč).

Tím se dostáváme k hlavní nevýhodě mladoboleslavského kombi – prodejní politice. Již základní cena je vyšší a díky příplatkům se může snadno vyšplhat do výšin typických pro vozy střední třídy. Ceník totiž obsahuje řadu lákadel praktických, jako je vyhřívání předních a zadních sedadel, i působivých, například automatické parkování.

Turbomotor 1.4 TSI je pro Octavii ideální volbou, ale kvůli konkurenci ve vlastních řadách to nebude mít jednoduché. Z pohledu soukromých zákazníků je překážkou relativně vysoký příplatek proti 1.2 TSI, ve firemních flotilách zase bude svádět boj s turbodiesely. Kdo ovšem hledá optimální kombinaci nabízeného výkonu, jízdní dynamiky, skvělé ovladatelnosti a nízké spotřeby, ten je u Octavie Combi 1.4 TSI na správné adrese...

skoda octavia testy nizsistredni skoda octavia testy nizsistredni
 

240p360p480p

První cena vozu334.900 Kč (1.2 TSI/63 kW Active)
První cena vozu s testovanou motorizací404.900 Kč (1.4 TSI/103 kW Active)
Základní cena testovaného vozu544.900 Kč (1.4 TSI/103 kW Elegance Combi)
Cena testovaného vozu vč. příplatků781.900 Kč (1.4 TSI/103 kW Elegance Combi)

Plusy

  • Lepší stabilita při rychlé jízdě než liftback
  • Design, menší hluk na palubě
  • Objemný zavazadlový prostor
  • Úsporný a silný turbomotor 1.4 TSI
  • Možnosti dovybavení (například vyhřívání zadních sedadel)
  • Vysoké užitečné zatížení

Minusy

  • Praktické prvky zavazadelníku za příplatek nebo ve vyšší výbavě
  • Kratší naměřená délka zadního sedáku
  • Velká, avšak nízko umístěná obrazovka navigace
  • Vyšší základní ceny, mnoho doplňků za příplatek

Foto: Petr Homolka

Témata
Škoda Octavia Combi 1.4 TSI
Cena základní sestavy 544 900 Kč
Výbava základní sestavy Dvouzónová klimatizace Climatronic, palubní počítač Maxi DOT, sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, posilovač řízení Servotronic, loketní opěrka Jumbo Box, parkovací čidla vzadu, tempomat, elektrické stahování bočních oken, autorádio s CD a zdířkou pro karty SD, vyhřívání předních sedadel, centrální zamykání, přední mlhovky, elektricky nastavitelná a vyhřívaná zrcátka, litá 16” kola, kůží potažený multifunkční volant a další. Kč
Cena testované sestavy 781 900 Kč
Výbava testované sestavy Elegance Plus: litá 17" kola, kontrola tlaku v pneumatikách, asistent rozjezdu do kopce, vyhřívané čelní sklo, parkovací čidla vpředu a vzadu a barevný displej Maxi DOT (+15.000,-), rozpoznání dopravních značek, Intelligent Light Assistant, Lane Assistant, navigace Columbus, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním a senzorem vlhkosti, dešťové čidlo a osvětlení prostoru pro nohy vpředu a vzadu (+65.800,-), bixenonové světlomety s diodovým denním svícením a natáčením do zatáček (+27.500,-), elektricky ovládaná, vyhřívaná a sklopná zrcátka s pamětí, automatickým stmíváním a osvětlením nástupního prostoru (+6.000,-), vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním (+1.000,-), elektricky nastavitelná přední sedadla (+30.000), audiosystém Canton (+12.900,-), zatmavená okna SunSet (+4.500,-), stříbrné střešní ližiny (+5.000,-), interiér Alcantara/kůže (+35.200,-), vyhřívání zadních sedadel (+4.900,-), tříramenný volant (+1.000,-), zásuvka 220 V (+2.500,-), Driving Mode Selection (+2.500,-), podlážka v zavazadlovém prostoru (+4.200,-), multifunkční kapsa (+1.000,-), Bluetooth s hlasovým ovládáním (+4.000,-). Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1395
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 103 / 4500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 212
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.5 / 4.6 / 5.3
Emise CO2: 121
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 610 / 1740
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1272 / 645
Rozměr pneu: 225/45 R17
Škoda Octavia Combi 1.4 TSI
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4659
b) šířka (mm): 1814
c) výška (mm): 1465
d) rozvor (mm): 2686
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 440
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 650
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Pro všechny, kteří si honí triko nad tím, o kolik je konkure
| 16. 10. 2013
To jenom nemocný člověk by dal za Oktávii 780 000,- za jiné auto střední třídy klidně, ale za tu šunku nikdy. >:D Jen tak mimochodem už si i vrabci na střeše štěbetají, že to s těma cenama Škodovka nezvládla, protože třeba WW GOLF STOJÍ UŽ V základu a v ostatních stupních výbav méně než Oktávka. Není se čemu divit konkurence je veliká.
Na čo octavia?
| 24. 9. 2013
pytris má nový nick?
Avatar - Julča
Na čo octavia?
| 24. 9. 2013
Nechapem čo ni máte? Před mesjacom ujko jednu privez a ani so do toho zadku nevejde 20 pytlov zemakov! Tak sa rozrezala a išla do zberně a bylo něčo na borovičku! Jo to taká dvanadcat trojka to je iná kávička!
Cena
| 20. 7. 2013
Nejlevnější servis, garančky? Blbost :no:
...
| 18. 7. 2013
Normálním lidem v tomto případě ještě chybí minimálně těch 84 000,- na zaplacení DPH.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku