Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Slavia odhaluje technická data, 4,5 metru dlouhý sedan nabídne 1.0 TSI i 1.5 TSI

David Bureš
Diskuze (19)

Škoda finišuje přípravy sedanu Slavia primárně určeného pro indický trh. Postupně se tak rýsují detaily této připravované novinky.

Indický trh má do budoucna velký obchodní potenciál, a tak se na něj v následujících letech chce značka Škoda úzce zaměřit. Dostala dokonce za úkol vyvinout techniku pro modely speciálně určené pro tuto zemi. První z nich už se prodává, městské SUV Kushaq, a druhý se rýsuje, sedan Slavia.

Ten se má představit ještě během letošního roku, a tak automobilka v posledních týdnech postupně odhaluje detaily o tomto voze. Nejnověji prozradila základní technické údaje.

Potvrdila tak očekávanou zprávu, že Slavia bude dostupná se dvěma zážehovými motory, stejně jako Kushaq využívající stejnou platformu, pro Indii vyvinuté MQB A0 In. Základem se stane přeplňovaný tříválec 1.0 TSI naladěný na 85 kW, který doplní čtyřválec 1.5 TSI s výkonem 110 kW.

I z Evropy známé jednotky jsou však v tomto případě přizpůsobeny indické destinaci, hlavně tedy z hlediska tankování méně kvalitního paliva. Standardem je v obou případech šestistupňový manuál a pohon předních kol. Pro litr však bude za příplatek dostupný šestistupňový automat, zatímco patnáctistovka se na přání spolehne na sedmistupňové DSG.

Škoda Slavia bude podle dostupných zpráv sedanem, který nepřímo nahradí Rapid, pro Indii určený model na bázi druhé generace Fabie. Oproti 4,4 metru dlouhému vozu však novinka lehce vyroste. Slavia bude totiž 4.541 mm dlouhým, 1.752 mm širokým a 1.487 mm vysokým autem. Rozměrově se tak zařadí mezi sedany nižší střední třídy. Rozvor 2.651 mm pak odpovídá již prodávanému SUV Kushaq.

Automobilka slibuje, že Slavia nabídne robustní konstrukci, vysokou úroveň bezpečnosti a skvělý poměr ceny a výkonu, které doplní o zajímavý design. Vůz se bude stejně jako Kushaq vyrábět v Puné v Indii, 95 % použitých dílů má být lokalizovaných. Do budoucna přitom není vyloučeno, že by se Slavia mohla prodávat i jinde ve světě. Spekuluje se třeba o možném vstupu do Jižní Ameriky, tento typ automobilu by se rovněž hodil třeba pro severní Afriku. Jméno mimochodem odkazuje na značku stejnojmenných jízdních kol, kterou ve svých počátcích používali Laurin a Klement.

David Bureš
Diskuze (19)

Doporučujeme

Avatar - kari.laz
29. 10. 2021 12:52
Re: Redakcia?
Protože v jiných částech světa se prodávají ještě normální auta. O elektrospotřebičích není co psát, natož pak to chtít číst, diskuze se zvrtne akorát u uměle vytvořených senzací, jako že TM3 je neprodávanejší v Evropě i když to sem lifrujou jednou za kvartál a tak to vlastně tak žhavé není. Holt si zvykej na novinky z jiných částí světa, kde je svět v pořádku a kde je v automobilismu o čem psát.
Psát o elektrospotřebičích je jak psát o spalovacích motorech a zaobírat se jen velikostí nádrže, protože nic jiného tam nevymyslíš.
29. 10. 2021 12:34
Re: Jestli by náhodou neudělala i terno tady?
Ja vím Wine, v pohodě, ale tak když vidíš kdo jezdí v Thaliích a Loganech, je zaměření těchto aut - sedanů “B” segmentu jasné.Takže z mé strany to není výsměch, jen zamyšlení, že za slušnou cenu by mohlo dojít k výměně těchto starých klumprů za nová auta ;-)
Avatar - lamal
29. 10. 2021 11:37
Re: Re: Redakcia?
Na co hrotis ? Jednak nemozes vediet (ani nevies) co z toho Skoda skutocne ma a nejaky vlastenecky zaujem o cesku znacku je normalny a da sa povedat aj potrebny.

Tieto strkanice su uplne zbytocne, tam si mal vcera stat na namesti a oslavovat ... a byt vdacny za nieco.
29. 10. 2021 11:00
Re: Nejsmutnější na tom je...
Přesně. Stačí se jen porozhlédnout kolem sebe, jak se v Česku Ssang-Yongy utěšeně množí! :-)
Avatar - WinDiesel
29. 10. 2021 10:01
Re: Nejsmutnější na tom je...
A Volkswagen, ruku v ruce.

Koukal jsem včera Ssangyong.
Na začátku roku 2020 prodali 8 aut měsíčně, v září 130 aut měsíčně a myslím že to tím nekončí.
Už prodávají víc než Fiat, Subaru, blíží se k Hondě. Myslím že ji doženou v říjnu.
SYM2018 = bez záznamu v SDA/CIA
SYM2019 = 47 ks
SYM2020 = 260 ks
SYM2021 = 761 (leden až září včetně)

A to jen proto že SYM dělá levná ale dobrá auta pro lidi (zatím).